آخرین ارسالها

صفحه: 1 ... 8 9 [10]
91
پست 116
 نقل قول:
 در اصل توسط ghanet ملحد بی دین نوشته شده است  نمايش نوشته
 شمات هم اگر می خواهید در مباحثات شرکت کنید بحث خود را ناقص باقی نگذارید به عنوان مثال من منظور از اشاره شما به بالاستقلال متوجه نمی شوم لطفاً توضیح دهید.
 
 متمسک به ثقلین
 دوست گرامی، مقصودم را با یک مثال توضیح میدهم تا فرق بین شفعاء مشرکین (یقولون هؤلاء شفعاؤنا عند الله قل أتبّئون الله بما لا یعلم، یونس۱۸) (ما نعبدهم الا لیقربونا الی الله زلفی، زمز۳) (فلولا نصرهم الذین اتخذوا من دون الله قربانا آلهة، احقاف۲۸) با شفعاء حق، (و لا یملک الذین یدعون من دونه الشفاعة الّا من شهد بالحق و هم یعلمون، زخرف۸۶) معلوم شود:
 
 ۱- کسی از پدرش شنیده که تمام امور شهر، به دست رئیس شهربانی است، و چون میخواهد نزد دکتر برود، ابتدا میرود شهربانی، و نزد رئیس شهربانی کرنش میکند که آقای رئیس، خواهش میکنم این هدیه من را بپذیرید و به این دکتر زنگ بزنید تا به بهترین وجهی من را ویزیت کند.
 
 ۲- کسی میخواهد دکتر او را ویزیت کند، میپرسد این دکتر به چه کسی علاقه دارد؟ در بین شاگردان این دکتر، کدامیک محبوبتر نزد او هستند؟ میگویند: دکتر به فلان شاگرد خود خیلی علاقه دارد، و در عین حالی که خود دکتر اشراف کامل بر امور دارد (و مثلا با دوربین مداربسته همه چیز را هم کنترل میکند)، دستور داده است این شاگرد، امور ویزیت او را تدبیر کند، پس آن شخص سراغ این شاگرد میرود و با تواضع کامل نزد او درخواست میکند که زمینه این را فراهم کند که دکتر به بهترین وجهی او را ویزیت کند.
 
 
 البته این یک مثال است، و دقیقا با بحث ما منطبق نیست، و فرقهای بسیاری دارد، اما در جهت مقصود من خوب است.
 
 در مثال اول، شفیع و واسطه، مستقل عمل میکند، و نماینده و مأمور خود دکتر نیست، یعنی دکتر او را تعیین نکرده است، (قل أتبّئون الله بما لا یعلم!)، ولذا بازخورد چنین واسطه‌گری نزد دکتر این است که میگوید: مگر رئیس شهربانی کیست که بخواهد برای من وظیفه تعیین کند؟ تو اول باید سراغ خود من بیایی، تا ببینی اولا من کسی را تعیین کردم یا خیر؟ و اگر تعیین کردم چه کسی است؟ و اگر جناب دکتر، بترسد و زورش نرسد چنین بگوید، تا وقتی که ترس حاکم است چاره‌ای ندارد، ولی در اولین فرصت، ناراحتی قبلیش را هم جبران میکند!
 
 رئیس شهربانی که واسطه میشود، در نزد همه عقلاء، در عرض دکتر است، اما شاگرد منصوب از طرف دکتر که واسطه میشود، در طول فرمان خود دکتر است، وساطت رئیس شهربانی، بالاستقلال است، اما وساطت شاگر دکتر، به اذن خود دکتر و بالتبعیة است.
 
 تفاوت بالاستقلال با بالتبعیة، در این آیه قرآن کریم به زیبایی بیان شده است، بهتر از این نمیشود توضیح داد: (إنّ الذین یبایعونک إنّما یبایعون الله، فتح۱۰) یعنی ای پیامبر ما، کسانی که با تو بیعت میکنند همان به تحقیق با خدا بیعت میکنند! کلمه (إنّما) برای حصر است، یعنی فقط و فقط با خدا بیعت میکنند! و این همان معنای سلطان در آیات است که قبلا اشاره کردم.
 
