نویسنده موضوع: معنای تمسک به قرآن ، نفی سنت نیست  (دفعات بازدید: 2827 بار)

آفلاین محمد مهدی 121

  • ناظر
  • Hero Member
  • *****
  • ارسال: 645
پاسخ : معنای تمسک به قرآن ، نفی سنت نیست
« پاسخ #10 : اكتبر 07, 2017, 10:16:09 am »
پست 126
http://iranclubs.org/forums/showthre...=155488&page=9
 نقل قول:
 در اصل توسط ghanet نوشته شده است  نمايش نوشته

 همانگونه که قبلاً گفتم : من فقط به معانی لغات اکتفا نمی کنم بلکه به آیات و مترادفهای آنها نیز دقت دارم و این درصد خطا را پایین می آورد.
جواب متمسک به ثقلین
 آیا اینکه شما قطعیاتی که هر کافر منصفی هم میفهمد که مثلا در زمان پیامبر اسلام  نماز ظهر میخواندند را انکار کنید اسمش درصد خطا پایین آمدن است؟! سبحان الله! شما اگر این حرف خودتان را به یک تازه مسلمان نشان دهید میگوید: برادر من که هنوز کافر است اما از تاریخ اسلام اطلاع دارد میداند که از روز اول بعد از پیامبر در جامعه اسلامی یک فضای دو قطبی حاکم بود که چهار چشمی مواظب هم بودند و هر کجا یکی از طرفین چیز نو میاورد دیگری طبل میزد! صلاة تراویح و دست بسته نماز خواندن و... شواهد روشن است، اما در تعداد نمازها و تعداد رکعات آنها اختلافی نبوده و نیست و نخواهد بود، آیا این تواتر تاریخی چه فرقی با تواتر خود قرآن کریم دارد؟

 شما بر قرائت قرآن وقت صبح و شام تاکید میکنید، اگر یک تازه مسلمان از شما بپرسد: اول سوره مبارکه یس آیا شما (yes) میخوانید یا (yasin)؟ از کجا میگویید دومی است؟ میگوید شاید طبق مبنای شما که مسلمین اعتباری ندارند، این بر قرآن تحمیل شده است و مربوط به قرون بعدی است؟
 
 نقل قول:
 در اصل توسط ghanet نوشته شده است  نمايش نوشته

 بنده چندین آیه به شما معرفی کردم که به طرق مختلف به صلات فجر و عشاء می رسیدند . آیا شما نیز می توانید آیاتی معرفی کنید که به نماز ظهر و عصر و موقعیتهای زمانی آنها اشاره کرده باشند.
  جواب متمسک به ثقلین
 دوست گرامی، خیلی تعجب است! چرا تکرار؟! بنده چند آیه آوردم و شما هیچ جواب ندادید، بیایید این هم دوباره:
  حافِظُوا عَلَى الصَّلَواتِ وَ الصَّلاةِ الْوُسْطى‏ وَ قُومُوا لِلَّهِ قانِتينَ (البقرة 238)
 
 فَسُبْحانَ اللَّهِ حينَ
تُمْسُونَ وَ حينَ تُصْبِحُونَ (17) وَ لَهُ الْحَمْدُ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ عَشِيًّا وَ حينَ تُظْهِرُونَ (الروم 18)
 
 فَاصْبِرْ عَلى‏ ما يَقُولُونَ وَ سَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ قَبْلَ
طُلُوعِ الشَّمْسِ وَ قَبْلَ الْغُرُوبِ (39) وَ مِنَ اللَّيْلِ فَسَبِّحْهُ وَ أَدْبارَ السُّجُودِ (ق 40)
 
 فَاصْبِرْ عَلى‏ ما يَقُولُونَ وَ سَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ
قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْسِ وَ قَبْلَ غُرُوبِها وَ مِنْ آناءِ اللَّيْلِ فَسَبِّحْ وَ أَطْرافَ النَّهارِ لَعَلَّكَ تَرْضى‏ (طه 130)
 
 
 نقل قول:
 در اصل توسط ghanet نوشته شده است  نمايش نوشته
 
 1- سوره نور آیه 58 که دقیقاً موقعیت زمانی دو نماز فجر و عشاء را ( با ذکر کلمه صلات) به عنوان مواقعی که فرزندان باید با اجازه گرفتن وارد خلوت پدر و مادر شوند ذکر کرده اما از موقعیت ظهر به عنوان موقع یک نماز یاد نشده است.
جواب متمسک به ثقلین
 دوست گرامی! این خیلی واضح است که در این آیه مقام ذکر نماز نیست، بلکه چون قبل از نماز فجر و بعد از نماز عشاء که هواء تاریک است و وقت خواب و استراحت است نباید بدون اذن وارد شوند، اما بعد از نماز ظهر و عصر و مغرب وقت تاریک برای استراحت نیست، لذا اگر بگویند بعد از نماز ظهر مثلا عورة برای شماست معنا ندارد، چون هوا روشن است، لذا در اینجا قید میزند در وقتی که هوا روشن است اما پیراهن خود را بیرون آورده‌اید کسی بدون اذن وارد نشود، اگر در این آیه مقصود خداوند ذکر تعداد نمازها بود حرف شما وجهی داشت، اما مقصود ثلاث عورات لکم است.
   
 نقل قول:
 در اصل توسط ghanet نوشته شده است  نمايش نوشته
 
 2- سوره نور آیه 35 که در آن به مساجدی اشاره می شود که بامدادان ( فجر) و شامگاهان ( عشاء) در آنها اسم خد ا ذکر می شود ( قرآن خوانده می شود).
  جواب متمسک به ثقلین
 ببینید با اینکه در این آیه از لفظ صلاة استفاده نشده اما شما برای مقصود خودتان استفاده کردید، چون الفاظ تکبیر و تسبیح و تحمید و سجود و رکوع و قیام و قرآن و.. در قران کریم برای نماز به کار رفته است، لذا دوباره به آیاتی که آوردم مجددا نگاه کنید.
 
 نقل قول:
 در اصل توسط ghanet نوشته شده است  نمايش نوشته
 
 3- سوره هود آیه 114 که شرحش گذشت. و در آن هم به صلات اشاره شده و هم دو طرف روز.
جواب متمسک به ثقلین
 دوست گرامی، آیا طرفی النهار، قرآن است، اما اطراف النهار، قرآن نیست؟! یا اینکه چون با مقصد و مقصود شما هماهنگ نیست هر طور شده باید توجیه کنید؟
 
 نقل قول:
 در اصل توسط ghanet نوشته شده است  نمايش نوشته
 
 4 – سوره اسراء آیه 78 که درباره اش توضیح دادم. که در آن هم به صلات اشاره شده و هم موقعیت آن. شما دوست ندارید لدلوک شمس را مالید خورشید بگیرید؟
 اشکال ندارد همان زوال یا غروب بگیر که اهل لغت به آن اشاره کردند و شما آن را آوردید. به نظر شما ، وقتی خورشید در افق محو می شود بیشتر به معنی زایل شدن نزدیک است یا وقتی از وسط آسمان به کنار می رود؟
جواب متمسک به ثقلین
 دوست گرامی، آیا به نظر شما در فهمیدن معنای آیه نزد عرب، این حرفها کارساز است؟ بنده راجع به همین آیه مدتی بحث کردیم، و اگر از من میپرسید من معتقدم در این آیه به هر دو معنای غروب و زوال به کار رفته است(از باب استعمال لفظ در اکثر از معنا)، و این را به تفصیل در چندین جلسه بیان کردم، اما استحسانات به درد فهم عرب از یک آیه نمیخورد.
 
 نقل قول:
 در اصل توسط ghanet نوشته شده است  نمايش نوشته

 من در ابتدای بحث صلات خدمتتان عرض کردم ، منظور از صلاتی که در دوطرف روز اقامه می شود همان خواندن قرآن است و بدین ترتیب قرآن فجر اسمش با خودش است چرا که در هنگامه فجر خوانده می شود . می دانید علت مشهود بودنش چیست؟ بارزترین ویژگی قرآن این است که از ظلمت بیرون می آورد و به نور رهنمون می شود. و این ویژگی فجر نیز هست. اگر نماز گزار در هنگام فجر از پنجره به بیرون بنگرد اشاء را می بیند که آهسته آهسته از دل ظلمت خارج می شوند و به نور می پیوندند. ویژگی که در صلات عشاء نمی توان مشاهده کرد.
جواب متمسک به ثقلین
 دوست گرامی، مقصود شما مخفی نیست، فعلا میخواهید نماز ظهر و عصر و مغرب مسلمین را به بهانه تمسک به قرآن از دستشان بگیرید، و سپس بگویید نماز صبح و عشاء هم همان قرآن خواندن است! مبادا بروید سجده کنید! وقتی قطعیات مسلمین را از دست آنها گرفتید، در یک جلسه کار قرآن را هم میسازید، خیلی راحت است، میگویید: کی گفته باید (yasin) خواند؟ همان (yes) درست است! درصد خطای آن پایین‌تر است! و در این سایت ده‌ها مورد دیگر همین بحثها را داشته‌ایم، بگردید پیدا کنید! آقای اسعد که ادعای پیامبری هم داشت!
 .
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
 اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
 قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
 یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
 اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
 اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء

آفلاین محمد مهدی 121

  • ناظر
  • Hero Member
  • *****
  • ارسال: 645
پاسخ : معنای تمسک به قرآن ، نفی سنت نیست
« پاسخ #11 : اكتبر 07, 2017, 10:18:14 am »
 
پست 127
 نقل قول:
 در اصل توسط طارق نوشته شده است  نمايش نوشته
 دوست گرامی برای فهم بیشتر موضوع طارق را مثال می زنم .
 معنای «طارق» در سوره مبارکه طارق چیست؟
 
 
 طارق از ماده "طرق" (بر وزن برق) به معناى کوبیدن است، و راه را از این جهت "طریق" گویند که با پاى رهروان کوبیده مى‏شود، و "مطرقه" به معناى پتک و چکش است که براى کوبیدن فلزات و مانند آن به کار مى‏رود.
 
 از آن جا که درهاى خانه‏ها را به هنگام شب مى‏بندند، و کسى شب وارد مى‏شود ناچار است در را بکوبد، به اشخاصى که در شب وارد مى‏شوند "طارق" می گویند.
 
 قرآن خود در این جا "طارق" را تفسیر کرده، مى‏گوید: "این مسافر شبانه، همان ستاره درخشانى است که بر آسمان ظاهر مى‏شود و به قدرى بلند است که گویى مى‏خواهد سقف آسمان را سوراخ کند، و نورش به قدرى خیره کننده است که تاریکی ها را مى‏شکافد و به درون چشم آدمى نفوذ مى‏کند
 جناب ghanet راه صحیحی را برای فهم درست آیه رفتند
 .جواب متمسک به ثقلین
 بسیار خوب دوست گرامی، شما که میتوانید از طارق مثال بیاورید چرا همان مورد بحث را توضیح نمیدهید؟! از قرآن کریم توضیح دهید که معنای دلوک شمس چیست؟ اگر از صدها واژه دیگر مثال بیاورید ولی از مورد بحث چیزی نگویید پیشرفتی نداریم!
 
 اگر طارق، رونده در شب و مسافر شب است، پس این نجم ثاقب خودش میفهمد که ثقوب و ورود در ملکوت پیدا کرد، امتطاء اللیل در روایت آمده است، مراجعه کنید، اگر دور هم رفتیم روزی مجبور هستیم برگردیم.
 
 و اما جناب ghanet پس توضیح دادم که قطعیات مثل خورشید را انکار میکنند، و این همان راه صحیحی است که شما میگویید!
   __________________
 
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
 اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
 قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
 یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
 اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
 اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء

آفلاین محمد مهدی 121

  • ناظر
  • Hero Member
  • *****
  • ارسال: 645
پاسخ : معنای تمسک به قرآن ، نفی سنت نیست
« پاسخ #12 : اكتبر 07, 2017, 10:19:47 am »
پست 129
http://iranclubs.org/forums/showthre...=155488&page=9

 نقل قول:
 در اصل توسط ghanet نوشته شده است  نمايش نوشته

 مسلماً دین مادری چون در قرآن خبری از نماز ظهر نیست.
جواب متمسک به ثقلین
 خود قرآن، سند دین مادری است یا دین الهی؟
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء

آفلاین محمد مهدی 121

  • ناظر
  • Hero Member
  • *****
  • ارسال: 645
پاسخ : معنای تمسک به قرآن ، نفی سنت نیست
« پاسخ #13 : اكتبر 07, 2017, 10:20:57 am »
نقل قول:
 در اصل توسط ghanet نوشته شده است  نمايش نوشته
 دین الهی.
 جواب متمسک به ثقلین
 به چه دلیل؟
 پست 133
 قل قول:
 در اصل توسط ghanet نوشته شده است  نمايش نوشته
 به دلیل مطالبی که در آن آمده
 جواب متمسک به ثقلین
 مثلا چه مطلبی؟
__________________
 
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
 اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
 قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
 یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
 اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
 اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء

آفلاین محمد مهدی 121

  • ناظر
  • Hero Member
  • *****
  • ارسال: 645
پاسخ : معنای تمسک به قرآن ، نفی سنت نیست
« پاسخ #14 : اكتبر 07, 2017, 10:22:27 am »
 
پست 135
 نقل قول:
 در اصل توسط طارق نوشته شده است  نمايش نوشته
 دوست گرامی مثالی را که زدم از مفسرین قرآن بود که برای معنی کردن طارق بکار برده بودند .
 موضوع اصلی بحث بر سر متشابهات بود که قرار بود آیاتی را بیاورید که غیر از خدا وراسخون کسی مفهوم آن را نداند شما به آیه ای اشاره کردید که قابل فهم است و در نتیجه از آیات متشابه بحساب نمی آید اگر می توانی چند تا از این آیات متشابه بیاور که غیر از خدا و راسخون کسی مفهوم آن را نداند نه اینک بگویی این آیه در گذشته قابل فهم بوده ولی حالا نیست .
جواب متمسک به ثقلین
 دوست گرامی، حرف من را با دیگری مخلوط کردید! من هرگز نگفتم در گذشته قابل فهم بوده و الآن نیست! من آیة نقد مثال زدم که از اول نزول متشابه بوده! یعنی بین خود صحابه، هم تفسیر دلوک شمس به زوال شمس است و هم مغرب! اصلا عرف عرب هر دو را دارد! مراجعه کنید به ده‌ها کتب لغت و تفسیر تا ببینید که معنای دلوک شمس نزد خود عرب به هر دو معنای مغرب و ظهر به کار رفته است!

 ***************
 این نکته را تذکر دهم که آیه شریفه نمیفرماید آیات متشابه مفهوم نیستند! بلکه میفرماید آیات متشابه طوری هستند که تاویل دارند و تاویل آنها را دیگران نمیدانند، و کسانی که در دل‌هایشان زیغ است برای طلب فتنه و تاویل، سراغ متشابه میروند، اما کسانی تنها به جهت فهم، سراغ آیات متشابه بروند و وقتی به تاویل رسیدند بگویند علم تاویل این آیات نزد خداست آنها جزء مؤمنین هستند.
 .http://iranclubs.org/forums/showthre...=155488&page=9
__________________

آفلاین محمد مهدی 121

  • ناظر
  • Hero Member
  • *****
  • ارسال: 645
پاسخ : معنای تمسک به قرآن ، نفی سنت نیست
« پاسخ #15 : اكتبر 13, 2017, 10:25:36 pm »
پست136
http://iranclubs.org/forums/showthre...155488&page=10
 نقل قول:
 در اصل توسط ghanet نوشته شده است  نمايش نوشته

 در هر عصر و روزگاری ( از آدم تا خاتم) مسلمین همواره امت وسط بوده اند بخاطر اینکه معارف الهی را از پیامبر خود می گرفتند و به دیگران می رسانند. این موضوع در آیات 143 سوره بقره و 78 سوره حج توضیح داده شده است. و این همان صلات الوسطی است که برترین و خطرناکترین صلات است.
جواب متمسک به ثقلین
 آیا مسلمین که امت وسط هستند خودشان صلات وسطی هستند که سایرین سفارش شده‌اند سراغ آنها بروند، یا اینکه مسلمین وسط، خودشان سفارش شده‌اند که به سوی صلات وسطی بروند؟
 .
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم

آفلاین محمد مهدی 121

  • ناظر
  • Hero Member
  • *****
  • ارسال: 645
پاسخ : معنای تمسک به قرآن ، نفی سنت نیست
« پاسخ #16 : اكتبر 13, 2017, 10:27:03 pm »
نقل قول:
 در اصل توسط ghanet نوشته شده است  نمايش نوشته

 آیات قرآن نشان می دهند در روزگار رسول الله نمازهای یومیه به شکل کنونی نبوده اند . مردم عصر رسول الله بجای پنج نماز فقط دو نماز را بجا می آوردند که یکی از آنها به صلاة الفجر و دیگری صلاة العشاء معروف بود . نام این دو نماز در قرآن آمده و زمان آنها بطور دقیق مشخص شده است.
 زمان هر یک از این نمازها حدود یک ساعت و نیم بوده و در مسجد اقامه می شده است. مردم در تمام این مدت مشغول شنیدن و فراگیری قرآن بوده اند.
 اما همچون اغلب احکام الهی ، شکل و نحوه اقامه نماز نیز در طول زمان دچار تطور و دگرگونی شده تا به چیز مختلفی که امروز شاهد آن هستیم تبدیل گردیده.

جواب متمسک به ثقلین
 ادامه بحث در تاپیک دیگر اینجا قابل پی گیری است.

http://www.iranclubs.org/forums/showthread.php?t=155542
 .

آفلاین محمد مهدی 121

  • ناظر
  • Hero Member
  • *****
  • ارسال: 645
پاسخ : معنای تمسک به قرآن ، نفی سنت نیست
« پاسخ #17 : اكتبر 13, 2017, 10:28:26 pm »
در اصل توسط ghanet نوشته شده است نمايش نوشته
 دین مادری آئینی است که با تولد به شخص الحاق می شود و در اغلب موارد تا لحظه مرگ همراه او باقی می ماند. غالب پیروان ادیان مادری یا مادرزادی با زاد و ولد تکثیر پیدا می کنند و هرچه میزان زاد و ولد بیشتر باشد ، جمعیت گروندگان به چنین ادیانی بیشتر خواهد بود.
 بنده در اینجا بر آنم تا از طریق آیات قرآن نشان دهم آیا دین مادری حق است یا نا حق؟ آنکس که از دین مادریش برمی گردد مرتد است یا آو که به آن باز می گردد؟
 یات قرآن نشان می دهند دین قبیله پیامبر از نوع مادری بود و به همین خاطر به آنها امی می گفتند.همچنین بسیاری از اهل کتاب معاصر پیامبر اگر چه به ظاهر دین الهی داشتند ولی در واقع آنان نیز دینشان امی و مادری بود نه الهی.
 من برای بند بند آنچه می نویسم سند قرآنی دارم بگونه ای که هرکس بخواهد می توانم ارائه کنم.
 معنی بی سواد برای کلمه امی ابداً معنای درست و شایسته ای نیست و کسانی که آن را اینگونه ترجمه کرده اند بنا بر ملاحظاتی بوده و الا آنها خود بر معنای حقیقی آن واقف بوده اند.
 در فرهنگ قرآن امی کسی است که غالب معارف دینش برگرفته از اقوال و عقاید کوچه و بازار است و مستند به کتاب آسمانی نیست. اهل کتاب معاصر پیامبر فقط گمان می کردند که دین الهی دارند ولی بگونه ای که قرآن احوالشان را نقل می کند، آنها نیز امی بودند و دینشان را ازکتاب نمی گرفتند و برایش سند و مدرکی الهی نداشتند
پست3
 جواب متمسک به ثقلین

 دوست گرامی، امروزه عصر ارتباطات است، و دسترسی به منابع ساده است، و نیز بحث‌ها باید منطقی باشد، شما اول باید ثابت کنید که خود قرآن برای مسلمین از دین مادری است یا الهی؟ باید برای یک جوان که راجع به اسلام تحقیق میکند جواب این پرسش را واضح بدهید.
  سؤال: خود قرآن کریم، آیا از دین مادری مسلمین است یا از دین الهی؟
  http://www.iranclubs.org/forums/showthread.php?t=155542
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج

آفلاین محمد مهدی 121

  • ناظر
  • Hero Member
  • *****
  • ارسال: 645
پاسخ : معنای تمسک به قرآن ، نفی سنت نیست
« پاسخ #18 : اكتبر 13, 2017, 10:29:37 pm »
پست 5
 نقل قول:
 در اصل توسط ghanet نوشته شده است  نمايش نوشته
 سلام
 من سالها پیش از خداوند خواستم از کتابش آیه ای نشانم دهد که مرا از الهی بودن قران مطمئن سازد و پاسخ اینگونه بود:آگاه باشید که دلها تنها با ذکر الله اطمینان می یابد و من می دانستم ذکر الله چیزی نیست جز کتاب الهی .
 حالا سوالی که شما طرح کرده اید شبیه سوالی است که من سال ها پیش پرسیدم و پاسخش همان جوابیست که دریافت نمودم:تنها با خواندن مکرر این ذکر است که می توان به الهی بودن یا مادری بودن آن پی برد و جز این هیچ راهی وجود ندارد.
 چون قران در عین حالی که برای جمعی مایه هدایت است برای عده ای دیگر می تواند موجب گمراهی و ضلالت گردد . چیزی که برای قلوب مومنان شفاست ظالمان را جز خسران نمی افزاید.
 من در آن تاپیک خدمتتان عرض کردم الهی بودن کتاب را مطالب موجود در آن به اثبات می رسانند . و بنده این تاپبک را باز کرده ام تا همین را نشان دهم و به وسیله آیات قرآن حق و نا حق و دین الهی و دین مادری را از هم جدا نمایم.
جواب متمسک به ثقلین
 سلام علیکم

 بسیار خوب دوست گرامی، کسی که در راه تحقیق دین است این تجربه شخصی شما را رد نمیکند بلکه تحسین هم میکند، اما دقیقا این تجربه را پناه بردن به دین مادری میداند! چرا؟ چون میگوید: نوعا همه انسانها یک ناآرامی و استرس مزمن دارند، و همه گروه‌ها سعی میکنند به نوعی این حس را وسیله جذب افراد به مرام و مسلک خود قرار دهند، شما اگر در خانه یک پدر و مادری که یوگا کار میکردند متولد شده بودید به یوگا پناه میبردید و آرامش کسب میکردید بدون اینکه محتاج باشید عربی یاد بگیرید (دین مادری که لوگویش آرامش بخشی است!) ، مقصود اینکه همه گروه‌ها شعار اطمینان‌بخشی دارند، خوب! چرا مسلمین که طبق مبنای شما امروزه جز دین مادری ندارند بیکار نشسته باشند؟! سعی کردند به گفته خود شما مثلا نماز ظهر در دین ایجاد کنند و هم سعی کردند در کتاب دینی خود این جمله‌ای که شما را تحت تاثیر قرار داده بگذارند: (آگاه باشید که دلها تنها با ذکر الله اطمینان می یابد)، شما از کجا مطمئن میشوید که مسلمانها یعنی همین دین مادری شما که نماز ظهر را در دین اضافه کردند، این جمله زیبا را برای جلب مردم به کتاب دینی خود اضافه نکرده باشند؟ مثلا یک مستشرق بگوید: که این آیه را سلطان محمد فاتح عثمانی در زمانی که قسطنطنیة را فتح کرد به قرآن افزود تا مردم مناطق فتح شده را تحت تاثیر قرار دهد، و آنها را جذب دین اسلام کند، چه دلیلی برای رد حرف این مستشرق دارید؟ آیا صحیح است بگویید مادر من به من گفته است که این سخن سلطان محمد فاتح عثمانی نیست؟

 پس سؤال: به چه وسیله مطمئن شویم که جمله: (آگاه باشید که دلها تنها با ذکر الله اطمینان می یابد) را مسلمین به کتاب دینی خود نیفزوده‌اند؟
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم

آفلاین محمد مهدی 121

  • ناظر
  • Hero Member
  • *****
  • ارسال: 645
پاسخ : معنای تمسک به قرآن ، نفی سنت نیست
« پاسخ #19 : اكتبر 13, 2017, 10:31:16 pm »
پست 7
 نقل قول:
 در اصل توسط ghanet نوشته شده است  نمايش نوشته
 سلام
 از نوشتارتان متوجه می شوم که شما معنای حقیقی الا بذكر الله تطمئن القلوب را به درستی درنیافته اید,اشکال ندارد,خود من تازه زمانی متوجه معنای آن شدم که جواب درخواستم را گرفتم. در اینجا منظور از اطمینان درک شهودی و یقین است و به هیچ طریقی به شخص دیگر قابل انتقال نیست مگر اینکه او شرایطش را احراز کرده باشد.
 من از خداوند خواستم آیه ای به من نشان دهد که مرا به یقین برساند یعنی به نظر شما پروردگار آیه را از کسی که آن را در قرآن جاسازی کرده به عاریه گرفته است؟!
 من هیچ مطلب کوتاه ، مختصر و صریحی ندارم که نشان دهد قرآن مربوط به دین مادری نیست اما اگر ادامه این تاپیک را دنبال کنید شاید خودتان به سرنخهایی برسید. به شرط آنکه معیار خود را فقط و فقط دین الهی قرار دهید یعنی در صلاتتان خاشع باشید و از سخن لغو اعراض کنید .
جواب متمسک به ثقلین
 ببینید دوست گرامی، من ادعا نکردم که معنای آیه شریفه را به درستی فهمیدم، و حتی در اینکه کسی از درک شهودی به اطمینان برسد مشکلی ندارم، سؤال من اینها نبود، سؤال من واضح است، سؤال من آدرس دقیق دارد، آهان: مصحف را باز کنید سوره مبارکه رعد سوره سیزدهم آیه ۲۸ ، آیا آدرسی از این ملموس‌تر میشود؟ آیا نیاز به شهود و درخواست از خدا دارد؟ از کجا مطمئن شویم که این را مسلمین به کتاب دینی خود اضافه نکرده‌اند؟

 میگویید: من از خدا خواستم! چگونه خدا عاریه گرفته؟! جواب: این حاکی از شدت تعصب شما به دین مادری است! چرا وقتی از خدا خواستید نرفتید کتاب یوگا را باز کنید؟ از کجا به مسلمین که طبق گفته خود شما نماز ظهر در دین ایجاد میکنند اطمینان کردید و کتاب آنها را باز کردید؟ آیا جز تعصب در دین مادری است؟ آنقدر هم تعصب دارید که وقتی با یک سؤال ساده روبرو شدید، ابتدا تهدید کردید: (چون قران در عین حالی که برای جمعی مایه هدایت است برای عده ای دیگر می تواند موجب گمراهی و ضلالت گردد . چیزی که برای قلوب مومنان شفاست ظالمان را جز خسران نمی افزاید.) و در گام دوم وقتی سؤال کننده از شما اعتبار یک جمله مطرح شده توسط شما را خواست فورا او را رمی به نفهمی و قصور از درک شهودی و حواله به آینده و اینکه صبر کن و با حرفهای من بساز، و حرف لغو نزن، و نمازی که من میگویم نه مسلمانها، بخوان! نمودید، مگر این سؤال کننده بیچاره چیز مهمی خواسته است؟ میگوید: این جمله در آیه ۲۸ سوره رعد از کجا بفهمیم که سلطان محمد فاتح عثمانی در قران ایجاد نکرده است؟ آیا جواب این سؤال این است که باید بفهمی درک شهودی چطور است؟ اگر جواب این است پس من هم میگویم: سالها پیش از خدا خواستم آیتی برایم معرفی کند، و او من را به درک شهودی رساند که طبق کلام خودم: أقم الصلاة لدلوک الشمس، برو نماز ظهر بخوان و بر آن مواظبت کن، و بدان که هر کس منکر نماز ظهر است به درک شهودی نرسیده است! دوست گرامی، آیا این استدلال، شایسته عصر تفاهم جمعی و فضای مجازی اینترنت است؟ باید جواب دهید که از کجا عموم مردم جهان بفهمند که آیه ۲۸ سوره رعد را سلطان عثمانی در قرآن اضافه نکرده است.

 پس مجددا سؤال را عرض میکنم: به چه وسیله مطمئن شویم که جمله: (الا بذكر الله تطمئن القلوب) را مسلمین به کتاب دینی خود نیفزوده‌اند؟
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
http://www.iranclubs.org/forums/showthread.php?t=155695&page=2

 

کلیدواژه ها: