نویسنده موضوع: **** گرفاطمه نبود احمد وحیدری نبود ***  (دفعات بازدید: 2377 بار)

آفلاین محمد مهدی 121

  • ناظر
  • Hero Member
  • *****
  • ارسال: 613
***گر فاطمه نبود احمد وحیدری نبود ***

--------------------------------------------------------------------------------

گر فاطمه نبود احمد وحیدری نبود
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله رب العالمين وصلي الله علي محمدٍ وآله الطيبين الطاهرين لاسيما بقية الله الأعظم حجة بن الحسن المهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف ولعنة الله علي اعدائهم اجمعين لا سيما الجبت والطاغوت واللات والعزي وابنتيهما
اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن المهدی صلواتک علیه وعلی آبایه فی هذه الساعة وفی کلّ الساعة ولیّاً وحافظا وقائدا وناصرا و دلیلا وعینا حتی تسکنه ارضک طوعا وتمتعه فیها طویلا
قال الله سبحانه وتعالی : یا احمد لولاک لما خلقتُ الأفلاک ولولا علي لما خلقتُک و لولا فاطمة لما خلتُکما .
ذات اقدس اله خطاب فرمود به حبیبش : ای احمد گر تو نبودی ما سوی را خلق نمی نمودم ؛و اگر علي نبود ترا خلق ننموده بودم ؛و اگر فاطمة نبود شما دو تن را خلق نمی نمودم .
جنة العاصمه میر جهانی اعلی الله مقامه الشریف ص148 از کشف اللئالی صالح بن عبدالوهاب عروندس از اعلام قرن 9 و قطره مستبط از خصائص فا طمیة.
ايام فاطميه اول ايام شهادت ام ابيها را به ساحت قد س سيد وفخر كاينات ولي امر ممكنات امير ماسوي یگانه فاطمه شناس هستي بقية الله حجة بن الحسن المهدي تسليت باد.
ساده ترین معنا که قابل فهم همگان است اینکه :ما سوی از ذره ای از نور خاتم صلی الله علیه واله وسلم خلق شد لذا اگر احمد نبود به هستی لباس وجود پوشانده نشده بود .
حضرت را مبعوث به رسالت فرمود و ادامه رسالت به امامت و ولایت مولا علیه السلام است لذا اگر مولا علیه السلام نبود خلق حضرتش عبث بود .
و یازده امام باید ادامه دهنده امامت وولایت با شند ودامن اطهر فاطمه سلام الله علیهاوعاء پرورش آن اسماء الحسنی الهی است لذا اگر فاطمه نبود خلق خاتم ومولا صلوات الله علیهم اجمعین بی فائده بود .
معانی دیگر را به اجمال می گوئیم تا هر کس سنخیتی داشت گوارای وجودش.
لولاک لما خلقت الافلاک : خواست آن حقیقت نورانیه که جلوه ذات اقدس احدی است از آنچه هست تنزل یابد امکان خلق شد به نزول ذ ره ای از آن حقیت نورانیه.
امکان ظرف نزول نیست بلکه همه عوالم امکانیه وجود از ازل تا ابد ظهور نزول آن ذره نور است .
اما اینکه لولا علی لما خلقتک : چون مقصد الله تبارک وتعالی ولایت علي علیه السلا م است و توحید ونبوت بدون ولایت بت پرستی است .لذا فرمود منکر ولایت علی علیه السلام عابد صنم ووثن است وبت پرست .
واما لولا فاطمة لما خلتکما :
در تفسیر فرات کوفی و تأویل الأیات سید شرف الدین امام صادق علیه السلام فرمود لیلة القدر فاطمه است وهرکس بشاسد فاطمه را حق معرفتش پس به تحقیق درک کرده لیلة القدر را؛ ونامیده شد فاطمه چون خلق ودر روایتی ناس بریده شده از معرفت اویند .
لیلة القدر چست؟ طبق روایات لیلة القدر قبل خلق آسمانها وزمین و..... بوده وآنکه درهر سال تکرار می شود تابشی وشعاعی از آن حقیت است .
طبق روایات معانی الأخبار ولایت امیر المؤمنین وائمه سلام الله علیهم اجمعین در شب قدر مقدر شده وتقدیر تمامی مقدرات عالم .از آن جمله خلقت جنبه های خلقی خاتم و عوالم نزولی بعد از نورا نیتشان و مبعوث به رسالت شدنشان و ولایت وامامت مولا علیه السلام لذا فرمود اگر فاطمه نبود شما دو تا را خلق نمی نمودم .
لیلة القدر ظرف نزول قران و ارتباط خالق با مخلوق است لذا اگر فاطمه نبود خلق شما دو تن بیهوده بود .
فاطمیت فاطمه سلام الله علیها عین فاطریت و فطر الخلائق بقدرته است .
لذا فرمود لولا فاطمه لما خلقتکما .
لذا به زبا ن ساده عوام فهم فرمود به فاطمه اش : ام ابیها .
وبعضاً معانی لطیفی که از نوشتن در اینجا معذورم.
يا ابن الحسن كي تشريف مي اوري و ان دو خبيث ازل وابد را از قبر بيرون كشيده وبا اضافه هيزم روز سقيفه اندو را به اتش كشيده وخاكسترشان را به باد دهي انشاءالله .
یا علی ؛ وهو العلی العظیم
یا مرتضی علی مددی 1001اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم العن الجبت والطاغوت واللات والعزی وابنتیهما ومحبیهما بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیر المؤمنین علیه السلام.