 و واضح است در این فضا، اگر خود شاگرد هم کاری برای درمان بیمار انجام داد، فاصله گرفتن از خود د کتر نیست، شریک دکتر نشده است، در عرض او قرار نگرفته است، و در عین حالی که درمان را به خودش نسبت میدهد اما میگوید همه به اذن دکتر است، أخلق لکم من الطین کهیئة الطیر فأنفخ فیه فیکون طیرا باذن الله، أحیی الموتی باذن الله، میگوید: من زنده میکنم اما به اذن خداوند، نه اینکه خداوند زنده میکند به درخواست من، و هر دو در فضای معرفت، جز توحید چیزی نیست، چون تفاوت بالاستقلال با تابع محض، زمین تا آسمان است.
 .
92
پست 115
 ل قول:
 در اصل توسط ghanetملحد بی دین نوشته شده است  نمايش نوشته
 می خواهی باور کن می خواهی نکن. دومین عکسی که من در ادیتور کپی کردم تصویری بود که عده زیادی گرداد گرد کعبه مشغول سجده بودند. چند بار که پست را فرستادم دیدم فقط لینک آن عکس ارسال می شود و خود آن به نمایش در نمی آید. چون وقت کافی نداشتم از آن صرف نظر کردم.

متمسک به ثقلین
 دوست گرامی، چرا باور نکنم؟! حتما باور میکنم، و این را کرامت بیت الله الحرام، کعب معظمه میدانم، چون شما میخواستید عکس نمایش محض توحید را در کنار عکسهای نمایش محض شرک قرار دهید، و از شباهت ظاهری آنها سوء استفاده کنید!
93
پست 111
 نقل قول:
 در اصل توسط ابن علی نوشته شده است  نمايش نوشته
 با سلام و تبریک سال نو حضور استادان حاضر در تالار و الخصوص جناب حسین
 و با پوزش فراوان از شما بزرگواران  لازم دیدم برای این دوستمان به نکته ایی اشاره کنم
 نقل قول:
 در اصل توسط bisetareh نوشته شده است  نمايش نوشته
 به نام خدا
 با سلام
 بماند که سوالات ما بی پاسخ ماند
 در این بحث ها از فرمایشات آقا حسین کمال استفاده را بردیم و برای ما یک کلاس درس بود و بنده ترجیح دادم خواننده باشم تا وارد بحث شوم.
 نقل قول:
 در اصل توسط abotorab نوشته شده است  نمايش نوشته
 بسم الله الرحمن الرحیم
 سلام علیکم برادر حسین
 ابتدا از شما بابت پاسخ های منطقی و مودبانه تان تشکر کرده و از خداوند برای شما درخواست علو درجه مینمایم .
 و علیکم السلام جمیعا
متمسک به ثقلین
 سروران گرامی، حسن نظر و لطف شما بزرگواران، بیش از لیاقت بنده است، إن شاء الله خدای سبحان همه ما را مصداق این آیه شریفه قرار دهد: فیقول هاؤم اقرؤا کتابیه.

 بلی، محال است محال است محال است که بدون ملاحظه قطعیات شواهد تاریخی بتوان اساسا از قرآن چیزی فهمید، اما ایشان میخواهد با انکار قطعیات به مقصود خود برسد.

 الآن ماه رجب آمده است، آیا در قرآن نامی از ماه رجب برده شده؟ آیا ماه رجب جزء ماه‌های حرام که قران میگوید هست یا خیر؟ چه راهی برای تشخیص این داریم؟ در قرآن: شهر رمضان آمده، و نیز: عدة الشهور عند الله اثنا عشر شهرا آمده، و نیز: فاذا انسلخ الاشهر الحرم آمده، و: یسؤلونک عن الشهر الحرام قتال فیه هم آمده، اگر از واضحات تاریخ صرف نظر کنیم چگونه میخواهیم این آیات را بفهمیم؟

 از ایشان بپرسید شاید جواب میدهد: سربسته به شما میگویم! در تاپیک (ستاره در حال نابودی) در معنا کردن صلاة وسطی، ایشان سربسته معنا کرد! و بعد جواب سؤال من را نداد تا برای ایشان شواهد متعدد تاریخی را لینک بدهم که این معنا سربسته نیست! خیلی هم سرباز است! در طول تاریخ توسط باطنیه و امثال آنها چقدر تکرار شده است!

 نقل قول:
 در اصل توسط ghanet منکر خدا وقران  نوشته شده است  نمايش نوشته
 حالا من یک چیزی بطور سربسته به شما می گویم خواستی قبول نکن.
 در هر عصر و روزگاری ( از آدم تا خاتم) مسلمین همواره امت وسط بوده اند بخاطر اینکه معارف الهی را از پیامبر خود می گرفتند و به دیگران می رسانند. این موضوع در آیات 143 سوره بقره و 78 سوره حج توضیح داده شده است. و این همان صلات الوسطی است که برترین و خطرناکترین صلات است.
 نقل قول:متمسک به ثقلین
در اصل توسط hosyn نوشته شده است  نمايش نوشته
آیا مسلمین که امت وسط هستند خودشان صلات وسطی هستند که سایرین سفارش شده‌اند سراغ آنها بروند، یا اینکه مسلمین وسط، خودشان سفارش شده‌اند که به سوی صلات وسطی بروند؟
.
میگوید: اینترنت به ما نشان میدهد وضعیت مردمان هند را، اما وقتی نوبت به بت هبل میرسد که در اینترنت در رفرنس‌های جهانی در بیش از بیست زبان دنیا، آن را توضیح داده‌اند که هر چینی و ژاپنی و کافر و مسلم، مطالعه کند سر سوزن شک در جریان تاریخی آن نمیکند، چون با مقصود ایشان هماهنگ نیست، میگوید: من چه میدانم هبل چیست؟ من فقط با قران سر و کار دارم!

 Hubal - Wikipedia, the free encyclopedi __________________
94
پست 110
 نقل قول:
 در اصل توسط hosyn نوشته شده است  نمايش نوشته
 اما شما در مقام تهمت زدن به قران کریم، حرف آنها را تفسیر به رأی کنید
 .
تاسف یکی از دوستان برای گمراهی قانت و.........
 بسم الله الرحمن الرحیم
 سلام علیکم برادر حسین
 ابتدا از شما بابت پاسخ های منطقی و مودبانه تان تشکر کرده و از خداوند برای شما درخواست علو درجه مینمایم .
 اما درمورد اقای قانت ایشان هیچ تاکید میکنم هیچ دلیل و مدرک و برهان قاطعی ندارند . کارشان فقط تفسیر به رای و بلکه معنی به رای قران و مشتبه سازی واضحات و تدلیس در بیان مطالب است تا از این راه معنای غلطی را که از کلام خدا اراده کرده اند به کرسی بنشانند و از این نظر با خوارج مونمی زنند آنجا که امیرالمومنین  به ابن عباس گفت ((با ايشان بقرآن مناظره مكن زيرا قرآن احتمالات و توجيهات بسياردر بر دارد ميگوئى ومى گويند (پس مباحثه دراز مى گردد) بلكه با آنان به سنّت احتجاج كن و دليل آور، زيرا آنها هرگز از استدلال به سنّت گريز گاهى نمى يابند))
 که البته این آقای قانت پا را از خوارج هم فراتر گذاشته چرا که خوارج سنت رسول خدا  و حدیثش را قبول داشتند اما ایشان آن را هم قبول ندارند.
 بنده در بحث اوقات نماز در تایپیک قبل تمام دلایل قرآنی و لغوی و عقلی و نقلی را آوردم اما ایشان هربار بجای پذیرش مطالب یا ارائه ی دلایل همان ادعا های قبل را بدون هیچ کم و کاست تکرار کرده و بر حرف غلط خود پافشاری میکرد.
 و هرکاری که کنیم درمورد ایشان باز به کلام خدا برمیگردیم که میفرماید
 
 «هُوَ الَّذی أَنْزَلَ عَلَیْکَ الْکِتابَ مِنْهُ آیاتٌ مُحْکَماتٌ هُنَّ أُمُّ الْکِتابِ وَ أُخَرُ مُتَشابِهاتٌ
فَأَمَّا الَّذینَ فی قُلُوبِهِمْ زَیْغٌ فَیَتَّبِعُونَ ما تَشابَهَ مِنْهُ ابْتِغاءَ الْفِتْنَةِ وَ ابْتِغاءَ تَأْویلِهِ وَ ما یَعْلَمُ تَأْویلَهُ إِلاَّ اللّهُ وَ الرّاسِخُونَ فِی الْعِلْمِ یَقُولُونَ آمَنّا بِهِ کُلٌّ مِنْ عِنْدِ رَبِّنا وَ ما یَذَّکَّرُ إِلاّ أُولُوا اْلأَلْبابِ »
 
 دوستان و برادران عزیز اقای حسین و ابن علی و دیگران
 اگر شما تا سال دیگر این موقع هم برای این شخص دلیل بیاورید از کتاب خدا و غیر آن نمیپذیرند میدانید چرا چون
 مثل ایشان همچون مثل عالمان یهود است که خداوند درباره شان در قرآن میفرماید
 
 وَإِنَّ مِنْهُمْ لَفَرِيقًا
يَلْوُونَ أَلْسِنَتَهُم بِالْكِتَابِ لِتَحْسَبُوهُ مِنَ الْكِتَابِ وَمَا هُوَ مِنَ الْكِتَابِ وَيَقُولُونَ هُوَ مِنْ عِندِ اللّهِ وَمَا هُوَ مِنْ عِندِ اللّهِ وَيَقُولُونَ عَلَى اللّهِ الْكَذِبَ وَهُمْ يَعْلَمُونَ
 
 والسلام علی من اتبع الهدی
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
95
پست109
 نقل قول:
 در اصل توسط ghanetمنکرخدا وقران  نوشته شده است  نمايش نوشته
 من فکر می کنم از روزگار پیامبر تا کنون هیچ مردمی به اندازه قوم پیامبر مفاهیم قرآنی را متوجه نشده اند حتی اهل کتاب معاصر او. این حقیقت که قوم پیامبر از بقیه بهتر قرآن را متوجه می شدند مثل روز از صحبتها و محاوراتشان پیداست. علت اصلی آن هم این است که برای آنها هنوز کلمات زنگار نگرفته بودند و معانیشان دگرگون نشده بود.
 امروز وقتی ما با کلمه پرستش یا عبادت مواجه می شویم ذهن بلافاصله تصاویری را جایگزین آن می کند و این تصاویر همان رسوباتی هستند که اجازه نمی دهند ما مفهوم درست این کلمه را دریابیم.
 بهتر است بجای نوشتن از این تصاویر استفاده کنم که از هر چیز دیگری گویاترند.
 
 آیا عبادت امثال اینها و صدها مورد مشابه دیگر است؟ وقتی قرآن از این کلمه استفاده می کند واقعاً منظورش این است؟
 فهم این کلمه خیلی مهم است بگونه ایکه اگر آن را به درستی متوجه نشویم شا ید هرگز توحید را که هدف اصلی قرآن است متوجه نشویم.
 
 
 
 
 متمسک به ثقلین
 دوست گرامی، آیا این است معنای صادقانه بحث کردن؟! چرا در کنار این عکس‌ها، عکس سجده کردن مسلمانان به دستور قرآن پیرامون خانه کعبه را نیاوردید؟!
 
 اتفاقا در ریشه‌یابی پرستیدن گفته اند: پیرا استادن ، یعنی پیرامون چیزی ایستادن، و آیا در جهان کجا سراغ دارید که مثل مسلمانان گرد کعبه بایستند و دعا کنند و سجده کنند و قربانی کنند؟! پس قرآن به مسلمین دستور داده که کعبه را پرستش کنند!
 
 چرا تدلیس میکنید و حاضر نیستید دستور قرآن در قبله قرار دادن کعبه را به تصویر بکشید و در کنار این عکسها بگذارید؟!
 
 آیا صورت ظاهری دو عکس، کاشف از روح و معنای آن دو عکس است؟
 
 آیا اگر تصویر دوئل و مقاتله دو شمشیر به دست را در کنار تصویر مسابقه ورزشی شمشیربازی بگذارید و بگویید: به این دو نگاه کنید! پس ورزش شمشیربازی همان جنگ و کشتار یکدیگر است! آیا از شما میپذیرند؟
 
 آیا اگر تصویر کسی که کارد به دست گرفته و میخواهد شکم دیگری را پاره کند در کنار تصویر دکتر جراح که کارد به دست گرفته و میخواهد شکم بیمار را پاره کند بگذارید و بگویید: این دکتر چاقوکش است! آیا از شما میپذیرند؟
 .
 
__________________
 
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
 اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
 قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
 یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
 اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
 اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء
96
پست 108
 
 http://www.iranclubs.org/forums/show...=155542&page=8
 نقل قول:
 در اصل توسط ghanet نوشته شده است  نمايش نوشته
 سلام شما در متن فوق شش بار از پرستش استفاده کرده اید ، پرستش یا عبادت یعنی چه؟
 
 متمسک به ثقلین
 تعریف خود از عبادت و پرستش را سابق در اینجا گفتم:
 
 نقل قول:
 در اصل توسط hosyn نوشته شده است  نمايش نوشته
 ...... عبادت یک تضایف روحی است، در عین تقدیس معبود، در مقابل او کرنش روحی میکند، هر چند لازمه این کرنش روحی این است که اگر بعدا دستور و فرمانی هم در کار بیاید از او اطاعت میکند، ولی اصل معنای عبادت ربطی به حوزه رفتار ندارد، .....

 و شما هم تعریف آن را از المیزان آوردید، ولی قید اصلی آن را نادیده گرفتید، چون برای تحمیل مقصود خودتان بر آیات قرآن، چاره‌ای نداشتید آن را نادیده بگیرید!:
 
 نقل قول:
 در اصل توسط ghanet نوشته شده است  نمايش نوشته
 .... بطوری که مرحوم طباطبایی در المیزان نوشته اند: اطاعت بدون قید و شرط و بالاستقلال همان عبادت و پرستش است و مختص به خداى سبحان مى باشد.
 معنای حقیقی عبادت همان اطاعت است اما بصورت بی قید و شرط که فقط و فقط مخصوص پروردگار است.
 نگاه کنید! ایشان کلمه (و بالاستقلال) دارند که شما در بازتعریف عبارت ایشان، آن را بایکوت کردید!
 
 
 و سابق تعجب خود را از تهمت امثال شما به موحّدین واقعی در این پست توضیح دادم:
 
 نقل قول:
 در اصل توسط hosyn نوشته شده است  نمايش نوشته
 از دیروز که روز عرفه بود تا حالا در این فکرم که چگونه به راحتی شیعه را تکفیر میکنند و مشرک مینامند و حال آنکه این شیعه‌ها در طول تاریخ که میلیونها نفر در روز عرفة خود را به کربلاء میرسانند تا زیارت کنند، پس از نماز زیارت خود این کلمات را میخوانند (لینک از کتاب مفاتیح):
 
 http://www.aviny.com/mafatih/Motoon/...75.aspx#link45
 
 

 
 و چون فارغ شدى بگو:
 
 اَللّهُمَّ اِنّى صَلَّیتُ وَرَکعْتُ وَسَجَدْتُ
لَک وَحْدَک لا شَریک لَک لاَِنَّ الصَّلوةَ وَالرُّکوعَ وَالسُّجُودَ لا تَکونُ اِلاّ لَک لاَِنَّک اَنْتَ اللَّهُ لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ اَللّ هُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاَبْلِغْهُمْ عَنّى اَفْضَلَ التَّحِیةِ وَالسَّلامِ وَارْدُدْ عَلَىَّ مِنْهُمُ التَّحِیةَ وَالسَّلامَ اَللّهُمَّ وَهاتانِ الرَّکعَتانِ هَدِیةٌ مِنّى اِلى مَوْلاىَ وَسَیدى وَاِمامى الْحُسَینِ بْنِ عَلِی عَلَیهِمَا السَّلامُ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَتَقَبَّلْ ذلِک مِنّى وَاجْزِنى عَلى ذلِک اَفْضَلَ اَمَلى وَرَجآئى فیک وَفى وَلِیک یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ
 
 خدایا من نماز خواندم و رکوع و سجده کردم
براى تو تنها که شریک ندارى زیرا نماز و رکوع و سجده روا نیست جز براى تو چونکه توئى خدائى که معبودى جز تو نیست خدایا درود فرست بر محمد و آل محمد و برسان بدانها از جانب من بهترین تحیت و سلام را و بازگردان بر من از جانب ایشان تحیت و سلامى خدایا این دو رکعت نماز هدیه اى است از من به پیشگاه سرور و آقا و پیشوایم حضرت حسین بن على علیهماالسلام خدایا درود فرست بر محمد و آل محمد و بپذیر آن را از من و پاداشم ده بر آن به بهترین آرزو و امیدى که در تو و در ولى تو دارم اى مهربانترین مهربانان
 
 
 

 این حرف شیعه‌ها پیشگاه الهی است که از اهل البیت  گرفته‌اند، اما وقتی به مشرکین میگفتند: اسجدوا للرحمن قالوا و ما الرحمن أنسجد لما تامرنا و زادهم نفورا.
 
 خدایا اگر شیعه‌ها شرک به تو میورزند آنها را لعنت کن و ذلیل دنیا و آخرت قرار بده، و اگر دشمنان آنها دروغ میگویند و به کتاب تو تهمت میزنند این دشمنان شیعه را لعنت کن و ذلیل دنیا و آخرت قرار بده، آمین یا ربّ العالمین.
 .
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
97
پست 105
 نقل قول:
 در اصل توسط ghanet نوشته شده است  نمايش نوشته
 دیروزوقتی پیامبران و شهداء از مردم خود می خواستند فقط یک خدا را عبادت کنند با تعجب می گفتند: یعنی آمده اید تا فقط یک خدا را عبادت کنیم و آنچه را نیاکانمان عبادت می کردند رها کنیم؟!
 امروز نیز وقتی به شیعه و سنی و مخصوصاً و مخصوصاً وهابیت گفته می شود فقط یک خدا را عبادت کنید باز هم حرف گذشتگان را تکرار می کند با این تفاوت که گذشتگان آنقدر روراست بودند که منکر عبادت غیر نمی شدند ولی اینان می شوند و چه جور هم می شوند.
  متمسک به ثقلین
 همینطور است که میگویید، دیروز مشرکین گرد خانه کعبه که آن را و بت‌هایش را میپرستیدند، طواف میکردند، و قربانی میکردند، و نماز میخواندند با آداب خاص خود، و ما کان صلالتهم عن البیت الا مکاء و تصدیة(انفال ۳۵)، امروز هم مسلمین، شیعه و سنی، کعبه را میپرستند، و گرد آن میچرخند، و برایش قربانی میکنند، هدیا بالغ الکعبة(مائده ۹۵)، و به نحو قابل مشاهده مستقیم در تمام نقاط دنیا از طریق اینترنت یا ماهواره، دور کعبه و برای کعبه، سجده میکنند، و نماز میخوانند، و به سوی حجر الاسود اشاره میکنند، و آن را میبوسند، و اسفناک‌تر آنکه در هر کجای دنیا هم باشند خود را ملزم میدانند به سوی این خدائی که میپرستند توجه کرده و قبله خود قرار دهند و برایش سجده کنند!

 متاسفانه یک نفر پیدا نمیشود بگوید: چرا فقط یک خدا را نمیپرستید؟! چرا چند سنگ خانه کعبه را میپرستید؟! مهم‌تر، چرا مخفی میکنید؟! چرا خجالت میکشید؟! لا اقل مثل پیشینیان، روراست باشید! اعتراف کنید که برای کعبه سجده میکنید و او را میپرستید!
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
98
پرسش و پاسخ / پاسخ : سنت «یس و القرآن الحکیم»
« آخرين ارسال توسط حسين مه 18, 2018, 03:45:36 pm »
سلام علیکم

عبارت (عند سنة یس) ظاهرا سنة است بدون تشدید، و به معنای سال است، یعنی میخواهد با حروف مقطعه، تعیین فرماید آنچه را که نظیرش در روایت تفسیر عیاشی در ابتدای سوره مبارکه اعراف حدیث دوم آمده، و همچنین در حدیث منقول از درة که کلمه السنین دارد که نمیتواند جمع سنّة به معنای روش و طریقة باشد. و الله العالم
99
پرسش و پاسخ / پاسخ : سنت «یس و القرآن الحکیم»
« آخرين ارسال توسط سوزنچی مه 18, 2018, 12:33:36 pm »
مشکل یکی بود دو سه تا شد!
البته همین مقدار که لطف کردید خیلی ممنونم
احیانا اگر حال و حوصله داشتید، ممنون می شوم بقیه سوالات را هم پاسخ دهید.


*اکنون معنای «الذي يصلى عيسى بن مريم عليه السلام خلفه عند سنة يس و القرآن الحكيم» چیست؟
در صورت صحت این نقل،
1. آیا معنای ساده‌اش این است که می‌خواهد اشاره کند که حضرت عیسی به سنت پیامبر اسلام ص و قرآن نماز می خواند و نه به سنت مسیحیت؛ اگر چنین است چرا «عند» گفت و نه «ب»
2. چه معنا یا معناهای دیگری برای این عبارت محتمل است؟ غالبا وقتی این گونه تعبیر می کنند می خواهند یک چیز بالاتر اشاره کنند.

100
پرسش و پاسخ / پاسخ : سنت «یس و القرآن الحکیم»
« آخرين ارسال توسط سوزنچی مه 18, 2018, 12:30:07 pm »
این را از حاج آقا سوال کردم. پاسخ دادند

شاهد علیک بسنته میتواند عبارت معروف علیکم بسنتی و سنة الخلفاء الراشدین من بعدی باشد، اما شاید شاهد اقوی برای عند سنة یس بعض روایات دیگر باشد که میآورم، و عجیب که محقق اکمال میگوید در تمام نسخ خطی نزد من اینچنین است و حال انکه سه نفر هم از اکمال نقل میکنند:
تفسير العياشي، ج‏2، ص: 3
و يقوم قائمنا عند انقضائها ب الر فافهم ذلك و عه و اكتمه «5».

بحار الأنوار (ط - بيروت) ج‏26 265
و سينفجر لهم ينابيع الحيوان بعد لظى النيران لتمام آل حم و طه و الطواسين من السنين و هذا الكتاب درة من درر الرحمة و قطرة من بحر الحكمة و كتب الحسن بن علي العسكري في سنة أربع و خمسين و مائتين.

بحار الأنوار (ط - بيروت) ج‏52 121
50- كتاب المحتضر، للحسن بن سليمان تلميذ الشهيد رحمة الله عليهما قال روي أنه وجد بخط مولانا أبي محمد العسكري ع ما صورته قد صعدنا ذرى الحقائق بأقدام النبوة و الولاية و ساقه إلى أن قال و سيسفر لهم ينابيع الحيوان بعد لظى النيران لتمام الم و طه و الطواسين من السنين.

بحار الأنوار (ط - بيروت) ج‏75 378
 و سينفجر لهم ينابيع الحيوان بعد لظى النيران لتمام الطواوية و الطواسين من السنين.

رياض الأبرار في مناقب الأئمة الأطهار ج‏3 127 الفصل الخامس
«قد صعدنا ذرى الحقائق بأقدام النبوة و الولاية- و ساقه إلى أن قال-: و سيسفر لهم ينابيع الحيوان بعد لظى النيران لتمام (ألم) و (طه) و الطواسين من السنين».

صفحه: 1 ... 8 9 [10]