نویسنده موضوع: معنای تمسک به قرآن ، نفی سنت نیست  (دفعات بازدید: 1367 بار)

آفلاین محمد مهدی 121

  • ناظر
  • Hero Member
  • *****
  • ارسال: 652
پاسخ : معنای تمسک به قرآن ، نفی سنت نیست
« پاسخ #70 : مه 12, 2019, 09:39:44 pm »
پست 348
 
 http://www.iranclubs.org/forums/show...155542&page=24
 نقل قول:
 در اصل توسط ghanet  غانت هالک ملحد شیطان پرست مابون زنیم و......مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و...نوشته شده است                                      
 این  نظریه شما نمی تواند درست باشد چرا که قرآن خبر می دهد مسجد الحرام نه  بعدها بلکه در عصر رسول الله نیز در مکه بوده است و آیات زیادی این مطلب را  تایید می کنند که من جمله می توان به آیات 24 و 25 سوره فتح اشاره نمود.
 

 
 مستمسک به ثقلین
 شما ترجمه این دو آیه را بیاورید تا همگان ببینیم هرگز این دو آیه نمیگویند که مسجد الحرام در مکه است، مگر بخواهید از اطلاعات و قطعیات بیرون از قرآن استفاده کنید که حاشا! جائی که قرآن است ما چه کار به قطعیات و واضحات تاریخی داریم! فقط قرآن!
 
 
 
     نقل قول:
 غانت هالک ملحد شیطان پرست مابون زنیم و......مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و...                               حالا به کعبه می گفتند مسجد  الحرام  یا کعبه در مسجد الحرام بوده. به مکه می گفتند مسجد الحرام یا مسجد  الحرام  در مکه بوده فرق زیادی نمی کند چون همه این اسماء با مسئله حج و  ماههای  حرام گره خورده اند.                                 
 مستمسک به ثقلین
 خیلی فرق میکند! ما بدون تصریح قرآن، اصلا چه میدانیم مسجد الحرام ربطی به کعبه دارد یا خیر؟
 
 
 
     نقل قول:
 غانت هالک ملحد شیطان پرست مابون زنیم و......مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و...                               ممکن است مکه و  بکه با یکدیگر   تفاوتهایی داشته باشند یا  نداشته باشند و اینگونه تغییر املائی  فقط  مربوط  به دولهجه ای بودن املائی  این شهر باشد                                 
 مستمسک به ثقلین
 مگر نعوذ بالله خداوند هم لهجه دارد تا فرشته وحی یک بار بکّة بگوید و  یک بار مکّة؟! وقتی قرآن راجع به کعبه، بکّة، میگوید باید بفهمید که دین مادری شما تحریف شده است! باید بگردید و بکّة را پیدا کنید اگر تابع قرآن هستید، در حالی که به تمام اطلاعات بیرونی قرآن، سوء ظنّ دارید!
 
 
 
     نقل قول:
 غانت هالک ملحد شیطان پرست مابون زنیم و......مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و...                                ( و دلایل دیگری که ذکر کرده اند مانند قلب حرف  میم به حرف با)                                 
 مستمسک به ثقلین
 مگر شما در همین چند پست قبل نگفتید که به شنیده‌ها نباید اعتنا کرد!  چرا اکنون به شنیده‌ها روی آوردید و خود قرآن را رها کردید؟! قرآن دو لفظ جداگانه به کار میبرد و شما میگویید این دو یکی است؟!
 
 
       نقل قول:
غانت هالک ملحد شیطان پرست مابون زنیم و......مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و...بطوری که ذکر شد ، در قرآن آیاتی وجود دارد که نشان می دهند از همان دوران رسول الله کعبه در شهر مکه قرار داشته است.
مستمسک به ثقلین
هیچ آیه‌ای در قرآن نیست که نشان دهد از همان دوران رسول الله کعبه در شهر مکه قرار داشته است، اگر آیه‌ای بیاورید جایزه دارید!

آفلاین محمد مهدی 121

  • ناظر
  • Hero Member
  • *****
  • ارسال: 652
پاسخ : معنای تمسک به قرآن ، نفی سنت نیست
« پاسخ #71 : مه 12, 2019, 09:40:29 pm »
پست 353


 نقل قول:
 در اصل توسط ghanet   09     غانت هالک ملحد شیطان پرست مابون زنیم و......مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و...                                                                 در اصل توسط ghanet نوشته شده است                     
او  کسی است که دست آنها را از شما، و دست شما را از آنان در دل مکّه کوتاه  کرد، بعد از آنکه شما را بر آنها پیروز ساخت؛ و خداوند به آنچه انجام  می‌دهید بیناست!(فتح آیه 24)


متمسک به ثقلین
 دوست گرامی، اگر مشکل یکی  بودی چه بودی! وقتی قطعیات متواتر را  انکار کنیم، از زمین و هوا مشکلات سر  میرسند! مقصود من که گفتم شما جایزه  دارید اگر آیه‌ای بیاورید که کعبه در  شهر مکه قرار داشته است، مکه مشهور  کنونی بود، و شما اگر بتوانید با تجمیع  شواهد قرآنی ثابت کنید که کعبه در  مکه بوده است، این ثابت میکند که کعبه  دین الهی در مکه دین الهی بوده است، اما آیا این شهر مکه کنونی که در دین  مادری میشناسیم همان مکه در دین الهی و قران است از کجا اثبات  میشود؟

 یعنی در این آیه هیچ دلالتی نیست بر اینکه مکّة  همان شهری است که امروزه مسلمین به دین مادری میگویند همان مقصود قرآن از  مکّة است! خوب دقت کنید! بزنگاه تواتر که از اول بحث تا کنون تاکید کردم  اینجاست! هرگز نمیتوانید از قرآن ثابت کنید که چی‌پی‌اس مکه قرآنی کجاست؟  مردم میگویند مقصود قرآن از مکّة، همین شهر مکّة است که امروزه در عربستان  است، ولی به هیچ وجه، تاکید میکنم طبق مبنای شما، به هیچ وجه نمیتوانید  مطمئن شوید که آن مکّة که قران میگوید همین مکه در دین مادری  است.


 نقل قول:غانت هالک ملحد شیطان پرست مابون زنیم و......مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و...
 آنها کسانی هستند که کافر شدند و  شما را از (زیارت) مسجد الحرام و  رسیدن قربانیهایتان به محل قربانگاه  بازداشتند؛ و هرگاه مردان و زنان با  ایمانی در این میان بدون آگاهی شما،  زیر دست و پا، از بین نمی‌رفتند که از  این راه عیب و عاری ناآگاهانه به شما  می‌رسید، (خداوند هرگز مانع این جنگ  نمی‌شد)! هدف این بود که خدا هر کس را  می‌خواهد در رحمت خود وارد کند؛ و  اگر مؤمنان و کفّار (در مکه) از هم جدا  می‌شدند، کافران را عذاب دردناکی  می‌کردیم!(فتح 25)                                 
متمسک به ثقلین
 طبق مبنای شما، این آیه نمیگوید آنها  أمّيّون هستند، یعنی مشرکون  مکه، بلکه کافرون هستند که جلوگیر مسجد الحرام  شدند، و این آیه نمیگوید  مسجد الحرام در همان مکه است که در آیه قبلی گفته  است، بنابر این شما از  کجا به قران تحمیل میکنید که مسجد الحرام در آیه  دوم، در مکه مذکور در آیه اول است؟ شاید مربوط به دو واقعه است در دو زمان و  مکان! باید از قرآن دلیل بیاورید که مسجد الحرام در مکه است تا جایزه  بگیرید! نه اینکه به سوی شنیده‌های دین مادری پناه ببرید که میگویند مسجد  الحرام همین جایی است که  در شهر مکه کنونی است! مثلا اگر قرآن بگوید:إنّ  الکعبة فی المسجد الحرام،  و إنّ المسجد الحرام في مکّة، میتوان گفت از نظر  قرآن، کعبه در مسجد  الحرام و آن هم در مکه است، ولی هرگز چنین تصریحی در  قرآن نیست.

غانت هالک ملحد شیطان پرست مابون زنیم و......مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و...      نقل قول:غانت هالک ملحد شیطان پرست مابون زنیم و......مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و...
 آیه اول می گوید: خداوند دست آنها را از شما و دست شما را از آنها در  دل مکه کوتاه کرد و آیه دوم در  معرفی آنها می گوید آنها همان کسانی بودند  که راه مسجد الحرام را بر شما  بستن و نگذاشتند که قربانی به محل قربانگاه   برسد.
متمسک به ثقلین
 مگر مکه دل دارد؟ احتمال نمیدهید خود  کلمه بطن نام جایی است؟ شما  باید در نقشه گوگل دنبال کلمه بطن مکه بگردید  شاید جایی غیر از مکه دین  مادری پیدا شد که مقصود قرآن از بطن مکه  همانجاست!


 نقل قول:غانت هالک ملحد شیطان پرست مابون زنیم و......مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و...
 چه کسانی راه مسجد الحرام  را بستند و نگذاشتند که قربانی به قربانگاه  برسد ؟ مشرکین مکه که حالا  مسلمین بر ایشان ظفر پیدا کرده بودند و خداوند  از قبل در رویایی که به  پیامبر نشان داد نوید این ظفر را داده بود که که  در امنیت وارد مسجدالحرام  می شوند در حالی که موی خود را تراشیده و کوتاه  کرده  اند.
متمسک به ثقلین
 خیر، مشرکین نبودند، بلکه کفار بودند! از  کجا میگویید این کفار همان مشرکین و به قول شما امیون بودند؟ باید از قرآن  شاهد بیاورید، نه اینکه به روایات و کتب و شنیده‌ها مراجعه  کنید! فراموش نکنید که در فضای انکار واضحات هستیم!


 نقل قول:غانت هالک ملحد شیطان پرست مابون زنیم و......مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و...
 کسانی که وارد مسجد الحرام می  شوند در چه موقع موی خود را می تراشند؟
 در هنگام حج. ایه 196 بقره  را ببینید ! کاملاً این را توضیح می دهد. اگر خواستید با کمال میل و رغبت  برایتان ترجمه می کنم.
 در آیه 25 فتح و 196 بقره هم صحبت از حلق  رئوس است و هم رساندن هدی و قربانی به جایگاهش.
 جایگاه قربانی  کجاست؟ کعبه ؛ همان خانه قدیمی یا به قول قرآن بیت العتیق اصلاً یکی از  ارکان حج ملاقات این خانه است و به همین دلیل می گوید حج البیت .  دیدید؟                                 
متمسک به ثقلین
 با کمال میل! ترجمه کنید تا همه ببینیم  در آیه نامی از اینکه محل  هدی، کعبه است نیست، چون در آیه دیگر که  میفرماید: هدیا بالغ الکعبة مربوط  به کفاره صید است، ولی محل قربانی حج،  منی است، چون آیه میفرماید: فاذا افضتم من عرفات فاذکروا الله عند المشعر  الحرام، پس باید به مشعر بروند، سپس میفرماید: ثم افیضوا من حیث افاض  الناس، و قریش به منی میرفتند و در آنجا طبق سنت حضرت ابراهیم قربانی  میکردند، و لذا بعد میفرماید: فاذا قضیتم مناسککم، که یکی از آنها  قربانی  است در منی، و شاهد آن هم اینکه سپس میفرماید: فمن تعجل فی یومین  فلا إثم  علیه، الی آخر، و این در حالی است که قربانی به مکه بازنگشته است،  بلکه در  منی ذبح شده است، یعنی در نفر روز دوازدهم، هیچ حاجی، قربانی  همراه خود  ندارد، چگونه ممکن است میلیونها حاجی، در کنار کعبه، میلیونها  گوسفند و گاو  و شتر قربانی کنند؟!


 نقل قول:غانت هالک ملحد شیطان پرست مابون زنیم و......مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و...
 شما منکر و جود  فیزیکی کعبه بودید و من به آیه 97 مائده استدلال کردم که می گفت قربانی  باید به کعبه برسد.                                 
متمسک به ثقلین
 استدلال شما جواب حرف من  نبود! من گفتم اساسا کلمه (هدی) را که از  ماده هدایت است، (مثل دلوک که از  دلّاک است!) شما طبق دین مادری به معنای قربانی میگیرید، و حال آنکه اگر  کعبه، قله اسلام و توحید باشد، هدی هم به معنای قربانی نیست، بلکه به معنای  راهیابی و هدایت شدن به قله توحید است، دوباره به عبارت من مراجعه کنید و  ببینید که هدی به معنای قربانی نبود، هدی به معنای قربانی، از دین مادری  است! از شنیدنی‌هاست که مسلمین بعدا به  دین ضمیمه  کردند!