--------------------------------------------------------------------------------
آخرين ويرايش محمد مهدی 128 ، Friday 2 June 2006 در 05:00AM.

http://www.iranclubs.org/forums/showthread.php?t=4506
ج: *****************یا فاطمة ******************

--------------------------------------------------------------------------------

بسم الله الرحمن الرحیم
شهادت ام ابیها ام الأئمة النجباء حبیبه ذات اقدس الهی لیله مبارکه قدر لیله مبارکه یفرق فیها کل امر حکیم زوجة خیر البشر ام الاسما ء الحسنی وام الحسن والحسین علیهما السلام ام الزینبین علیهما السلام را به ساحت قدس سید و فخر کائنات، ولی امر ممکنات، سلطان وجود ،کهف امان، خاتم الاوصیاء،کلمة الله التّامه،عین الله الناظره ،ید الله الباسطه ،لسان الله الناطقه،قلب الله الواعی ،سفینة النجاة،عین الحیاة،علم الهدی ،نور ابصار الوری ،صاحبالازلیّة الاولیّة،امیر وفرمانروای هستی ،عزیزی از اولاد فاطمه سلام الله علیهاکه؛ملک،ملکوت ،عظموت وجبروت،ماهوت ،لاهوت ،هاهوت،وعالم خلق وامروکلمات وعقول وعالم اسماءوصفات ومعانی ؛واله وحیران خال گونه اویند وحیات و وجود را از او می گیرند وباتسبیح وحمد الهی به گرد خال گونه او می چرخند،یگانه فاطمه شناس ماسوی ؛یعنی بقیّة الله الاعظم حجةبن الحسن المهدی عجلّ الله تعالی فرجه الشریف تسلیت

--------------------------------------------------------------------------------
آخرين ويرايش محمد مهدی 128 ، Friday 2 June 2006 در 05:01AM.
ج: *****************یا فاطمة ******************

--------------------------------------------------------------------------------

سئل الصادق علیه السلام عن معنی حی علی خیر العمل
قال علیه السلام : خیر العمل بر فاطمة وولدها
مناقب شهر اشوب ج3ص326   
ج: *****************یا فاطمة ******************

--------------------------------------------------------------------------------

قال رسول الله صلی الله علیه واله وسلم :
لولم یکن علی ما کان لفاطمة کفو
مقتل خوارزمی 1/66 
     

ج: *****************یا فاطمة ******************

--------------------------------------------------------------------------------

قال رسول الله صلی الله علیه واله وسلم :
اول شخص یدخل الجنة فاطمة
مقتل خوارزمی 1/67میزان الاعتدال 3/618ح5057و.........   
     
ج: *****************یا فاطمة ******************

--------------------------------------------------------------------------------

قال رسول الله صلی الله علیه واله وسلم :
یا علی انّ الله زوّجک فاطمة وجعل صداقها الأرض فمن مشی علیها مبغضا لها مشی حراما
یا علی بدرستیکه خداوند تعالی فاطمه را به تزویج تو در اورد و مهریه او را زمین قرار داد پس هرکسی مشی کند در زمین در حالی که دشمن فاطمه هست مشی او وتمامی تصرفات او حرام است
فرائد السمطین 1/95مقتل خوارزمی 1/66 
: *****************یا فاطمة ******************

--------------------------------------------------------------------------------

قال رسول الله صلی الله علیه واله وسلم :
انّ الله یغضب لغضب فاطمة ویرضی لرضاها
بدرستیکه حق تبارک وتعالی غضب می کند بخاطر غضب فاطمه وراضی می شود بخاطر رضای فاطمه
مستدرک الصحیحین 3/153ومقتل 1/52و..................
قال رسول الله صلی علیه وآله وسلم :
انما سمیّت فاطمة فاطمة لأن الله عزوجل فطم من احبها من النار
رسول مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم فرمود :
این است وجز این نیست که فاطمه فاطمه نامیده شده بخاطر اینکه خداوند متعال جدا کرد دوستان فاطمه (سلام الله علیها) را از آتش جهنم
معانی الأخبارصدوق اعلی الله مقامه الشریف ص64و.....   
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :
فاطمة بهجة قلبی وأبناها ثمرة فوادی وبعلها نور بصری والأئمة من ولدها امناء ربی ،وحبله الممدود بینه وبین خلقه من اعتصم بهم نجی ومن تخلف عنهم هوی
مخاطب خطاب لولاک ؛ عزیز دنی فتدلی فکان قاب قوسین أوأدنی فرمود :
فاطمه سرور وبهجت قلب من است و دوپسرش ثمره قلب ووروح وفواد من است و همسر فاطمه نور چشم من است وامامان از فرزندش امینان پروردگار منند و حبل الله وریسمان خدا که کشیده شده بین خودش وخلقش می باشند ،هرکس به این ریسملن چنگ زد اهل نجات است وانکه تخلف کرد از امامان او در حهنم است

مقتل خوارزمی 1/59فرائد 2/66و.........   
قال رسول الله صلی الله علیه واله وسلم :
فاطمة روحی التی بین جنبی
احقاق 1/184و........   
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم لفاطمة
فداک ابی وامی
حبیب اله العالمین به حبیبه ذات اقدس الهی فرمود :
پدرو مادرم فدایت باد
مستدرک حاکم 3/156و......     
قال المهدی عجل الله تعالی فرجه اشریف
وفی ابنة رسوال الله صلی الله علیه وآله وسلم لی اسوة حسنة
بحار 53/180
روی أنّ فاطمة تمنّت وکیلا ً عند غزاةعلی علیه السلام فنزل : ربّ المشرق والمغرب لا اله الا هوفاتخده وکیلا
مناقب شهر آشوب ج3ص325و عنه البحار ج43ص43ح43
--------------------------------------------------------------------------------

قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم یا سلمان من أحب فاطمه ابنتی فهو فی الجنه معی و من ابغضها فهو فی النار ؛ یا سلمان حب فاطمه ینفع فی مائة من المواطن ایسر تلک المواطن ، الموت ، والقبر ، والمیزان ، والحشر ، والصراط ، والمحاسبة ، فمن رضیت عنه ابنتی فاطمه رضیت عنه و من رضیت عنه رضی الله عنه ، ومن غضبت علیه ابنتی فاطمه غضبت علیه و من غضبت علیه غضب الله علیه یا سلمان ویل لمن یظلمها و یظلم بعلها امیرالمومنین علیا و ویل لمن یظلم ذریتها و شیعتها .

نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم فرمود که ای سلمان هرکس دوست بدارد فاطمه سلام الله علیها دختر مرا پس او در بهشت با من است (دوستدار دخترم فاطمه همنشین من در بهشت است ) هر کس دشمنی بورزد با فاطمه پس در آتش جهنم است , ای سلمان محبت به فاطمه نفعی میرساند در صد موطن که راحتترین ان مواطن عبارتند از مرگ , قبر , میزان , حشر , صراط و محاسبه پس هر کسی که راضی باشد از او دخترم فاطمه من هم از او راضی هستم و هرکسی که من از او راضی باشد خدا از او راضی است و هرکسی که غضبناک شود براو دخترم فاطمه من هم بر او غضب می کنم و هرکه را من براو غضب کنم خدا هم بر او غضب می کند ای سلمان ویل (چاهی در پایین ترین درکه جهنم ) برای کسی است که ظلم کند به فاطمه و ظلم کند به همسر فاطمه امیرالمومنین علیه السلام و ویل از آن کسی است که ظلم کند ذریه فاطمه وشیعه فاطمه را

فرائد السمطین صفحه 67 جلد دوم حدیث 391- مقتل جلد یک صفحه 60 - مودة القربی صفحه 16- ینابیع المودة 263
 
     
عن ابن عباس قال قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم لعبد الرحمن ابن عوف یا عبدالرحمن انتم اصحابی و علی بن ابیطالب منی و انا من علی فمن قاسه بغیره فقد جفانی و من جفانی آذانی , ومن آذانی فعلیه لعنة ربی یا عبدالرحمن ان الله انزل علی کتابا مبینا وامرنی ان ابین للناس ما نزل الیهم ما خلا علی بن ابی طالب فانه لم یحتج الی بیان لان الله تعالی جعل فصاحته کفصاحتی و درایته کدرایتی و لو کان الحلم رجلا لکان علیا و لو کان العقل رجلا لکان حسنا و لو کان السخاء رجلا لکان حسینا و لو کان الحسن شخصا لکان فاطمه بل هی اعظم ان فاطمة ابنتی خیر اهل الارض عنصرا و شرفا و کرما
نبی اکرم صلی الله علیه وآله وسلم به عبدالرحمن بن عوف فرمود ای عبدالرحمن شماها اصحاب منید و اما علی بن ابیطالب از من است و من هم از علی هستم پس هر کس مقایسه کند علی را به غیر او پس بتحقیق جفا کرده است به من و هر کس جفا بر من کند پس به تحقیق مرا اذیت و آزار نموده و هر کس مرا آزار دهد و اذیت کند پس بر او باد لعنت پروردگارم. ای عبدالرحمن بدرستی که خداوند نازل کرد برمن کتابی مبین و امر کرد مرا این که بیان کنم و توضیح بدهم برای مردم آنچه را که نازل شده است بسوی ایشان غیر از علی بن ابیطالب پس بخاطر اینکه علی علیه السلام احتیاجی به بیان و توضیح من ندارد به علت اینکه خداوند تبارک و تعالی فصاحت علی را مثل فصاحت من قرارداده و فهم و درایت او را مثل فهم و درایت من قرار داده و اگر تمامی حلم و صبر رجلی و انسانی شود هر آینه اوعلی است و اگر تمامی عقل مجسم شود به شکل انسانی هر آینه او حسن است و اگر تمامی سخاء جلوه یابد به شکل مردی هر آینه او حسین است و اگر تمامی حسن جمع شود و مجسم شود در شخصی هرآینه آن شخص فاطمه است بلکه او اعظم است و بالاتر است از حسن و تمامی حسن بدرستی که فاطمه دختر من بهترین اهل زمین است از لحاظ عنصر وشرف و کرم .


فرائد السمطین جلد 2 صفحه 68 حدیث 392 - مقتل خوارزمی جلد 1 صفحه 60
عن النبی صلی الله علیه و اله وسلم انه قال:
لما خلق الله تعالی آدم ابوالبشر و نفخ فیه من روحه التفت آدم یمنة العرش فاذا فی النور خمسة اشباح سُجّدا و رُکّعا
قال آدم :
یا رب هل خلقت احدا من طین قبلی ؟
قال لا یا آدم
قال : فمن هولاء الخمسة الاشبحاح الذین أراهم فی هیئتی و صورتی ؟
قال : هولاء خمسة من ولدک لو لاهم ما خلقتک . هولاء خمسة اسماء من اسمائی لولاهم ما خلقت الجنة ولا النار , ولا العرش و لا الکرسی و لا السماء و, لا الأرض , و لا الملائکة و لا الناس و لاالجن فانا المحمود و هذا محمد , وانا العالی و هذا علی و انا الفاطر و هذه فاطمه و انا الحسان و هذا الحسن و انا المحسن و هذا الحسین .
آلیت بعزتی انه لا یاتینی احد بمثقال ذرة من خردل من بغض احدهم الا أدخلتُه ناری و لا ابالی .
یا آدم هولاء صفوتی من خلقی بهم أُِنجیهم و بهم اُهلکهم فذا کان لک الیّ حاجة فبهولاء توسّل .
فقال النبی صلی الله علیه و آله وسلم :
نحن سفینة النجاة , من تعلق بها نجا و من حاد عنها هلک فمن کان له الی الله حاجة فلیسئل بنا اهل البیت .
وجود مقدس نبی اکرم صلی الله علیه و آله وسلم فرمود هنگامی که خلق نمود خداوند تبارک و تعالی آدم ابوالبشر را و دمید در او از روحش توجه کرد آدم به یمین عرش را پس در این هنگام دید در نور پنج شبح درحال سجده و رکوع بودند آدم عرض نمود ای پروردگارم آیا کسی را قبل از من از گِل آفریدی خداوند خطاب فرمود نه ای آدم؛ آدم عرض نمود پس کیستند این اشباح خمسه که می بینم آنها را به صورت وشگل وهئیت خودم ؟
خداوند فرمود آنها پنج نفر از فرزندان تو هستند که اگراین خمسه طیبه نبود ما تو را خلق نمی نمودیم آنها پنج نفرند که اشتقاق نمودم برای این ایشان پنج اسم از اسماء خودم را؛ اگر ایشان نبودند (خمسه طیبه ) من (خدا) بهشت را خلق نمی نمودم و نه عرش ونه کرسی را و نه آسمان و نه زمین را و نه ملائکه و نه انسان ونه جن را پس بدرستی که من محمودم و این محمداست , و من عالی هستم و این علی است ومن فاطرم و این فاطمه است و من احسانم و این حسن است و من محسن هستم و این حسین سوگند یاد نمودم به عزتم اینکه نیاید مرا فردای قیامت احدی در حالی که به اندازه مثقال ذره ای از خردل بغض یکی از این پنج نفر را داشته باشد الا اینکه او را داخل آتش کنم و هیچ باکی ندارم . ای آدم آنان برگزیدگان از خلق من هستند که به واسطه اینها نجات می دهند بندگانم را ( به واسطه محبت و پیروی ) و به اینها هلاک می کنم ( به سبب بغض و دشمنی با آل الله ) پس هنگامی که بود برای تو آدم ابوالبشر به من خدا حاجتی پس به این خمسه طیبه توسل کن پس پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم فرمود ما هستیم کشتی نجات هرکس چنگ زد به این کشتی نجات یابد و هر کس دور شد از این کشتی هلاک یافت پس هرکس برای او حاجتی است برای خدا پس خدا را بخواند بواسطه ما اهل البیت .

فرائد السمطین جلد یک صفحه 36 و37 - وعنه غایة المرام ج 1صفحه 15و16
برقی عن زکریا بن آدم رضوان الله تعالی علیه : انی لعند الرضا علیه السلم اذجی ء بابی جعفر علیه السلام و سنه أقل من أربع سنین , فضرب بیده الی الارض و رفع راسه الی السماء فاطال الفکر فقال له الرضا علیه السلام : بنفسی فلم طال فکرک فقال : فیها صُنع بامی فاطمه أما والله لأخرجنهما ثم لأحرقنهما ثم لأذرینهما ثم لأنفسنهما فی الیم نسفاء فستدناه و قبّل بین عینیه ثم قال بابی انت وامی انت لها یعنی الامامه
زکریا بن آدم گوید :
خدمت علی بن موسی الرضا علیه السلام بودم که جواد الائمه علیه السلام پیش پدر اورده شد در حالی که سن مبارک او کمتر از چهار سال بود پس از آنکه نشست دستش را به زمین زد و سر مبارک خود را به سوی آسمان بلند کرد پس طول داد فکر کردن را پس علی بن موسی الرضا علیه السلام به جوادش فرمود جانم فدایت چرا طولانی شد فکرتو حضرت جواد علیه السلام فرمود در آنچه که برخورد شد با مادرم فاطمه ؛آگاه باش به خدا قسم هر آینه آن دو خبیث ازل و ابد را از قبر خارج می کنم سپس آنها را آتش می زنم سپس آنها را ذره ذره می کنم سپس خاکستر آنهابه باد داده و در دریا می ریزم پس علی بن موسی الرضا امام جواد را خواست وبین دو چشم او را بوسید سپس فرمود پدر و مادرم فدای تو با د تو برای این امر (امامت) هستی .


دلائل الامامه طبری صفحه 212 در معجزات امام جواد علیه السلام
بحار جلد 50 صفحه 59 – بیت الحزان صفحه 100
...........وعن ابی جعفر الباقر علیه السلام انه اذا وعک استعان بالماء البارد ثم ینادی حتی یسمع صوته علی باب الدار : فاطمه بنت محمد صلی الله علیه و آله وسلم .......

هنگامی که تب وجود مقدس امام باقر علیه السلام را می گرفت کمک می گرفت از آب سرد سپس بلند ندا می داد بطوری که صدای وجود مقدس از در منزل هم شنیده می شد و صدای آن حضرت این بود فاطمه بنت محمد
روایت بسیار طولانی است و فقط قسمتی از آن نقل شد مرحوم مجلسی گوید در مرآة شاید یا فاطمه گفتن امام باقر علیه السلام برای استشفا بوده مرحوم محدث قمی در بیت الاحزان گوید چون همیشه ائمه علیهم السلام نسبت به مصیبات مادرشان ناراحت بودند و همانطور که تب در جسم مطهر لطیف آن حضرت اثر می گذاشت ،همینطور اثر کتمان حزن ائمه بر مادرمظلومشان در قلب شریفشان بود پس همانطور که حرارت جسم را به وسیله آب سرد خاموش می کردند آتش جراحت درونی قلب حزینشان هم به واسطه نام مقدس فاطمه سلام الله علیها مقداری تسلی می یافت
کافی جلد 8 صفحه 109 حدیث 87 -عوالم جلد 11 صفحه 567 - بحار جلد 59 صفحه 102 – بیت الاحزان صفحه 100 – مرآة جلد 25 صفحه 265 - روایت بسیار طولانی است که قسمتی از آن ذکر شد 
     
الکافی : علی بن محمد عن ابن جمهور عن ابیه عن فضالة بن ایوب عن السکونی قال :
دخلت علی ابی عبدالله علیه السلام و انا مغموم مکروب فقال لی :
یا سکونی ما غمک فقلت ولدت لی ابنة فقال :
یا سکونی علی الارض ثقلها و علی الله رزقها تعیش فی غیر أجلک و تاکل من غیر رزقک فسری والله عنی فقال ما سمیتها قلت فاطمة
قال آه آه آه ثم وضع یده علی جبهته الی ان قال - ثم قال
اما اذا سمیتها فاطمه فلا تسبها و لا تلعنها و لا تضربها .

