نویسنده موضوع: معنای تمسک به قرآن ، نفی سنت نیست  (دفعات بازدید: 2075 بار)

آفلاین محمد مهدی 121

  • ناظر
  • Hero Member
  • *****
  • ارسال: 586
پاسخ : معنای تمسک به قرآن ، نفی سنت نیست
« پاسخ #70 : اكتبر 13, 2018, 11:52:50 pm »
 
پست156
 قل قول:
 در اصل توسط ghanet    ملحد شیطان پرست مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و...   نوشته شده است  نمايش نوشته
 خیر؟! یعنی در قرآن حج البیت را ندیده ای ؟!
 
 متمسک به ثقلین
 دوست گرامی، متاسفانه شما معنای بیت را از دین مادری گرفتید! شما از دین مادری گمان میکنید بیت در مکه است، و حال آنکه (ببطن مکة) منظور شهر مکه است، اما بیت در (للذی ببکة مبارکا) در آیه دیگر دقیقا مکانش معلوم شده است:
 
 اگر میخواهید به بحث ادامه دهیم ترجمه این آیه را بیاورید:
 
 وَ إِذْ بَوَّأْنا لِإِبْراهيمَ مَكانَ الْبَيْتِ أَنْ لا تُشْرِكْ بي‏ شَيْئاً وَ طَهِّرْ بَيْتِيَ لِلطَّائِفينَ وَ الْقائِمينَ وَ الرُّكَّعِ السُّجُودِ (الحج 26)
  __________________

آفلاین محمد مهدی 121

  • ناظر
  • Hero Member
  • *****
  • ارسال: 586
پاسخ : معنای تمسک به قرآن ، نفی سنت نیست
« پاسخ #71 : اكتبر 13, 2018, 11:53:37 pm »
پست 159
 نقل قول:
 در اصل توسط ghanet هالک ملحد شیطان پرست  مابون زنیم و......مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و...  نوشته شده است  نمايش نوشته
 یکی از معانی بیت همان ساختار مکعبی است که در قرآن کعبه نام گرفته . به جایی که این کعبه در آن قرار گرفته مکه می گویند شاید امروز سعودیها تصمیم بگیرند نام این شهر را عوض کنند مثلاً بگذارند درکه آیا این تغییر اسم اشکالی در حج ایجاد می کند؟
 مهم کعبه است که حالا در مکانی به اسم درکه قرار گرفته.



 و چون براى ابراهيم جاى خانه را معين كرديم [بدو گفتيم:] «چيزى را با من شريك مگردان و خانه‏ ام را براى طواف‏ كنندگان و قيام‏ كنندگان و ركوع‏ كنندگان [و] سجده كنندگان پاكيزه دار.» (ترجمه فولادوند)

متمسک به ثقلین
 بیت جائی است که در آن بیتوته میکنند، یعنی شب را به روز میآورند، و کعبه برآمدگي است، و ارجلکم الی الکعبین، و همانطور که در ترجمه این آیه آوردید، مکان بیت الهی، که هر انسانی شب دنیا را به روز قیامت میآورد، این است که شریک برای خدا قرار ندهد، پس پایه بیت، نفی شرک است، و بالاترین نقطه بیت، یعنی قله توحید، کعبه است، و این است کعبه الهی، و حال انکه شما متاسفانه به دنبال تحریفات دین مادری، نقطه اوج توحید را که کعبه است، و از مکان بیت که أن لا تشرک بی شیئا است، بک یک نقطه خاص مکانی روی زمین که مسلمین بعدها نام کعبه بر او گذاشتند مخلوط کردید.

 پس سؤال: از کجا بدانیم که این کعبه امروز، در زمان نزول قران اصلا وجود داشته است؟ و مسلمین بعدا به دین اضافه نکرده باشند؟

آفلاین محمد مهدی 121

  • ناظر
  • Hero Member
  • *****
  • ارسال: 586
پاسخ : معنای تمسک به قرآن ، نفی سنت نیست
« پاسخ #72 : اكتبر 13, 2018, 11:54:42 pm »
پست 307
http://www.iranclubs.org/forums/show...155542&page=21
 نقل قول:
 در اصل توسط ghanet غانت هالک ملحد شیطان پرست مابون زنیم و......مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و...
 نوشته شده است  نمايش نوشته
 اسم آن محل با خطی درشت و برجسته بر روی تابلویی نوشته شده و دهها سال است که این تابلو بر سردر آنجا نصب گردیده است ، با این وجود اغلب مرد نام آنجا را اشتباه تلفظ می کنند و اگر کسی بخواهد مطابق واقع آن را تلفظ کند فوراً با بیان تلفظ غلط خود می خواهند به او بفهمانند که دارد اسم را اشتباه ادا می کند!
 چرا؟
 مگر مردم به آن تابلو نگاه نمی کنند تا تلفظ صحیح کلمه را بدانند؟
 بله نگاه می کنند اما قادر به دیدن حقیقت آن اسم نیستند! چراکه بیش از اعتماد به دیدگانشان به شنیده های خود اعتماد دارند . تا شنیده اند مردم بطور نا صحیح آن اسم را ادا کرده اند و اینان نیز همان می کنند که همگان کردند! مگر ممکن است که همگان اشتباه کنند؟!
متمسک به ثقلین
 دوست گرامی، هم فرصت برای من نشد و هم شما از بحث منطقی استقبال نکردید و فرمودید نظر تو برای خودت و نظر من برای خودم،به هر حال چون شالوده تفکر بشر بر اساس منطق‌های مکمل همدیگر است، و یکی از اصلی‌ترین منطقهای محوری در ذهن و شناخت بشر، منطق فازی است، طبق اصول این منطق، این حرف شما اصلا منطقی نیست.

 واضح است که اگر مردم یک شهر، نام آن شهر را طوری تلفظ کنند ولی تابلوی سردر آن شهر طور دیگر باشد، منطقی نیست بگوییم تنها و تنها تابلو صحیح است و همه مردم اشتباه تلفظ میکنند چون بر شنیده‌ها تکیه کردند! مگر غیر از این است که نویسنده تابلو یک نفر است؟ اگر فرض بگیریم مسافری وارد فرودگاه مهرآباد شود وببیند تابلوی سردر فرودگاه نوشته است: فرودگاه مرهاباد! اما وقتی وارد شهر میشود میبیند همه میگویند: فرودگاه مهرآباد! آیا مردم را در تلفظ اشتباه کننده میداند یا نویسنده تابلو را؟ در فضای منطق فازی، احتمال اشتباه تابلو و اشتباه مردم، هر دو وجود دارد.

 قبلا عرض کردم، یک کافر از مسلمین میشنود: یاسین، اما میبیند در قرآن نوشته شده است: یس! آیا مسلمین بد تلفظ میکنند یا قرآن اشتباه نوشته شده است یا هیچکدام؟ آیا خداوند یس نوشته و مردم به اشتباه یاسین میخوانند؟ یا خداوند یاسین فرموده و کاتب یس نوشته؟ یا مطلب اوسع از اینهاست؟

 در قران میبینیم: و السماء بنیناها بأیید! اما همه با یک یاء، تلفظ میکنند! کدام صحیح است؟ و...

کلیدواژه ها: