آخرین ارسالها

صفحه: [1] 2 3 ... 10
1
بحث تفسیر / پاسخ : فایلهای صوتی پاییز و زمستان 1397
« آخرين ارسال توسط saeed_s58 آوریل 14, 2019, 08:19:52 pm »
یکشنبه ۱۳۹۸/۱/۲۵
2
بحث اصول فقه / پاسخ : ادامه مباحث الاصول (مشتق) زمستان 1397
« آخرين ارسال توسط saeed_s58 آوریل 14, 2019, 08:18:04 pm »
یکشنبه ۱۳۹۸/۱/۲۵
3
بحث فقه / پاسخ : بحث فقه سال ۹۸-۱۳۹۷
« آخرين ارسال توسط saeed_s58 آوریل 07, 2019, 07:37:43 pm »
یکشنبه ۱۳۹۸/۱/۱۸
4
بحث فقه / پاسخ : بحث فقه سال ۹۸-۱۳۹۷
« آخرين ارسال توسط saeed_s58 آوریل 06, 2019, 10:45:24 pm »
باسمه تعالی
سلامٌ علیکم
یادداشت‌های سر درس فقه از ابتدای بحث لباس مشکوک و  در ادامه، بحث استطرادی عدالت شاهد تا تاریخ ۱۳۹۸/۱/۱۷ به پیوست تقدیم می‌شود. امید است که بزرگوارانی که یادداشت دارند، از همین طریق اقدام به اشتراک آن فرمایند.
و من الله التوفیق
5
بحث فقه / پاسخ : بحث فقه سال ۹۸-۱۳۹۷
« آخرين ارسال توسط saeed_s58 مارس 09, 2019, 09:46:38 pm »
شنبه ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
6
بحث تفسیر / پاسخ : فایلهای صوتی پاییز و زمستان 1397
« آخرين ارسال توسط saeed_s58 مارس 09, 2019, 09:43:45 pm »
شنبه ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
7
بحث اصول فقه / پاسخ : ادامه مباحث الاصول (مشتق) زمستان 1397
« آخرين ارسال توسط saeed_s58 مارس 09, 2019, 09:41:37 pm »
شنبه ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
8
پرسش و پاسخ / پاسخ : علت غائی خلقت
« آخرين ارسال توسط serv24 مارس 09, 2019, 08:58:43 am »
سلام
ممنون بابت مطلبی خوبی که منتشر کردید ولی کاش به زبان ساده تری میگفتید که امثال من هم بتونن خیلی راحت تر متوجه محتوا بشن.
9
 
پست 425
 
 نقل قول:
 در اصل توسط ghanet  غانت هالک ملحد بهائی  شیطان پرست مابون زنیم و......مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و.  نوشته شده است                             
 می  فرماید نگاه کنید بینید در گذشته های دور یک نفر آمد مجسمه ای ساخت و گفت  این خدای موساست و عده زیادی از متدینین به آن گوساله که با سرمایه و  نذورات خودشان ساخته شده بود ایمان آوردند در حالی که با آنها حرف نمی زد و  سود و زیانی به حالشان نداشت.
 خب این عین حقیقت است : گوساله واقعاً حرف نمی زد با این وجود پیروان موسی به آن ایمان آوردند
آیا این جای عبرت ندارد؟!

 
 متمسک ثقلین
 خیر، اگر نماد باشد چه عبرتی دارد؟ آیا نماد عبرت دارد؟ مگر شما  نگفتید: خدا یکی، خانه یکی؟! خوب! وقتی کعبه میتواند بیت الله باشد و نقش  یک نماد را ایفا کند، آیا این عبرت دارد؟ چه عبرتی دارد؟ بلی سؤال مهم از  بنی اسرائیل این است که چطور شد بین این همه نماد، گوساله، نماد الله شد؟!  این را شما باید توضیح دهید که دل بنی اسرائیل و سامری را خواندید! گوساله  را نماد میگیرید! و گرنه خود حضرت موسی و هارون هم میدانستند نماد نیست! حضرت هارون به آنها گفتند: فتنتم به و ان ربکم الرحمن فاتبعونی و تطیعوا امری، اگر نماد ربّ رحمن بود که این حرف معنا نداشت، و همچنین حضرت موسی، گوساله را آتش زدند و قبلش فرمودند: انظر الی الهک الذی ظلت علیه عاکفا، اگر نماد بود پس عکوف آنها هم بر الله بود، و الله را که نمیتوان آتش زد و غرق کرد!
 
 به هر حال دوست گرامی، مدتی بعد میگویید جوابت را دادم، ببینید جواب ندادید، اگر میگویید جواب دادم دوباره جواب خودتان را در یک جمله خلاصه کنید و در قبال سؤال من قرار دهید:
 
 سؤال:وقتی گوساله نماد الله است پس چه معنا دارد به آنها بگویند: آیا نمیبینید که با شما گفتگو نمیکند؟! چه عاقلی از نماد، توقع گفتگو کردن دارد؟
 
  __________________
 
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
10
 
پست423
 
 نقل قول:
 در اصل توسط ghanet غانت هالک ملحد بهائی  شیطان پرست مابون زنیم و......مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و. نوشته شده است                             
     نقل قول:
 در اصل توسط هام غانت هالک ملحد بهائی  شیطان پرست مابون زنیم و......مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و.نوشته شده است                             
 
 ا ايها النبي قللازواجك ان كنتن تردن الحياة الدنيا و زينتها فتعالين امتعكن و اسرحكن سراحا جميلا (28)
 اى پيامبر! به همسرانت بگو: «اگر شما زندگى دنيا وزرق و برق آن را مى‏خواهيد بياييد با هديه‏اى شما را بهره‏ مند سازم و شما را بطرزنيكويى رها سازم! (28)

 و ان كنتن تردن الله و رسوله والدار الآخرة فان الله اعد للمحسنات منكن اجرا عظيما (29)

 و اگر شما خدا و پيامبرش و سراى آخرت را مى‏خواهيد، خداوند براى نيكوكاران شما پاداش عظيمى آماده ساخته است.» (29)
 يانساء النبي من يات منكن بفاحشة مبينة يضاعف لها العذاب ضعفين و كان ذلك على اللهيسيرا (30(
 اى همسران پيامبر! هر كدام از شما گناه آشكارو فاحشى مرتكب شود، عذاب او دوچندان خواهد بود; و اين براى خدا آسان است. (30)

 و من يقنت منكن لله و رسوله و تعمل صالحا نؤتهااجرها مرتين و اعتدنا لها رزقا كريما (31(
 و هر كس ازشما براى خدا و پيامبرش خضوع كند و عمل صالح انجام دهد، پاداش او را دو چندانخواهيم ساخت، و روزى پرارزشى براى او آماده   كرده ‏ايم. (31(
 يا نساء النبي لستن كاحد من النساء ان اتقيتن فلا تخضعن بالقول فيطمعالذي في قلبه مرض و قلن قولا معروفا (32(
 اى همسران پيامبر! شما همچون يكى از آنان معمولى نيستيد اگر تقوا پيشه كنيد; پس به گونه‏اى هوس ‏انگيز سخن نگوييد كه بيماردلان در شما طمع كنند، و سخن شايسته بگوييد! (32)

 و قرن في بيوتكن و لا تبرجن تبرج الجاهليةالاولى و اقمن الصلاة و آتين الزكاة و اطعن الله و رسولهانمايريد الله ليذهب عنكم الرجس   اهل البيت و يطهركم تطهيرا(33)
 و در خانه‏ هاى خود بمانيد، و همچون دوران جاهليت نخستين (در ميان مردم) ظاهر نشويد، و نماز را برپا داريد، و زكات رابپردازيد، و خدا و رسولش را اطاعت كنيد; خداوند مى‏خواهد پليدى و گناه را از شمااهل بيت  دور كند و كاملا شما را پاك سازد. (33(
 

 چگونه ممكن است در شش آيه طرف صحبت ، زنان پيامبر باشند و درست در خط آخر ناگهان جهت مطلب عوض شود.
 اينها موضوعاتي هستند كه زنان پيامبر به انجام آنها تشويق و يا نهي شده اند:
 
 1-طلب زندگي دنيا و زرق و برق آن
 2- تمايل به خدا و پيامبر و سراي آخرت
 3- اقدام به گناه
 4- انجام عمل صالح و خضوع در برابر پيامبر
 5- تقوا پيشه كردن
 6- هوس انگيز صحبت نكردن
 7- در خانه ماندن
 8- با ظاهري پسنديده وارد اجتماع شدن
 9- اقامه صلات
 10- ايتاي زكات
 11- اطاعت از خدا و رسولش
 
 
چرا زنان پيامبر بايد چنين كنند و چنان نكنند؟
 
 چون :
 
 خداوند مي خواهد بدينوسيله
[/color]آنها
را از پليدي و گناه پاكسازي نمايد[/color]
 
 و این یعنی احتجاج به قرآن ، احتجاج به علم و محاجه با حقیقت. خداوند  در سراسر کتابش این را از ما می خواهد. پروردگار می خواهد انسانها را با فرمانبرداری از خودش  به اتحاد و سعادت برساند اما اهریمن که خوب دست پروردگارش را خوانده است می خواهد این فرماندهی واحد را از بین ببرد تا مردم هرگز روی اتحاد و سعادت را نبینند و در این راه منتهای سوء استفاده را از دوگانه پرستان می برد.
 فراموش نکنید!
 هدف دفاع از حقوق زنان پیامبر نیست و این پاکی و طهارت نیز مشمول همگان می شود البته درصورتی که همگان چنین و چنان کنند .
 در اینجا بحث بر سر این است که چگونه مفهومی را که اصلاً با آیات قرآن سازگاری ندارد با یک داستان تخیلی به آیات الهی تحمیل می کند و جمع کثیری فریب می خورند و تصور می کنند این همان اهل بیتی است که برایشان تعریف شده است.[/b]
[/font][/i]
 
 متمسک بثقلین
 
 در آیه تطهیر برای اهل البیت دو چیز داریم: یکی را همه سنی و شیعه و مسلمان و کافر در آن اتفاق نظر دارند، و دیگری تحلیل آن است که مورد اختلاف نظر است، ابتدا آنچه را که قابل اختلاف نیست توضیح میدهم تا به وجه و تحلیل آن برسیم:
 
 در هفت آیه پی در پی، ۲۴ ضمیر مخاطب آمده است، و در عربی، ضمیر مخاطب برای زنان با مردان، تفاوت میکند، در این هفت آیه، خداوند متعال، زنان پیامبر را مخاطب قرار میدهد، و از ابتدای آیه ۲۸ تا وسط آیه ۳۳ با ۲۰ ضمیر مخاطب جمع زنان، با آنها صحبت میکند، و به ناگاه در انتهای آیه ۳۳ دو ضمیر جمع مخاطب برای مردان میآورد، و سپس در ادامه دو ضمیر جمع مخاطب زنان، به کار میبرد!
 
 جالب است که درست همانجا ضمیر را تغییر میدهد که شما هم روند مطلب را تغییر دادید! آیا جالب نیست که ۱۱ امر آوردید برای زنان پیامبر، و پرسیدید: (چرا زنان پيامبر بايد چنين كنند و چنان نكنند؟) و سپس پاسخ دادید: (چون : خداوند مي خواهد بدينوسيله آنها[/size] را از پليدي و گناه پاكسازي نمايد)، به کلمه آنها در عبارت خودتان دقت کنید، در فارسی کلمه (آنها) ، هم برای زنان به کار میرود و هم برای مردان، اما در عربی اینچنین نیست، و دقیقا همینجاست که کلمه (آنها) در قرآن کریم، با دو ضمیر جمع مخاطب برای مردان به کار رفته است، و حال آنکه قبل از آن، ۲۰ ضمیر جمع مخاطب برای زنان به کار رفته و نیز پس از آن هم دو ضمیر جمع مخاطب برای زنان به کار رفته، آیا چه شده است که در این بین، (یعنی ضمیر ۲۱ و ۲۲) ناگهان دو ضمیر جمع مخاطب برای  مردان به کار میرود که کاملا با قبل آن که خطاب به جمع زنان پیامبر است و نیز بعد آن، تفاوت آشکار دارد؟ چرا چنین شده است، همان بخش دوم است که تحلیلهای مختلف برای آن ارائه شده است و خواهیم رسید، ولی به هر حال، این تفاوت ضمیرها را هیچ کس نمیتواند انکار کند!
 
 
 این ۲۴ ضمیر مخاطب را به رنگ قرمز کردم تا همه تفاوت را ببینند:
 
 يَأَيهَُّا النَّبىِ‏ُّ قُل لّأَِزْوَاجِكَ إِن كُنتُنَّ تُرِدْنَ الْحَيَوةَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا فَتَعَالَينْ‏َ أُمَتِّعْكُنَّ وَ أُسَرِّحْكُنَّ سَرَاحًا جَمِيلًا(احزاب 28) وَ إِن كُنتُنَّ تُرِدْنَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الدَّارَ الاَْخِرَةَ فَإِنَّ اللَّهَ أَعَدَّ لِلْمُحْسِنَتِ مِنكُنَّ أَجْرًا عَظِيمًا(29) يَانِسَاءَ النَّبىِ‏ِّ مَن يَأْتِ مِنكُنَّ بِفَحِشَةٍ مُّبَيِّنَةٍ يُضَعَفْ لَهَا الْعَذَابُ ضِعْفَينْ‏ِ  وَ كاَنَ ذَالِكَ عَلىَ اللَّهِ يَسِيرًا(30) وَ مَن يَقْنُتْ مِنكُنَّ لِلَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ تَعْمَلْ صَلِحًا نُّؤْتِهَا أَجْرَهَا مَرَّتَينْ‏ِ وَ أَعْتَدْنَا لهََا رِزْقًا كَرِيمًا(31) يَنِسَاءَ النَّبىِ‏ِّ لَسْتنُ‏َّ كَأَحَدٍ مِّنَ النِّسَاءِ  إِنِ اتَّقَيْتنُ‏َّ فَلَا تخَْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِى فىِ قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا(32) وَ قَرْنَ فىِ بُيُوتِكُنَّ وَ لَا تَبرََّجْنَ تَبرَُّجَ الْجَهِلِيَّةِ الْأُولىَ‏  وَ أَقِمْنَ الصَّلَوةَ وَ ءَاتِينَ الزَّكَوةَ وَ أَطِعْنَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ  إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ[/size] الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكمُ‏ْ[/size] تَطْهِيرًا(33) وَ اذْكُرْنَ مَا يُتْلىَ‏ فىِ بُيُوتِكُنَّ مِنْ ءَايَتِ اللَّهِ وَ الحِْكْمَةِ  إِنَّ اللَّهَ كاَنَ لَطِيفًا خَبِيرًا(34)
 
 و نکاتی در آیه ۳۳ است که بسیار جالب است:
 
 ۱- دو بار ماده بیت در آن به کار رفته، یک بار جمع (بیوتکنّ) و دیگر مفرد (اهل البیت).
 
 ۲- زنان پیامبر را امر میکند به اقامه نماز و دادن زکات.
 
 ۳- زنان پیامبر را امر میکند به اطاعت خدا و پیامبر خدا.
 
 ۴- بعد از اینکه میگوید اطاعت از خدا و پیامبر خدا کنید، میگوید: خدا میخواهد شما را ای اهل البیت از پلیدی دور کند و پاک و مطهر گرداند، و واضح است که وقتی پیامبر باید اطاعت شوند، ایشان با اطاعت شدن، پاک میکنند، نه اینکه خود پاک بشوند، تا خدا بخواهد با این دستور اطاعت زنان از پیامبر، پیامبر را هم پاک کند، پس کسی گمان نمیکند که منظور از جمع مردان، خود پیامبر به اضافه زنان پیامبر باشد.
 
 
 حال این سؤال به صورت جدی مطرح است که چرا در بین اینهمه ضمیر جمع زنان، چه قبل و چه بعد، دفعتا دو ضمیر جمع مردان، به کار رفته است؟
  __________________
 
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
صفحه: [1] 2 3 ... 10