سکونی گوید وارد شدم بر امام صادق علیه السلام در حالی که در غم و اندوه بودم حضرت فرمود علت غم تو چیست گفتم دختر دار شده ام فرمود امام علیه السلام سنگینی دخترت بر زمین است و رزق او بر خداست و زندگی می کند در غیر اجل تو و روزی می خورد از غیر روزی تو پس حضرت فرمود چه نامیدی اورا گفتم فاطمه
حضرت فرمود آه آه آه سپس دست مبارکشان را برپیشانیشان گذاشتند و بعد فرمودند حال که او را فاطمه نامیدی پس او را ناسزا نگو و لعن نکن و او را نزن . ( لازم به ذکر است که سکونی از عامه و تسنن است و نکته ظریفی روایت دارد که برای اهلش واضح است )

کافی جلد 6 صفحه 48 حدیث 6 - تهذیب جلد 8 صفحه 112 حدیث 36 – و عوالم جلد 11 صفحه 552
 
     
عن جعفر ابن محمد عن آبائه علیهم السلام قال :
لما حضرت فاطمه الوفاة بکت فقال لها امیر المومنین علیها السلام یا سیدتی ما یبکیک ؟
قالت:أبکی لما تلقی بعدی فقال لها لا تبکی فو الله ان ذلک لصغیر عندی فی ذات الله قال واوصته ان لا یوذن بها الشیخین ففعل .

پس هنگامی که شهادت صدیقه طاهره رسید آن حضرت گریست پس امیرالمومینن علیه السلام فرمودای سیده من به چه علت گریه می کنی پس ایشان جواب دادند گریه می کنم برای انچه که تو می بینی بعد از من امیر المومنین علیه السلام فرمود گریه نکن به خدا قسم تمامی مصیبت ها پیش من در راه خدا بسیار کوچک است و وصیت کرد که اجازه ندهی ان دو نفر در مراسم تشییع ونماز وتدفین من شرکت کنند . پس امیرالمومنین علیه السلام به وصیت فاطمه سلام الله علیها عمل کرد .


مصباح الانوار صفحه 262 – بحار جلد 43 صفحه 218 -عوالم جلد 11 صفحه 607 حدیث 114 – و صفحه 494 حدیث 7 – بهجة قلب مصطفی صفحه 318
ج: *****************یا فاطمة ******************

--------------------------------------------------------------------------------

کلامها و دعاوها عند وفاتها
وفاة فاطمة : قالت اسماء فرایتها رافعة یدیها الی السماء و هی تقول :
اللهم انی اسالک بمحمد المصطفی و شوقه الی و ببعلی علی المرتضی و حزنه علیّ و بالحسن المجتبی و بکائه علیّ و بالحسین الشهید و کآبته علیّ وببناتی الفاطمیات و تحسرهن علیّ انک ترحم و تغفر للعصاة من امة محمد و تدخلهم الجنة انک اکرم المسوولین و ارحم الراحمین .

اسماء گوید در اخرین لحظات عمر فاطمه و لحظات احتضار دیدم فاطمه را در حالی که دست های او به سوی آسما ن بلند شده و به خدایش عرض می نمود بار پروردگارا من از تو مسئلت دارم به محمد مصطفی و شوق او به دیدنم و تو را می خوانم به همسرم علی مرتضی و حزن او برمن وبه واسطه حسن مجتبی و گریه های او برمن و به حسین شهید و اندوه او برمن و به دخترانم فاطمیات و حسرت اینها برمن اینکه رحم کنی و ببخشی گنهکاران امت محمد را و ایشان را داخل بهشت نمایی بدرستی که تو اکرم المسئولین و ارحم الراحمین هستی .

عوالم جلد 11 صفحه 609 ح 127 -
عن ابی جعفر علیه السلام قال : ان فاطمة بنت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم مکثت بعد رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم ستین یوما ثم مرضت فاشتدت علیها فکان من دعائها فی شکواها :
یاحی یا قیوم برحمتک استغیث فاغثنی , اللهم زحزحنی عن النار و ادخلنی الجنة و الحقنی بابی محمد صلی الله علیه و آله وسلم
فکان امیر المومینن علیه السلام یقول لها یعافیک الله و یبقیک .
فتقول : یا ابالحسن ما اسرع اللحاق بالله و اوصت بصدقتها و متاع البیت واوصته ان یتزوج امامه بنت ابی العاص و قالت بنت اختی و تحنن علی ولدی قال و دفنها لیلا .

امام پنجم علیه السلام فرمود بدرستی که فاطمه دختر رسول الله صلی الله علیه و اله وسلم بعد از آن حضرت مریض شد و شدت یافت و دعای او این بود یا حی یا قیوم .........
پس امیرالمومینن علیه السلام می فرمود به او خداوند تو را عافیت دهد و خداوند تو را نگه دارد یا ابالحسن چقدر سریع است الحاق من به خدایم

مصباح الانوار صفحه 259 بحار 43 صفحه 217 حدیث 49 – عوالم جلد 11 ص 493 ح 6
و ص 610 ح 128
 
     
کان رسول الله صلی الله علیه و اله وسلم
لا ینام حتی یُقبّل عرض (عارضی ) وجه فاطمه و بین ثدیها

نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله وسلم عادتش براین بود که به بستر نمی رفت الا که قبل از او پیش فاطمه امده و گونه و بنا گوش فاطمه سلام الله علیها و.... را می بوسید .

مقتل خوارزمی جلد یک صفحه 66 
     
ان النبی صلی الله علیه و آله وسلم کان اذا سافر کان اخر الناس به عهدا فاطمه فاذا قدم من سفره کان اول الناس به عهدا فاطمه .

هنگامی که حضرت به مسافرت می رفت با اخرین کسی که ملاقات می کرد فاطمه و هنگامی که از سفر بر می گشت با اولین کسی که دیدار می نمود با فاطمه بود(بُعد ظاهری را به اقل ممکن می رساند )
مقتل جلد یک صفحه 56 مناقب شهر آشوب جلد 3 ص 333 از اربعین ابوصالح موذن با اختلافی در لفظ – صحیح ابی داوود جلد 26باب الانتفاع باالعاج – مسند احمد جلد 5 صفحه 275 – سنن بیهقی جلد 1 ص 26 – مستدرک الصحیحین جلد 1 ص 489 جلد 3 ص 156 و155- سوائق محرقه ابن هجر ص 109 – بحارجلد 43 ص 86 – فضائل الخمسه جلد 3 ص 163 و .................
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :
اول شخص یدخل الجنة فاطمه بنت رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم

اولین کسی که وارد بهشت می شود فاطمه است
عوالم ج 11 ص 143 مناقب ابن شهر آشوب جلد 3 ص 329 – مقتل خوارزمی ج 6 ص 76 - میزان الاعتدال ج2 ص 618 ح 5057 – لسان المیزان ج4 ص 16 ح 34 – و ..................
عن المدائنی عن مسلمة بن محارب عن سلیمان النعیمی و عن ابن عون ان ابابکر ارسل الی علی یرید البیعه فلم یبایع فجاء عمر و معه فتیلة فتلقته فاطمه علی الباب فقالت فاطمه سلام الله علیها یابن الخطاب اتراک محرقا علی الباب ؟ قال نعم و ذلک اقوی فیما جاء به ابوک ..........

بعد از سقیفه ابابکر فرستاد به سوی علی علیه السلام پس انحضرت بیعت ننمود وعمر آمد و با او آتشی بود پس فاطمه سلام الله علیها پشت درآمده و به او گفت ای پسر خطاب آیا می بینم تو را که می خواهی در را بر من اتش بزنی عمر گفت بله و این کار سبب تقویت دین پدرت می شود یا اینکار از دین پدر تو قویتر است ....

انساب الاشراف بلاذری جلد 1 ص 586 رقم 1184 – عقدالفرید ج 5 ص 12 و......

وکانت اذا دخلت علیه رحب بها وقام الیها فأخد بید ها فقّبلها وأجالسها فی مجسله
عایشه گوید : هنگامی که فاطمه سلام الله علیها نزد نبی اکرم صلی الله علیه واله وسلم می آمد حضرت به او خوش آمد می گفت وبه احترام او بر می خاست وبه استقبال او رفته ودست فاطمه را گرفته می بوسید واو را در جای خود می نشاند
مستدرک حاکم 2/154و......     
بسم الله الرحمن الرحیم
حم والکتاب المبین انا انزلناه فی لیلة مبارکه انا کنا منذرین فیها یفرق کل امر حکیم
کافی شریف و....وجود مقدس موسی بن حعفر سلام الله علیهما در تاویل ایات شریفه فرمودند : حم فمحمد صلی الله علیه واله وسلم کتاب مبین امیر المومنین علیه السلام لیله مبارکه صدیقه طاهره سلام الله علیها  تاویل الایات سید شرف الدین
__________________
ذلک الدین القیمة
قال : فاطمة سلام الله علیها
__________________
وقال الله عزوجل : هم فاطمة وابوها وبعلها وبنوها
__________________
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وال محمد وان تفعل بی ماانت اهله ولا تفعل بی ما انا اهله یا اهل التقوی والمغفرة یا ارحم الرحمین
«
«انا انزلناه فی لیلة القدر» الیلة: فاطمة والقدر: الله، فمن عرف فاطمة حق معرفتها فقد ادرک لیلة القدر، انما سمیت فاطمه «فاطمة » لان الخلق فطموا عن معرفتها; 

تفسیر فرات کوفی
در تاویل الایات سید شرف الدین فرمود امام صادق علیه السلام : لیله القدر فاطمه است 
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد وان تفعل بی ما انت اهله ولا تفعل بی ما انا اهله یا اهل التقوی والمغفرة
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء     
ن
__________________
« آخرين ويرايش: آوریل 19, 2014, 07:15:45 pm توسط محمد مهدی 121 »

آفلاین محمد مهدی 121

  • ناظر
  • Hero Member
  • *****
  • ارسال: 613
پاسخ : **** گرفاطمه نبود احمد وحیدری نبود ***
« پاسخ #1 : آوریل 19, 2014, 07:16:41 pm »
نقل قول:
در اصل توسط محمد مهدی 128 نوشته شده است 
بسم الله الرحمن الرحیم
تولد با سعادت ام ابیها ام الأئمة النجباء حبیبه ذات اقدس الهی لیله مبارکه قدر لیله مبارکه یفرق فیها کل امر حکیم زوجة خیر البشر ام الاسما ء الحسنی وام الحسن والحسین علیهما السلام ام الزینبین علیهما السلام را به ساحت قدس سید و فخر کائنات، ولی امر ممکنات، سلطان وجود ،کهف امان، خاتم الاوصیاء،کلمة الله التّامه،عین الله الناظره ،ید الله الباسطه ،لسان الله الناطقه،قلب الله الواعی ،سفینة النجاة،عین الحیاة،علم الهدی ،نور ابصار الوری ،صاحبالازلیّة الاولیّة،امیر وفرمانروای هستی ،عزیزی از اولاد فاطمه سلام الله علیهاکه؛ملک،ملکوت ،عظموت وجبروت،ماهوت ،لاهوت ،هاهوت،وعالم خلق وامروکلمات وعقول وعالم اسماءوصفات ومعانی ؛واله وحیران خال گونه اویند وحیات و وجود را از او می گیرند وباتسبیح وحمد الهی به گرد خال گونه او می چرخند،یگانه فاطمه شناس ماسوی ؛یعنی بقیّة الله الاعظم حجةبن الحسن المهدی عجلّ الله تعالی فرجه الشریف تبریک

   

__________________
ج: ***گر فاطمه نبود احمد وحیدری نبود ***

--------------------------------------------------------------------------------

نقل قول:
در اصل توسط محمد مهدی 128 نوشته شده است 
20جمادی الثانی تولد باسعادت محبوبه ذات اقدس الهی حبیبه رب العالمین روح رحمة للعالمین صدیقه کبری ام ابیها قرینه صاحب الازلیة الاولیه همسر امیر مظلوم ماسوی اولین شهیده ولایت عظمی ام الحسنین والزینبین به یگانه فاطمه شناس گیتی سید وفخر کائنات ولی امر ممکنات مهدی آل محمد شریک القران عین الحیات سفینة النجاة عین الله الناظرة لسان الله الناطقه ید الله الباسطه قلب الله الواعی نفس الله القائمة فیه بالسنن اسد الله الغالب محمد وعلی دوران کلمةالله العلیاو....تهنیت 

وبر دوستانش ومنتظران فرزندش مبارک
     
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد وان تفعل بی ما انت اهله ولا تفعل بی ما انا اهله یا اهل التقوی والمغفرة
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء     

آفلاین محمد مهدی 121

  • ناظر
  • Hero Member
  • *****
  • ارسال: 613

🌷 لَبيْكَ يٰا عَليْ 🌷, [14.05.17 12:05]
* رندانه *, [13.05.17 20:51]
💠 أمَّنْ يُجيبُ المُضْطَر 💠


على بن ابراهيم قمى رحمه الله در تفسير آيه شريفه «أمَّنْ يُجيبُ المُضْطَرَّ»(۱) «آيا كسى هست (جز خداوند) كه مضطرّ را اجابت كند وقتى او را بخواند»، از امام صادق عليه السلام نقل كرده است كه فرمود:


✨نزلت في القائم من آل محمّد عليهم السلام، هو واللَّه المضطرّ إذا صلّى في المقام ركعتين ودعا اللَّه فأجابه، ويكشف السوء، ويجعله خليفة في الأرض.
 
🔻اين آيه در حق قائم آل محمد عليهم السلام نازل شده است، به خدا قسم «مضطرّ» او است ؛ هنگامى كه در مقام ابراهيم دو ركعت نماز بگذارد و خدا را بخواند، خداوند دعاى او را مستجاب گرداند و اندوه و گرفتارى او را برطرف نمايد، و او را در روى زمين جانشين خود قرار دهد.(۲)


—-------------
📚منابع:
(۱): سوره نمل، آيه ۶۲.
(۲): تفسير قمى: ۱۲۹/۲،
بحار الأنوار: ۴۸/۵۱ ح ۱۱،
تفسير برهان: ۲۰۸/۳ ح۷،المحجّة: ۱۶۵.
[ترجمه کتاب(القطره):ج۱،ص۷۳۱]




برای #مضطر واقعی خود دعا کنیم..🙏


✨( اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج )✨


🌷 لَبيْكَ يٰا عَليْ 🌷, [14.05.17 18:44]
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم،
السلام علیک ایهاالصراط المستقیم
السلام عليك يا قسيم الجنه والنار يا اميرالمومنين
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
لعن الله قاتلیک وظالمیک یا فاطمة الزهراء سلام الله
لَبيْكَ يٰا عَليْ
ان ربی علی صراط مستقیم
وعلی علیه السلام هو صراط المستقیم
السلام عليك يا اول مظلوم يااميرالمومنين ياعلي بن ابيطالب
امیرالمومنین علیه السلام
السلام علیک ایهاالصراط المستقیم,
کرکس دون پنجه زد بر روی طاووس ازل
عالمی از حسرت آن جلوه مستانه سوخت
السلام عليك يا قسيم الجنه والنار يا اميرالمومنين
‏اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُم‏ وَ لِعَن أعدائهم أَجْمعين،


شهرهای اسرارآمیز در دل کویر




مرحوم علامه میرجهانی تعریف کردند:


الآن هم امام زمان -عجل الله فرجه- در عالم دارای پایگاه‌هایی هستند، و افرادی که دارای عمرهای طولانی هستند از طرف وحضرت کارهایی انجام می‌دهند.


در همین ایران ما جاهایی هست که هیچ کس خبر ندارد؛ دستگاه‌های اطلاعات خارجی‌ها هم خبر ندارند.
در همین کویر ایران هم یک منطقه‌ای هست.


ده پانزده سال قبل که من ساکن تهران بودم یکی از افراد آنجا نزد من آمد.
یک روز اول صبح زنگ به صدا در آمد. برخاستم در منزل را باز کردم. دیدم شخصی شال سیاهی بر سرش پیچیده است و یک طرف شال روی سینه‌اش و طرف دیگر از پشت سرش آویزان است پشت در ایستاده است.
وقتی در را باز کردم سلام کرد و بدون مقدمه دست به گردنم انداخت و صورتم را بوسید و خیلی گرم با من برخورد کرد.
سپس گفت:


"آقا! من برای دیدن شما آمدم، اگر اجازه می‌دهید، داخل منزل بیایم و چند دقیقه‌ای خدمتتان باشم، من گفتم: بسم الله بفرمایید".


بالاخره داخل منزل شد و چای و ناشتایی برایش آوردم. بعد از این که صبحانه را صرف کرد، خودش را معرفی کرد گفت:


"من میر غیاث پسر میرابوالفضل از اهل نورستانم. اسم شما را شنیده بودم و اشتیاق دیدارتان را داشتم. حالا اگر به کسی اجازه ورود به اتاق ندهید خودمان دو نفری باشیم می‌خواهم قدری با شما صحبت کنم."


من گفتم:
اشکالی ندارد، هیچکس وارد اتاق نمی‌شود. سپس میرغیاث شروع به صحبت کرد و گفت:


"آقا! یک غزلی از شما نقل کرده‌اند و ما در نورستان دور هم می‌نشینیم و این غزل را می‌خوانیم و حال می‌کنیم."


پرسیدم:
چه غزلی؟ میرغیاث شروع به خواندن کرد:


"نقش جمال یار را تا که به دل کشیده‌ام
یک سره مهر این و آن از دل خود بریده‌ام..."




سپس میرغیاث چنین گفت:


"کویر لوت هشتاد فرسخ در هشتاد فرسخ است. در مرکز کویر لوت هفت فرسخ در هفت فرسخ: حیدرآباد، نعیم آباد، نعمت آباد، قاسمیه، خلیله و عظیم آباد است.
مردمان آن همه شیعه اثنی عشری و اغلب سادات هستند. نورستان مرکز این شهرهاست و چشمه آب حیات هم در آنجا واقع شده است. مولای ما میرسلیمان است که از سادات حسینی و از اولاد امام زین العابدین (علیه السلام) است. محل ما جای بسیار خوبی است و همه نوع وسایل بهتر از آنچه دیگران دارند در اختیار داریم. ما در آنجا می‌توانیم از اخبار همه دنیا با خبر شویم. هیچ کس راه رسیدن به این مرکز را نمی‌داند؛
و مولای ما دستور داده است که افرادی را که در ساحل کویر راه گم می‌کنند مواظبت کنیم و آن ها را سالم به خانه و خانواده‌شان برسانیم. هیچ ماشین یا طیّاره‌ای (هواپیما) نمی‌تواند به جایگاه ما دسترسی پیدا کند.
همه زمین ها رَمل (شن سیّال) است و ماشین نمی‌تواند بر روی آن ها حرکت کند. اگر طیّاره‌ای هم به آن طرف بیاید به فرمان مولایمان که از طرف حضرت بقیة الله -علیه السلام- به او امر می‌شود، ستون هایی از شن بلند می‌کنیم تا بالا برود و هوا را تاریک کند و مانع آمدن طیّاره شود."


میر غیاث نکته دیگری از اخبار غیبیه نیز بیان کرد و آن این که:


"طیّاره‌های آمریکایی به طبس خواهند آمد و دچار سانحه خواهند شد."


وی این مطلب را قبل از انقلاب در زمانی که مردم در فیضیه مورد قتل عام قرار گرفته بودند، برای من بیان کرد.
میرغیاث همچنین درباره کتابخانه نورستان توضیح داد و گفت:


"در آنجا کتابخانه‌ای هست که طول آن سیصد متر و عرض آن صدمتر است و کتاب های بسیاری در آنجا نگهداری می‌شود.
یک قفسه از آن ها با جواهرات بسیار گرانبها تزئین شده است.
کتاب ها و قرآن هایی که به خط ائمه -علیهم السلام- نوشته شده است در آنجا نگهداری می‌شود.
کتابهای متنوعی در آن کتابخانه موجود است."


میرغیاث می‌گفت:


"مولای ما در این منطقه کوچک میرسلیمان است، و همه به امر او کار می‌کنند. عمر اهالی این منطقه معمولاً کمتر از صد سال نیست. اما هفت نفر که کارگزاران اصلی میرسلیمان هستند عمرشان بسیار زیادتر است. مولا هر پنجاه سال یک مرتبه به این هفت نفر جرعه‌ای از آب حیات می‌دهد و آن ها تا پنجاه سال دیگر به خدمت مشغول هستند."


میر غیاث می‌گفت:


"این هفت نفر عمرشان بسیار طولانی است."


وی گفت:


🌷 لَبيْكَ يٰا عَليْ 🌷, [14.05.17 18:44]
"سن خود من تا اکنون دویست و پنجاه سال است ."


در صورتی که قیافه‌ او بیش از چهل و پنج سال نشان نمی‌داد. آدم لاغری هم بود. آن زمان دویست و پنجاه ساله بود و اکنون حدوداً دویست و شصت و چند سال دارد.
میرغیاث در آن ملاقات صحبت های مفصلی کرد و من همه آن ها را نوشتم.
او بعدها یک بار دیگر هم به ملاقات من آمد. به هر حال من از او سؤال کردم:
آیا مولای شما، امام زمان را می‌بیند؟
میرغیاث گفت:


"نه، ادعا نمی‌کند. ما همین قدر می‌دانیم که از طرف امام زمان -علیه السلام- به او امر می شود؛ اما نمی‌دانیم که آیا امام زمان را می‌بیند یا نمی‌بیند."


مجالس حضرت مهدی علیه السلام
یا علی یا مهدیhttp://www.iranclubs.net/forums/showthread.php?t=4025&page=164


🌷 لَبيْكَ يٰا عَليْ 🌷, [14.05.17 19:07]
کتاب مجالس حضرت مهدی سلام الله وعجل الله تعالی فرجه الشریف

کلیدواژه ها: