آخرین ارسالها

صفحه: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
بحث تفسیر / پاسخ : معنای تمسک به قرآن ، نفی سنت نیست
« آخرين ارسال توسط محمد مهدی 121 مه 12, 2019, 09:39:44 pm »
پست 348
 
 http://www.iranclubs.org/forums/show...155542&page=24
 نقل قول:
 در اصل توسط ghanet  غانت هالک ملحد شیطان پرست مابون زنیم و......مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و...نوشته شده است                                      
 این  نظریه شما نمی تواند درست باشد چرا که قرآن خبر می دهد مسجد الحرام نه  بعدها بلکه در عصر رسول الله نیز در مکه بوده است و آیات زیادی این مطلب را  تایید می کنند که من جمله می توان به آیات 24 و 25 سوره فتح اشاره نمود.
 

 
 مستمسک به ثقلین
 شما ترجمه این دو آیه را بیاورید تا همگان ببینیم هرگز این دو آیه نمیگویند که مسجد الحرام در مکه است، مگر بخواهید از اطلاعات و قطعیات بیرون از قرآن استفاده کنید که حاشا! جائی که قرآن است ما چه کار به قطعیات و واضحات تاریخی داریم! فقط قرآن!
 
 
 
     نقل قول:
 غانت هالک ملحد شیطان پرست مابون زنیم و......مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و...                               حالا به کعبه می گفتند مسجد  الحرام  یا کعبه در مسجد الحرام بوده. به مکه می گفتند مسجد الحرام یا مسجد  الحرام  در مکه بوده فرق زیادی نمی کند چون همه این اسماء با مسئله حج و  ماههای  حرام گره خورده اند.                                 
 مستمسک به ثقلین
 خیلی فرق میکند! ما بدون تصریح قرآن، اصلا چه میدانیم مسجد الحرام ربطی به کعبه دارد یا خیر؟
 
 
 
     نقل قول:
 غانت هالک ملحد شیطان پرست مابون زنیم و......مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و...                               ممکن است مکه و  بکه با یکدیگر   تفاوتهایی داشته باشند یا  نداشته باشند و اینگونه تغییر املائی  فقط  مربوط  به دولهجه ای بودن املائی  این شهر باشد                                 
 مستمسک به ثقلین
 مگر نعوذ بالله خداوند هم لهجه دارد تا فرشته وحی یک بار بکّة بگوید و  یک بار مکّة؟! وقتی قرآن راجع به کعبه، بکّة، میگوید باید بفهمید که دین مادری شما تحریف شده است! باید بگردید و بکّة را پیدا کنید اگر تابع قرآن هستید، در حالی که به تمام اطلاعات بیرونی قرآن، سوء ظنّ دارید!
 
 
 
     نقل قول:
 غانت هالک ملحد شیطان پرست مابون زنیم و......مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و...                                ( و دلایل دیگری که ذکر کرده اند مانند قلب حرف  میم به حرف با)                                 
 مستمسک به ثقلین
 مگر شما در همین چند پست قبل نگفتید که به شنیده‌ها نباید اعتنا کرد!  چرا اکنون به شنیده‌ها روی آوردید و خود قرآن را رها کردید؟! قرآن دو لفظ جداگانه به کار میبرد و شما میگویید این دو یکی است؟!
 
 
       نقل قول:
غانت هالک ملحد شیطان پرست مابون زنیم و......مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و...بطوری که ذکر شد ، در قرآن آیاتی وجود دارد که نشان می دهند از همان دوران رسول الله کعبه در شهر مکه قرار داشته است.
مستمسک به ثقلین
هیچ آیه‌ای در قرآن نیست که نشان دهد از همان دوران رسول الله کعبه در شهر مکه قرار داشته است، اگر آیه‌ای بیاورید جایزه دارید!
22
بحث تفسیر / پاسخ : معنای تمسک به قرآن ، نفی سنت نیست
« آخرين ارسال توسط محمد مهدی 121 مه 12, 2019, 09:38:53 pm »
پست 339

http://www.iranclubs.org/forums/show...155542&page=23
 نقل قول:                                                                      در اصل توسط ghanet غانت هالک ملحد شیطان پرست مابون زنیم و......مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و...  نوشته شده است                     
اگر من معنای جدیدی تعریف کردم جایگاه آن را نیز در قرآن نشان دادم اما معنایی که شما از کعبه و صید و ... کردید به قرآن نمی خورد و همچون  برگه ای ناجور است که با برگه های پیرامون خود هماهنگی ندارد و شما خودتان خوب این را می دانید و از بی جوابی بود که به این کار رو آوردید.[/b][/font][/i]
از طریق قرآن نشان دادم که ماههای حج همان ماههای حرام هستند که بعضی چیزها  همچون صید خشکی  در آنها تحریم شده  ولی صید دریا آزاد است .
چرا صید خشکی در ماههای حرام و در ایام حج حرام است؟ بخاطر اینکه این صید  مربوط به معیشت و تا حدودی قوام و دوام مردم سرزمین وحی بود و اگر همه  کسانی که از راههای دور و نزدیک روانه حج می شدند چنانچه اقدام به شکار می  کردند دیگر جنبنده ای برای ساکنان آنجا باقی نمی گذاشتند لذا خداوند صید  خشکی  را در ماههای حرام تحریم کرده و برای آن مجازات در نظر گرفته است.



متمسک به ثقلین
 دوست گرامی، وقتی جواب نمیدهم میگویید این رسم گفتمان نیست! چگونه  وقتی شما جواب نمیدهید رسم گفتمان هست؟! آیا رسم گفتمان این است که به صورت منولوگ حرف خود را تکرار کنند؟! چند بار این متن جواب خودتان را بخوانید، آیا یک کلمه جواب استدلال من در آن میبینید؟ باید حرف من را جواب دهید، نه اینکه بگویید من آنم که چنین کردم اما تو چنان نکردی! حرف بزنید و استدلال را با استدلال جواب دهید، نه اینکه بگویید خودت هم میدانی که حرفت درست نیست! من هم میگویم که خود شما به وجدان عمومی خودتان میدانید نمازهای پنجگانه در زمان پیامبر خدا بوده است، اما به راحتی انکار میکنید!

 من گفتم مکه با بکه فرق دارد، آیا خداوند نمیتواست بفرماید کعبه و بیت الحرام در مکه است؟ چرا نفرمود؟ جواب دهید!آیا شهری به نام بکه سراغ دارید؟! من میگویم: چون بکه که کعبه در آنست اصلا ربطی به حجاز و عربستان ندارد، مثلا در غرب افریقا بوده است و اکنون زیر آب رفته است، اما مکه که نام آن هم در قرآن آمده در حجاز است، و بعدا مسلمین خانه هم نام کعبه را در آنجا ساختند تا کارشان راحت تر باشد، کما اینکه قرامطه مدت بیست سال حجر را منتقل به بلاد خودشان کردند.

سؤال:چرا بکه با مکه در قرآن فرق گذاشته شده است؟ و آیا شهری به نام بکه سراغ دارید؟ آیا وقتی قرآن بین بکه و مکه فرق میگذارد شما مجاز هستید با قطعیات خارج از قرآن، آن دو را یکی بدانید؟ و در نتیجه بگویید کعبه مذکور در قرآن همین کعبه موجود در شهر مکه است؟

 دوست گرامی، اگر چیز دیگری جواب دهید، توقع نداشته باشید بحث ادامه پیدا کند، فقط همین را جواب دهید.
23
بحث تفسیر / پاسخ : معنای تمسک به قرآن ، نفی سنت نیست
« آخرين ارسال توسط محمد مهدی 121 مه 12, 2019, 09:38:05 pm »
پست 318
http://www.iranclubs.org/forums/show...155542&page=22

 نقل قول:
 در اصل توسط ghanet  غانت هالک ملحد شیطان پرست مابون زنیم و......مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و... نوشته شده است  نمايش نوشته
 سلام
 گذشته از اینکه کعبه در مکه قرار دارد یا بکه ، بیت الحرام است یا نیست ، منظور از اینکه می فرماید هرکس (در وضعیت حرم) صیدی را به عمد بکشد باید معادل آن صید را از حیوانات اهلی بصورت هدی و قربانی به کعبه برساند ، چیست ؟

متمسک به ثقلین
 شما از تفسیرهای دین مادری که شنیدید دست بردارید تا همه چیز درست شود و معنای حقیقی خود را باز یابد!

 صید در دین مادری این است که شما با سلاحی یک حیوانی را بکشید، اما در دین الهی که شما دنبال آن هستید، صید، کسی است که مظلوم یک صاحب قدرت شود، یادتان هست از دلّاک برای دلوک شمس شاهد آوردید، و یادتان هست که گفتید دست در قرآن به معنای قدرت است؟ بشیء من الصید تناله ایدیکم، مثل همین در زبان فارسی میگویند: فلانی را صیدش کردم، شکارش کردم، و بنابر این مبنا، این آیه ربطی به یک سلسله اعمال به نام حج که مسلمین به دین ضمیمه کردند ندارد! چرا؟ چون آیه قبلی آن کاملا مقصود را توضیح میدهد:

يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لَيَبْلُوَنَّكُمُ اللَّهُ بِشَيْ‏ءٍ مِنَ الصَّيْدِ تَنالُهُ أَيْديكُمْ وَ رِماحُكُمْ لِيَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ يَخافُهُ بِالْغَيْبِ فَمَنِ اعْتَدى‏ بَعْدَ ذلِكَ فَلَهُ عَذابٌ أَليمٌ (المائدة 94)

 ببینید میگوید: آن چیزی از صید که قدرت شما و قلم نوشتاری شما (که شبیه نیزه است بلکه واقعا نیزه دست قاضی است)، به آن میرسد و میتوانید ظلم به یک شخصی بکنید، این امتحان خداست که ببیند آیا حاضر هستید این ظلم را بکنید یا خیر؟

 و در جای دیگر میگوید: غیر محلّي الصید و انتم حرم، یعنی اگر قصد اسلام و دین الهی و انسانیت دارید و احرام تقوی بستید، نباید به کسی ظلم کنید، و اگر احیانا مرتکب معصیت و ظلم شدید باید جبران کنید، به همان اندازه که نعمت از دست آن مظلوم بیرون کردید باید به او پس بدهید، و دو نفر عادل از شما شهادت بدهند که مساوی پس دادید، و این توبه و تدارک شما باعث هدایت شما شده و شما را به قله (کعبه) توحید و اسلام میرساند، هدیا بالغ الکعبة!:

يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَقْتُلُوا الصَّيْدَ وَ أَنْتُمْ حُرُمٌ وَ مَنْ قَتَلَهُ مِنْكُمْ مُتَعَمِّداً فَجَزاءٌ مِثْلُ ما قَتَلَ مِنَ النَّعَمِ يَحْكُمُ بِهِ ذَوا عَدْلٍ مِنْكُمْ هَدْياً بالِغَ الْكَعْبَةِ أَوْ كَفَّارَةٌ طَعامُ مَساكينَ أَوْ عَدْلُ ذلِكَ صِياماً لِيَذُوقَ وَبالَ أَمْرِهِ عَفَا اللَّهُ عَمَّا سَلَفَ وَ مَنْ عادَ فَيَنْتَقِمُ اللَّهُ مِنْهُ وَ اللَّهُ عَزيزٌ ذُو انْتِقامٍ (95)

 اما یک نوع دیگر صید داریم که صید علم از دریای معرفت است، و آن مانعی ندارد، چون علم، خوراک قلب شماست، و به سیر شما به سوی خداوند کمک میکند، و للسیارة، اما صید عالم خاک که رنگ دنیوی دارد (صید البرّ) برای کسی که احرام تقوی بسته است، جایز نیست:

أُحِلَّ لَكُمْ صَيْدُ الْبَحْرِ وَ طَعامُهُ مَتاعاً لَكُمْ وَ لِلسَّيَّارَةِ وَ حُرِّمَ عَلَيْكُمْ صَيْدُ الْبَرِّ ما دُمْتُمْ حُرُماً وَ اتَّقُوا اللَّهَ الَّذي إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ (96)


 دوست گرامی، گویا انکار واضحات و بافتن، راحت است، اما جوابش راحت نیست
24
بحث تفسیر / پاسخ : معنای تمسک به قرآن ، نفی سنت نیست
« آخرين ارسال توسط محمد مهدی 121 مه 12, 2019, 09:37:26 pm »
پست 312
 نقل قول:
 در اصل توسط ghanet  غانت هالک  بهائی لائیک ملحد شیطان پرست مابون زنیم و......مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و...
 نوشته شده است  نمايش نوشته
 سلام
 حسین آقا این رسم گفتمان نیست ؛ اینکه با پستی مثل همین پست وارد بحث شوید و بعد مدتی غیبت کنید سپس بدون توجه به پست پیشین خود بحثی دیگر را پی بگیرید و بگویید شما از بحث منطقی استقبال نکردید و چه می دانم از این حرفها. چرا جای دور برویم؟
 آخرین مباحثه بین من و شما در صفحه 11 همین تاپیک ثبت و ضبط است و آخرین پست بنده و شما نیز مطلب زیر بوده است:
 حال اگر می خواهید بحث خود را پی بگیریم تقاضا می کنم اول جواب پست گذشته را بدهید تا بعد به جدید بپردازیم.


متمسک به  ثقلین
 سلام علیکم
 همان وقت جواب را تایپ کردم، ولی چون باید جایی میرفتم ارسال نکردم تا وقتی برگشتم مجدد نگاه کنم و ارسال کنم، ولی دیدم بحث‌های دیگر عزیزان مطرح کردند، لذا از ارسال جواب منصرف شدم، چون به نظرم بحث بر سر واضحات است، اما خوب! اکنون که تذکر دادید، بدون کم و کاست، همان را میآورم:

 دوست گرامی، مگر دین الهی که اسلام حقیقی است، جا و مکان خاص دارد؟ برآمدگی اسلام، یک جا و مکان برآمده نیست، بلکه یک مرتبه برآمده است، یعنی قله اسلام که محورش توحید است، کعبه میباشد، و شما آیه ۹۷ مائده را تقطیع کردید، اگر بقیه آیه را هم میاوردید، فرق میکرد، چون فعل (جعل) دو مفعول دارد، و شما با تقطیع خودتان، وصف کعبه معظمة را به جای مفعول دوم جعل، به مخاطب ایهام کردید، ترجمه آیه طبق تقطیع شما:

 ۱- خدواند قرار داد کعبه را بیت الحرام. -> شما اینچنین آیه را تقطیع کردید، و حال آنکه معنای صحیح آیه این است:

 ۲- خداوند قرار داد کعبه‌ای که بیت الحرام است را قیام برای مردم.


 و اما آیه ۹۵ مائده، هدیا بالغ الکعبة، پس توضیح جایگاه کعبه، در آیه ۹۶ آل‌عمران، آمده است:

 إِنَّ أَوَّلَ بَيْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذي بِبَكَّةَ مُبارَكاً وَ هُدىً لِلْعالَمينَ (آل‏عمران 96)

 شما باید ثابت کنید که در لسان قران کریم، بکّة با مکّة یکی است، و گرنه قرآن کریم صریحا در جای دیگر نام از شهر مکه که همه آن را میشناسند میبرد، و چرا وقتی صحبت از کعبه میشود، نام را تغییر میدهد و بکّة میفرماید؟:

وَ هُوَ الَّذي كَفَّ أَيْدِيَهُمْ عَنْكُمْ وَ أَيْدِيَكُمْ عَنْهُمْ بِبَطْنِ مَكَّةَ مِنْ بَعْدِ أَنْ أَظْفَرَكُمْ عَلَيْهِمْ وَ كانَ اللَّهُ بِما تَعْمَلُونَ بَصيراً (الفتح 24)


 طبق مبنای شما که قطعیات را انکار کنیم، سنگ روی سنگ نمیماند، و باید توضیح دهید که منظور قرآن کریم از بکّة که محل کعبه است با مکه که شهر معروف است یکی است، گویا متاسفانه حاضر نیستید از دین مادری دست بردارید، دین مادری به شما تحمیل کرده است که بکّة همان مکّة است، ولی هیهات که بتوانید این دین مادری را به اصل قرآن نسبت دهید، قران محل کعبه را بکّة معرفی میکند، نه مکّة، اما دین مادری محل کعبه را شهر مکّة معرفی میکند!

 قرآن کریم به خوبی بیت را تعریف میکند و اوصافش زا میفرماید: و اذ جعلنا البیت مثابة للناس و أمنا(بقره ۱۲۵)، وجود امنیت، شرط اول بیت است، آیا در همین مسجد و کنار کعبه ابن زبیر بر دار نرفت در حالی ادعای خلافت داشت؟! در آیه بعد: ربّ اجعل هذا البلد آمنا (بقره ۱۲۶) ، آیا این بلد آمن، همین شهر مکه کنونی است؟ به چه دلیل؟ فقط از خود آیات قرآن؟

 و در آیه بعد ۱۲۷ به خوبی بنیانهای بیت توصیف میشود: و اذ یرفع ابراهیم القواعد من البیت و اسماعیل، چرا؟ چون وقتی بنیان بیت برپا میشود، دعا را ببینید: ربنا واجعلنا مسلمین لک و من ذریتنا امة مسلمة لک، حال آیا دیدید که اساس و قواعد بیت، همانا اسلام است؟
25
بحث تفسیر / پاسخ : معنای تمسک به قرآن ، نفی سنت نیست
« آخرين ارسال توسط محمد مهدی 121 مه 12, 2019, 09:36:42 pm »

 اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم

 جوابها وسوالات اقای حسین از غانت  هالک بهائی ملحد شیطان پرست مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران
http://www.iranclubs.net/forums/showthread.php?t=155695


 جوابهای اقای حسین به معاندین در باره شبهه تحریف کلام الله مجید
http://www.iranclubs.net/forums/showthread.php?t=154217


 پاسخ های بی جواب اقای حسین به احتجاج امیرالمومنین علیه السلام به غدبر
http://www.iranclubs.net/forums/showthread.php?t=154652


 جمع اوری جوابهای اقای حسین به منکر غدیر
http://www.iranclubs.net/forums/showthread.php?t=154435


 جوابها بی پاسخ اقای حسین به منکر توسل
http://www.iranclubs.net/forums/showthread.php?t=154538


 پیامبر دروغین وابلهان شقی طرفدارش
http://www.iranclubs.net/forums/showthread.php?t=132142
__________________
 
26
بحث تفسیر / پاسخ : معنای تمسک به قرآن ، نفی سنت نیست
« آخرين ارسال توسط محمد مهدی 121 مه 12, 2019, 09:35:55 pm »
پست 307
http://www.iranclubs.org/forums/show...155542&page=21
 نقل قول:
 در اصل توسط ghanet غانت هالک ملحد شیطان پرست مابون زنیم و......مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و...
 نوشته شده است  نمايش نوشته
 اسم آن محل با خطی درشت و برجسته بر روی تابلویی نوشته شده و دهها سال است که این تابلو بر سردر آنجا نصب گردیده است ، با این وجود اغلب مرد نام آنجا را اشتباه تلفظ می کنند و اگر کسی بخواهد مطابق واقع آن را تلفظ کند فوراً با بیان تلفظ غلط خود می خواهند به او بفهمانند که دارد اسم را اشتباه ادا می کند!
 چرا؟
 مگر مردم به آن تابلو نگاه نمی کنند تا تلفظ صحیح کلمه را بدانند؟
 بله نگاه می کنند اما قادر به دیدن حقیقت آن اسم نیستند! چراکه بیش از اعتماد به دیدگانشان به شنیده های خود اعتماد دارند . تا شنیده اند مردم بطور نا صحیح آن اسم را ادا کرده اند و اینان نیز همان می کنند که همگان کردند! مگر ممکن است که همگان اشتباه کنند؟!
متمسک به ثقلین
 دوست گرامی، هم فرصت برای من نشد و هم شما از بحث منطقی استقبال نکردید و فرمودید نظر تو برای خودت و نظر من برای خودم،به هر حال چون شالوده تفکر بشر بر اساس منطق‌های مکمل همدیگر است، و یکی از اصلی‌ترین منطقهای محوری در ذهن و شناخت بشر، منطق فازی است، طبق اصول این منطق، این حرف شما اصلا منطقی نیست.

 واضح است که اگر مردم یک شهر، نام آن شهر را طوری تلفظ کنند ولی تابلوی سردر آن شهر طور دیگر باشد، منطقی نیست بگوییم تنها و تنها تابلو صحیح است و همه مردم اشتباه تلفظ میکنند چون بر شنیده‌ها تکیه کردند! مگر غیر از این است که نویسنده تابلو یک نفر است؟ اگر فرض بگیریم مسافری وارد فرودگاه مهرآباد شود وببیند تابلوی سردر فرودگاه نوشته است: فرودگاه مرهاباد! اما وقتی وارد شهر میشود میبیند همه میگویند: فرودگاه مهرآباد! آیا مردم را در تلفظ اشتباه کننده میداند یا نویسنده تابلو را؟ در فضای منطق فازی، احتمال اشتباه تابلو و اشتباه مردم، هر دو وجود دارد.

 قبلا عرض کردم، یک کافر از مسلمین میشنود: یاسین، اما میبیند در قرآن نوشته شده است: یس! آیا مسلمین بد تلفظ میکنند یا قرآن اشتباه نوشته شده است یا هیچکدام؟ آیا خداوند یس نوشته و مردم به اشتباه یاسین میخوانند؟ یا خداوند یاسین فرموده و کاتب یس نوشته؟ یا مطلب اوسع از اینهاست؟

 در قران میبینیم: و السماء بنیناها بأیید! اما همه با یک یاء، تلفظ میکنند! کدام صحیح است؟ و...
27
بحث تفسیر / پاسخ : معنای تمسک به قرآن ، نفی سنت نیست
« آخرين ارسال توسط محمد مهدی 121 مه 12, 2019, 09:35:21 pm »
پست 159
 نقل قول:
 در اصل توسط ghanet هالک ملحد شیطان پرست  مابون زنیم و......مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و...  نوشته شده است  نمايش نوشته
 یکی از معانی بیت همان ساختار مکعبی است که در قرآن کعبه نام گرفته . به جایی که این کعبه در آن قرار گرفته مکه می گویند شاید امروز سعودیها تصمیم بگیرند نام این شهر را عوض کنند مثلاً بگذارند درکه آیا این تغییر اسم اشکالی در حج ایجاد می کند؟
 مهم کعبه است که حالا در مکانی به اسم درکه قرار گرفته.



 و چون براى ابراهيم جاى خانه را معين كرديم [بدو گفتيم:] «چيزى را با من شريك مگردان و خانه‏ ام را براى طواف‏ كنندگان و قيام‏ كنندگان و ركوع‏ كنندگان [و] سجده كنندگان پاكيزه دار.» (ترجمه فولادوند)

متمسک به ثقلین
 بیت جائی است که در آن بیتوته میکنند، یعنی شب را به روز میآورند، و کعبه برآمدگي است، و ارجلکم الی الکعبین، و همانطور که در ترجمه این آیه آوردید، مکان بیت الهی، که هر انسانی شب دنیا را به روز قیامت میآورد، این است که شریک برای خدا قرار ندهد، پس پایه بیت، نفی شرک است، و بالاترین نقطه بیت، یعنی قله توحید، کعبه است، و این است کعبه الهی، و حال انکه شما متاسفانه به دنبال تحریفات دین مادری، نقطه اوج توحید را که کعبه است، و از مکان بیت که أن لا تشرک بی شیئا است، بک یک نقطه خاص مکانی روی زمین که مسلمین بعدها نام کعبه بر او گذاشتند مخلوط کردید.

 پس سؤال: از کجا بدانیم که این کعبه امروز، در زمان نزول قران اصلا وجود داشته است؟ و مسلمین بعدا به دین اضافه نکرده باشند؟
 .
28
بحث تفسیر / پاسخ : معنای تمسک به قرآن ، نفی سنت نیست
« آخرين ارسال توسط محمد مهدی 121 مه 12, 2019, 09:34:51 pm »
پست156
 قل قول:
 در اصل توسط ghanet    ملحد شیطان پرست مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و...   نوشته شده است  نمايش نوشته
 خیر؟! یعنی در قرآن حج البیت را ندیده ای ؟!

متمسک به ثقلین
 دوست گرامی، متاسفانه شما معنای بیت را از دین مادری گرفتید! شما از دین مادری گمان میکنید بیت در مکه است، و حال آنکه (ببطن مکة) منظور شهر مکه است، اما بیت در (للذی ببکة مبارکا) در آیه دیگر دقیقا مکانش معلوم شده است:

 اگر میخواهید به بحث ادامه دهیم ترجمه این آیه را بیاورید:

وَ إِذْ بَوَّأْنا لِإِبْراهيمَ مَكانَ الْبَيْتِ أَنْ لا تُشْرِكْ بي‏ شَيْئاً وَ طَهِّرْ بَيْتِيَ لِلطَّائِفينَ وَ الْقائِمينَ وَ الرُّكَّعِ السُّجُودِ (الحج 26)
29
بحث تفسیر / پاسخ : معنای تمسک به قرآن ، نفی سنت نیست
« آخرين ارسال توسط محمد مهدی 121 مه 12, 2019, 09:33:45 pm »
پست 154
 قل قول:
 در اصل توسط ghanet  ملحد شیطان پرست مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و...    نوشته شده است  نمايش نوشته
 از نحوه نوشتن و پاسخگویی ات کاملاً پیداست که بر اعصابت مسلط نیستی و این ناشی از آگاهی کمی است که از قرآن داری.
 اگر نتوانی بر اعصابت مسلط شوی با شما بحث نخواهم کرد چون این برای سلامتت ضرر دارد.

متمسک به ثقلین
 معذرت میخواهم، لحظه‌ای بود، برگردیم به جواب سؤال شما با آرامش کامل و فونت کوچک:

خیر، آیا ممکن است نمازهای پنجگانه مسلمین به سوی کعبه، از دین مادری باشد ولی کعبه آن، دین الهی باشد؟ خود انصاف دهید، کعبه و مسجد الحرام و قربانی در دین الهی، معنای خاص قرآنی دارد، که در دین مادری توسط مسلمین بعدا به سوی یک نقطه خاص مکانی تحریف شده است! اگر توضیح بیشتر نیاز است از خود آیات قرآن ذکر کنم.
30
بحث تفسیر / پاسخ : معنای تمسک به قرآن ، نفی سنت نیست
« آخرين ارسال توسط محمد مهدی 121 مه 12, 2019, 09:32:59 pm »
 
پست152
 
 
 http://www.iranclubs.org/forums/show...155542&page=11
 در اصل توسط ghanet   ملحد شیطان پرست مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و...  نوشته شده است  نمايش نوشته
 فقط بگو بله یا خیر تا ادامه دهم: آیا در قرآن از حج به معنای رفتن کنار کعبه و مسجد الحرام ، قربانی کردن و غیره یاد نشده؟
 
 متمسک به ثقلین
 دوست گرامی، طبق مبنای شما، جواب خیلی واضح است!! خیر! خیر! آیا ممکن است نمازهای پنجگانه مسلمین به سوی کعبه، از دین مادری باشد ولی کعبه آن، دین الهی باشد؟ خود انصاف دهید! کعبه و مسجد الحرام و قربانی در دین الهی، معنای خاص قرآنی دارد، که در دین مادری توسط مسلمین بعدا به سوی یک نقطه خاص مکانی تحریف شده است! اگر توضیح بیشتر نیاز است از خود آیات قرآن ذکر کنم!
 
 
 نقل قول:
 در اصل توسط ghanet   ملحد شیطان پرست مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و...نوشته شده است  نمايش نوشته
 من [/size]نمی دانم النسی چیست [/size]شاید می خواهد به ما بگوید[/size] مردم از همان روزگار رسول الله سعی در دستکاری ماههای حرام داشته اند. به هر حال ضمیر به همین النسی برمی گردد نه ماههای حرام اگر فرض کنیم به همین کلمه برمی گردد بازهم برای اثبات چیزی قابل استفاده نیست.
 
 متمسک به ثقلین
 هورا!! أحسنت!! فاعترفوا! قرآن و نمیدانم؟! قرآن و شاید؟! مگر چه کسی همین چند لحظه قبل گفت:
 
 نقل قول:
 در اصل توسط ghanet  ملحد شیطان پرست مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و...نوشته شده است  نمايش نوشته
 فقط خواستم نشانت دهم قرآن کامل است و همانگونه که خودش می گوید همه چیز را به تفصیل گفته است[/size] و الا...
 
  __________________
 
صفحه: 1 2 [3] 4 5 ... 10