 و نیز دقت بفرمایید! از دیدگاهی دیگر، بنده منکر  وجود فیزیکی کعبه نشدم، بلکه گفتم دو کعبه فیزیکی شاید داشته باشیم، یکی  کعبه دین الهی که مثلا در غرب افریقا در جایی به نام مکه بوده و امروز زیر  آب رفته است، و دیگری کعبه دین مادری که در عربستان است و مسلمین به عنوان  بدل کعبه الهی درست کردند! و دوست گرامی، شما باید این را حل کنید! شما به  هیچ وجه مطمئن نیستید که عربستان و شهر مکه کنونی، همان شهری است که محل  تولد رسول الله بوده است! مگر اینکه به شنیده‌ها روی کنید! و حاشا که  پناه به غیر ببرید و غیر قرآن را متابعت کنید!

 یعنی  همانگونه که ممکن است کلمات مذکور، کلمات معارفی باشند، و نیز همانگونه که  میتوانند کلمات سمبولیک باشند که مثلا اشاره به مردان نیک دارد، مثل صلاة  وسطی در مبنای شما که گفتید خیلی خطرناک است! همانگونه میتوانند اشاره به  مکان فیزیکی باشند که تنها و تنها در اسم با آنچه امروزه مشهور است، شریک  باشند! مثلا به کسی میگویند: برو اردکان، خیابان مسجد جامع، محراب مسجد را  زیارت کن، اما به جای اینکه به اردکان فارس در سپیدان برود به اردکان یزد  میرود و محراب مسجد جامع اردکان یزد را زیارت میکند! بعدا میفهمد که دو  نقطه مکانی بوده است ولی یک نام داشته است! چه برسد به متنی که قرنها فاصله  دارد و نمیداند در طول تاریخ چند اردکان دیگر هم داشته‌ایم و از بین رفته  است؟!


 نقل قول:غانت هالک ملحد شیطان پرست مابون زنیم و......مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و...
 و در 25 فتح( آیه ای  که ترجمه اش را خواستید) می گوید اهالی مکه از  رسیدن قربانی به جایگاهش ممانعت می کردند و دیدید که جایگاه قربانی کعبه  یا بیت العتیق است ( محلها بیت العتیق= محل قربانی بیت العتیق یا کعبه  است) پس کعبه در شهر مکه قرار  دارد و برای درک آن قرآن کافی است و نیازی  به دین مادری  نیست.
متمسک به ثقلین
 از کجای قران استفاده کردید که بیت عتیق  همان بیت الحرام است؟ واقعا  عجیب است! اینها را بدون شاهدی از خود قرآن به  همدیگر وصل میکنید! و قرار  است به دین مادری هم که رجوع  نکنید!

 آیا اصلا احتمال میدهید که مثلا امروزه قرآن  دستور میدهد چندین میلیون حاجی در مسجد الحرام کنار کعبه، میلیونها گوسفند و  گاو و شتر قربانی کنند؟ مسجد روی گوشت و خون میافتد! و دیگر چه جایی برای  طواف میماند؟ امروزه در  زمین وسیع منی، ممکن نیست چنین کاری، و به معیصم  منتقل شده، چه برسد به  بخواهد در محیط بسیار کوچکی مثل مسجد الحرام و آن هم  به قید کنار کعبه،  قربانی شود! پس طبق برداشت شما، مناسب این است که اساسا  کعبه در بیابان  بسیار وسیعی است که گنجایش این کارها دارد، و ربطی به کعبه  دین مادری  ندارد!

 نقل قول:غانت هالک ملحد شیطان پرست مابون زنیم و......مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و...
 حسین آقا من تا دلت بخواهد به  تونشانی می دهم آنهم از خود قرآن و خسته نمی شوم چون برای مباحثه آمده  ام.                                 
متمسک به ثقلین
 دوست گرامی، نشانی باید ما را به صاحب نشان  برساند، شما هنوز  نتوانستید برای ما ثابت کنید که این مکه و این مسجد  الحرام و این کعبه دین  مادری همان مکه و همان مسجد الحرام و همان کعبه  مذکور در قرآن است.


 نقل قول:غانت هالک ملحد شیطان پرست مابون زنیم و......مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و...
 خداوند لهجه ندارد  ولی به زبان انسانها صحبت می کند و در زبان انسانها  لهجه وجود دارد. می فرماید ما هیچ پیامبری نفرستادیم مگر به زبان قومش.  به خاطر همین لهجه عربی  است که بساری از اسماء تورات و انجیل در قرآن  بگونه ای دیگر تلفظ می شوند  .                                 
متمسک به ثقلین
 دوست گرامی! آیا لهجه‌ای که وجود ندارد  خداوند به آن صحبت میکند؟!  شما یک نفر پیدا کنید که به مکّة، بکّة بگوید، و  اما قوم خود حضرت، پس شما  از کجا میگویید از بکّة همان مکّة میفهمیدند؟!  این اول الکلام است، مگر  به داده‌های دین مادری و شنیده‌ها رجوع  کنید.


 نقل قول:غانت هالک ملحد شیطان پرست مابون زنیم و......مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و...
 بله نباید به شنیده ها اعتماد و  اعتنا کرد مگر اینکه با قرآن مطابقت  داشته باشند و حرف حساب من این است،  این بوده و این خواهد بود. اگر بگویند  بقیت الله یعنی مهدی و اهل بیت یعنی  پنج تن آل ابا و چه و چه و چه من  باید خودم آن را در قرآن ببینم چون به  معارف دین مادری اعتماد ندارم.
متمسک به ثقلین
 مشکل این است که  شنیده‌ها در دین مادری، دائما تشابه اسمی با الفاط  قرآن دارند، و طبق گفته  شما (که تصریح کردید برای قرآن هم راهی نداریم  مطمئن شویم) ما هیچ راهی  نداریم مطمئن شویم که مثلا محل تولد پیامبر اسلام  همین مکه مشهور  امروزی بوده است.

 شنیده‌اید که این شهر مکه کنونی، همان  شهر تولد پیامبر اسلام و نزول قرآن و محل مسجد الحرام و کعبه است، آیا  قرآن این شنیده شما را تایید میکند؟ اینجا جای  جایزه است! یک آیه بیاورید که اثبات کند این مکانهای کنونی  همان مکان روز نزول قرآن است!

 چرا احتمال نمیدهید همه  این الفاظ، الفاظی با معنای سمبلیک هستند که قوم حضرت معنای آن را  میفمیدند، ولی بعدا مسلمین برای این الفاظ سمبلیک یک مکان یا جسم فیزیکی  درست کردند؟

 شنیده‌های موافق قرآن، در این میدان،  فایده‌ای ندارد، مگر اینکه متوسل به تواتر منطقی شوید، که خود قرآن هم از  همین راه به شما رسیده است.

 و اما روایاتی که معنای  باطنی قرآن را بیان میکند، پس بیایید من و شما که اهل آن نیستیم، همه‌اش را  به اهلش واگذار کنیم، حیف این ظرائف است که در قلوب ما بیاید، ما مثلا آیه  نور را که میخوانیم، مشکات و مصباح و زجاجة را  هر طور شده یک جوری تصویر  میکنیم، تا بگوییم، بله!...


 نقل قول:غانت هالک ملحد شیطان پرست مابون زنیم و......مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران و...
 پست اول  را بخوان. می ترسم بخاطر ندادن جایزه هم که شده باز هم موضع انکاری بگیری و  زیرش بزنی.
متمسک به ثقلین
 بر قول خود هستم! شما از قرآن  اثبات کنید که:

۱-قوم پیامبر   از بکه و مکه، یک مکان میفهمیدند، نه دو  مکان.

۲-مکه و مسجد  الحرام و کعبه مذکور در قرآن، همین مکه و مسجد الحرام و کعبه مشهور کنونی  است.

کلیدواژه ها: