نویسنده موضوع: برزخ ...  (دفعات بازدید: 14 بار)

آفلاین محمد مهدی 121

  • ناظر
  • Hero Member
  • *****
  • ارسال: 645
برزخ ...
« : مه 17, 2019, 03:42:45 pm »
پست 2223
 http://www.iranclubs.org/forums/show...55542&page=149
 
 نقل قول:
 در اصل توسط ghanetغانت  هالک ملحد  کافر بالله وانبیائه ورسله وکتبه وحججه بهائی ملحد زنیم مابون  شیطان پرست مدعی پیامبری وهدایت مردم ایراننوشته شده است                     
 می توانم دهها آیه از قرآن به شما نشان دهم که علت تعجب اینها از بازگشت مجدد به زمین و رستاخیز است نه حیات کذایی برزخی که در قرآن کوچکترین اثری از آن به چشم نمی خورد.
   اما هیچ فایده ای ندارد چون من هرچه بنویسم، انکارش می کنی. لا اقل به حرف مفسرینی که قبولشان داری رجوع کن!
 ببین در المیزان راجع به این خلقت جدید چه نوشته شده است:
 
 
 hosyn
 دوست گرامی، با خود گفتم لا اقل اگر شما خجالت نمیکشید من عوض شما  خجالت بکشم! چرا با باد غبغب من را به المیزان ارجاع میدهید ولی تمام عبارت ایشان را نمیآوردید؟! ایشان وجوه مختلف اشکالات کافرین در امر معاد و وجوه مختلف جواب قرآن کریم را توضیح میدهند، و یکی از آنها (وجه سوم) همان چیزی   است که بنده گفتم، و اتفاقا با تفصیل توضیح میدهند!:
 
 ترجمه الميزان، ج‏11، ص: 405
 ... شبهه ايشان در امر معاد اين است كه گفته‌‏اند:" أَ إِذا كُنَّا تُراباً أَ إِنَّا لَفِي خَلْقٍ جَدِيدٍ" خداى متعالى اين شبهه را به عنوان اينكه   ... اين شبهه ايشانست در باره معاد، كه خود جهات مختلفى دارد، و خداى سبحان در كلام خود از يك يك آن جهات و مناسب هر كدام جوابى داده كه ريشه شبهه را از بيخ و بن بركنده است.
 يكى از آن جهات، اين استبعاد است كه خاك برگردد و انسانى تمام عيار شود،
 ....
 يكى ديگر از موارد استبعاد اين است كه بطور كلى چيزى كه معدوم شده دوباره موجود مى‏گردد، و از اين، جواب داده شده به اينكه....
 ...
 جهت سوم اينكه انسان وقتى مرد، ذاتش معدوم مى‏شود، و ديگر ذاتى ندارد تا با خلقت جديد لباس وجود به تن كند، بله در ذهن اشخاص تصورى از او هست، و ليكن انسان خارجى نيست، پس چه چيز اعاده وجود مى‏يابد؟
 خداى تعالى در كلام خود از اين نيز جواب داده و چنين فرموده كه: انسان، عبارت از بدن مركب از مشتى اعضاى مادى نيست تا با مرگ و بطلان تركيب و متلاشى شدنش بكلى معدوم شود، بلكه حقيقت او روحى است علوى- و يا اگر خواستى بگو حقيقت او نفس او است- كه به اين بدن مركب مادى تعلق يافته، و اين بدن   را در اغراض و مقاصد خود بكار مى‏اندازد، و زنده ماندن بدن هم از روح است،  بنا بر اين هر چند بدن ما به مرور زمان و گذشت عمر از بين مى‏رود و متلاشى  مى‏شود، اما روح، كه شخصيت آدمى با آن است باقى است، پس مرگ معنايش نابود شدن انسان نيست، بلكه حقيقت مرگ اين است كه خداوند روح را از بدن بگيرد، و علاقه او را از آن قطع كند، آن گاه مبعوثش نمايد، و   بعث و معاد هم معنايش اين است كه خداوند بدن را از نو خلق كند و دوباره   روح را به آن بدمد، تا در برابر پروردگارش براى فصل قضاء بايستد.
 خداوند در اين باره مى‏فرمايد:" وَ قالُوا أَ إِذا ضَلَلْنا فِي الْأَرْضِ أَ إِنَّا لَفِي خَلْقٍ جَدِيدٍ بَلْ هُمْ بِلِقاءِ رَبِّهِمْ كافِرُونَ قُلْ يَتَوَفَّاكُمْ مَلَكُ الْمَوْتِ الَّذِي وُكِّلَ بِكُمْ ثُمَّ إِلى‏   رَبِّكُمْ تُرْجَعُونَ" «1» كه حاصلش اين است كه شما با مردن در زمين گم نمى‏شويد و معدوم نمى‏گرديد، بلكه ملك الموت كه موكل بر مرگ است آن حقيقتى را كه لفظ" شما" و" ما" به آن دلالت مى‏كند، و عبارت از جانها است مى‏گيرد و در قبضه او باقى مى‏ماند  و گم نمى‏شود، آن گاه وقتى مبعوث شديد بسوى خدا برمى‏گرديد، و دوباره بدنهاى شما بجانهايتان ملحق مى‏شود، و باز شما شمائيد. ....
 
 
 دوست گرامی، همان عالم برزخ که شما میگویید کوچکترین اثری از آن در قرآن نیست، میتوان گفت در بیش از صد مورد در المیزان در اثبات آن سخن رانده‌ شده، که این یک نمونه آن است:
 
 ترجمه الميزان، ج‏1، ص: 171
 ....و اين از همان آياتى است كه با آنها بر وجود عالمى ميانه عالم دنيا و عالم قيامت، بنام برزخ، استدلال ميشود، ... و اين استدلال تمام است، كه بعضى از روايات هم بدان اهميت داده، و اى بسا كسانى كه اين استدلال را نپذيرفته‏‌اند، و ..... و لكن اين حرف خطا است.
 براى اينكه سياق دو آيه مختلف است، ....
 
 
 و اما تعبیر آیه شریفه لفی خلق جدید، محتاج این نیست که به قول مترجم یا مفسر استشهاد کنیم، چون هر مترجمی هم که مسامحه کرده باشد و با زبان عربی آشنا باشد وقتی به او تذکر دهید فورا میپذیرد که تسامح در ترجمه کرده است، و   بنده در بین ترجمه‌ها دو ترجمه را دیدم از دو بزرگ که دقیق ترجمه کرده بودند، و سایرین جمله اسمیه را دقیق ترجمه نکرده بودند، یکی ترجمه علامه شعرانی و دیگری مترجم زبردست محمدکاظم معزی:
 
 
 ترجمه شعرانی:
 
 و گفتند آنان كه كافر شدند آيا دلالت كنيم شما را بر مردى كه خبر دهد شما را چون پاره كرده شديد هر پاره كردنى بدرستى كه شمائيد هر آينه در آفرينش تازه (7)
 
 
 ترجمه معزی:
 
 و گفتند آنان كه كفر ورزيدند آيا ننمايانيم به شما مردى را كه آگهيتان دهد هر گاه پراكنده شديد مُنتهاى پراكندگى را همانا شمائيد در آفرينشى نوين (7)
 
 
                                                                                         
ما زبان عربی را از عرب میگیریم، نه از ترجمه‌ها، و هر ترجمه که عرب آن را دقیقا مطابق عبارت میداند، همان اصح است، و جمله اسمیه مفادش نزد عرب واضح   است.
 http://www.iranclubs.org/forums/show....php?t=155695&
 page=26
 یا من هو فی ام الکتاب لدینا لعلی حکیم
  __________________
 
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
« آخرين ويرايش: مه 17, 2019, 03:45:09 pm توسط محمد مهدی 121 »

آفلاین محمد مهدی 121

  • ناظر
  • Hero Member
  • *****
  • ارسال: 645
پاسخ : برزخ ...
« پاسخ #1 : مه 17, 2019, 03:43:37 pm »
 
پست 224
 نقل قول:
 در اصل توسط غانت  هالک ملحد  کافر بالله وانبیائه ورسله وکتبه وحججه بهائی ملحد زنیم مابون  شیطان پرست مدعی پیامبری وهدایت مردم ایراننghanet نوشته شده است                
 می توانم دهها آیه از قرآن به شما نشان دهم که علت تعجب اینها از بازگشت مجدد به زمین و رستاخیز است نه حیات کذایی برزخی که در قرآن کوچکترین اثری از آن به چشم نمی خورد.[/font][/b]
   اما هیچ فایده ای ندارد چون من هرچه بنویسم، انکارش می کنی. لا اقل به حرف مفسرینی که قبولشان داری رجوع کن!
  ببین در المیزان راجع به این خلقت جدید چه نوشته شده است:[/font][/b]
 
 
 hosyn[/color][/font][/font][/b]
 
 
 همه میدانند که علامه طباطبائی از شاگردان آیة الله قاضی بودند، و از کسانی که با شاگردان ایشان مأنوس بودند سؤال کنید ببینید رویه شاگردان ایشان رفتن به عالم برزخ و بازگشت بوده است، آیة الله آقا سید عبدالکریم کشمیری از شاگردان ایشان است، سالها قبل از سال ۵۷ در نجف اشرف، تعبیر خوابی از او سؤال میکنند، و ایشان مهلت میخواهد، و سپس تمام جریانات را شرح میدهد، به خواص خود گفته بود، مهلت خواستم، به مکان خلوتی رفتم، خودم را خلع کردم و رفتم نزد استادم آقای قاضی و تعبیر خواب را پرسیدم و برگشتم، حال من و شما هی بگوییم: آی دروغ است! آی دروغ است! آی دروغ است! بعد که سرمایه از کف رفت و روز پشیمانی فرا رسید میبینیم گویا خیلی هم دروغ نبود!
 
 
 در همین المیزان جلد اول، حدود ۱۲ صفحه راجع به عالم برزخ بحث میکنند، و سپس در بخش روائی نیز چند صفحه بحث میکنند، و جالب آنکه جناب مترجم المیزان خودشان هم یک قضیه از استادشان صاحب المیزان در آنجا نقل میکنند که اصل جالبی دارد و حواشی جالب‌تر:
 
 
 ترجمه الميزان، ج‏1، ص: 548
 مؤلف: روايات در باب زندگى در برزخ بسيار زياد است، و ما آن مقدار را كه جامع معناى برزخ بود انتخاب نموده، در اينجا آورديم، و گر نه در اين معانى كه ما آورديم روايات آن قدر زياد است كه به حد استفاضه رسيده و همه آنها دلالت دارد بر اينكه برزخ عالمى است مجرد از ماده.
 
 [داستانى در تاييد ادله گذشته بر وجود عالم برزخ و حيات روح بعد از مرگ‏]
 (مترجم): در اينجا مناسب ديدم بعنوان تاييد ادله گذشته از ميان داستانهايى كه در اين باره شنيده‌‏ام يك داستان را نقل كنم تا خواننده عزيز نسبت به زندگى در برزخ اعتقادش قوى‏تر گردد، البته همانطور  كه اشاره شد در اين باره شنيده‌‏هاى بيشترى دارم و همه را از اشخاص با  تقوى و مورد وثوق شنيده‏‌ام لكن داستانى كه از نظر خواننده مى‏گذرد مربوط  به مشاهده‌‏اى است كه براى استاد عاليقدرم علامه طباطبائى مؤلف همين كتاب دست داده و من آن را قبلا از حضرت آية اللَّه جناب آقاى حاج شيخ مرتضى حائرى يزدى فرزند مرحوم حاج شيخ عبد الكريم حائرى يزدى مؤسس و   بنيانگذار حوزه علميه قم شنيده بودم بعد عين شنيده خود را براى جناب  استاد  نقل كردم و ايشان آن را صحه گذاردند و امروز كه روز چهارشنبه يازدهم  جمادى  الاولى سال 1398 هجرى قمرى است از ايشان اجازه خواستم داستان زير  را در  بحث پيرامون برزخ درج كنم ايشان جواب صريحى ندادند ولى از آنجايى كه  به نظر  خودم بهترين دليل بر وجود برزخ است لذا نتوانستم از درج آن چشم  بپوشم، و  اينك آن داستان:
 
 در سالهايى كه در حوزه نجف اشرف مشغول تحصيل علم بودم مرتب از ناحيه مرحوم والدم هزينه تحصيلم به نجف مى‏رسيد و من فارغ البال مشغول بودم تا آنكه چند  ماهى مسافر ايرانى به عراق نيامد و خرجيم تمام شد، در همين وضع روزى مشغول  مطالعه بودم و دقيقا در يك مسئله علمى فكر مى‏كردم كه ناگهان بى پولى و  وضع روابط ايران و عراق رشته مطلب را از دستم گرفته و بخود مشغول كرد، شايد  چند دقيقه بيشتر طول نكشيد كه شنيدم درب منزل را مى‏كوبند، در حالى كه سر  روى دستم نهاده و دستم روى ميز بود برخاستم و درب خانه را باز كردم مردى  ديدم بلند بالا و داراى محاسنى حنايى و لباسى كه شباهت به لباس روحانى عصر  حاضر نداشت نه فرم قبايش و نه فرم عمامه‌‏اش، اما هر چه بود قيافه‌‏اى جذاب  داشت.
 به محضى كه در را باز كردم سلام كرد و گفت: من شاه حسين ولى، پروردگار متعال مى‏فرمايد در اين مدت هيجده سال، كى گرسنه‌‏ات گذاشته‌‏ام   كه درس و مطالعه‌‏ات را رها كرده و بفكر روزيت افتاده‏‌اى!! آن گاه خدا   حافظى كرد و رفت.
 من بعد از بستن در خانه و برگشتن به پشت ميز تازه سر از روى دستم برداشتم و از آنچه ديدم تعجب كردم و چند سؤال برايم پيش آمد اول اينكه آيا راستى من   از پشت ميز برخاستم و به در خانه رفتم و يا آنچه ديدم همين جا ديدم ولى   يقين دارم كه خواب نبودم.
 دوم اينكه: اين آقا خود را به نام شاه حسين ولى معرفى كرد، ولى از قيافه‌‏اش بر مى‏آيد كه گفته باشد شيخ حسين ولى، لكن هر چه فكر كردم نتوانستم بخود بقبولانم كه گفته باشد: شيخ، از طرفى هم قيافه‌‏اش قيافه شاه نبود، اين سؤال هم چنان بدون جواب ماند تا آنكه مرحوم والدم از تبريز نوشتند كه تابستان به ايران بروم در تبريز بر حسب عادت نجف،  بين الطلوعين قدم مى‏زدم روزى از قبرستان كهنه تبريز مى‏گذشتم به قبرى برخوردم كه از نظر ظاهر پيدا بود قبر يكى از بزرگان است، وقتى سنگ قبر را خواندم ديدم قبر مردى است دانشمند بنام شاه حسين ولى و حدود سيصد سال پيش از آمدن به در خانه، از دنيا رفته است.
 سؤال سومى كه برايم پيش آمد تاريخ هيجده سال بود كه اين تاريخ ابتدائش چه وقت بوده است؟ وقتى است كه من شروع به تحصيل علوم دينى كرده‌‏ام؟ كه من بيست و پنج سال است مشغولم، و يا وقتى است كه من به حوزه نجف اشرف مشرف شده‌‏ام؟ كه آنهم بيش از ده سال نيست پس ماده تاريخ هيجده از چه وقت است؟ و چون خوب فكر كردم ديدم هيجده سال است كه به لباس روحانيت ملبس و مفتخر شده‌‏ام.
 اين را هم بگويم و بگذرم كه نگارنده از آنجا كه مى‏ترسم جناب استادم با درج اين قصه مخالفت كند لذا تصميم دارم وقتى مقابله همه روزه ما به اينجا رسيد  اين قسمت را نخوانم.
 یا من هو فی ام الکتاب لدینا لعلی حکیم
  __________________
 
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم

آفلاین محمد مهدی 121

  • ناظر
  • Hero Member
  • *****
  • ارسال: 645
پاسخ : برزخ ...
« پاسخ #2 : مه 17, 2019, 03:44:06 pm »
 
                   پست 2224
 نقل قول:                                                      در اصل توسط ghanet غانت  هالک ملحد  کافر بالله وانبیائه ورسله وکتبه وحججه بهائی ملحد زنیم مابون  شیطان پرست مدعی پیامبری وهدایت مردم ایراننوشته شده است                             
 می توانم دهها آیه از قرآن به شما نشان دهم که علت تعجب اینها از بازگشت مجدد به زمین و رستاخیز است نه حیات کذایی برزخی که در قرآن کوچکترین اثری از آن به چشم نمی خورد.
 اما هیچ فایده ای ندارد چون من هرچه بنویسم، انکارش می کنی. لا اقل به حرف مفسرینی که قبولشان داری رجوع کن!
 
ببین در المیزان راجع به این خلقت جدید چه نوشته شده است:
 [/font][/b]

 
 hosyn[/color][/font][/font][/b]
 همه میدانند که علامه طباطبائی از شاگردان آیة الله قاضی بودند، و از کسانی که با شاگردان ایشان مأنوس بودند سؤال کنید ببینید رویه شاگردان ایشان رفتن به عالم برزخ و بازگشت بوده است، آیة الله آقا سید عبدالکریم کشمیری از شاگردان ایشان است، سالها قبل از سال ۵۷ در نجف اشرف، تعبیر خوابی از او سؤال میکنند، و ایشان مهلت میخواهد، و سپس تمام جریانات را شرح میدهد، به خواص خود گفته بود، مهلت خواستم، به مکان خلوتی رفتم، خودم را خلع کردم و رفتم نزد استادم آقای قاضی و تعبیر خواب را پرسیدم و برگشتم، حال من و شما هی بگوییم: آی دروغ است! آی دروغ است! آی دروغ است! بعد که سرمایه از کف رفت و روز پشیمانی فرا رسید میبینیم گویا خیلی هم دروغ نبود!
 
 
 در همین المیزان جلد اول، حدود ۱۲ صفحه راجع به عالم برزخ بحث میکنند، و سپس در بخش روائی نیز چند صفحه بحث میکنند، و جالب آنکه جناب مترجم المیزان خودشان هم یک قضیه از استادشان صاحب المیزان در آنجا نقل میکنند که اصل جالبی دارد و حواشی جالب‌تر:
 
 
 ترجمه الميزان، ج‏1، ص: 548
 مؤلف: روايات در باب زندگى در برزخ بسيار زياد است، و ما آن مقدار را كه جامع معناى برزخ بود انتخاب نموده، در اينجا آورديم، و گر نه در اين معانى كه ما آورديم روايات آن قدر زياد است كه به حد استفاضه رسيده و همه آنها دلالت دارد بر اينكه برزخ عالمى است مجرد از ماده.
 
 [داستانى در تاييد ادله گذشته بر وجود عالم برزخ و حيات روح بعد از مرگ‏]
 (مترجم): در اينجا مناسب ديدم بعنوان تاييد ادله گذشته از ميان داستانهايى كه در اين باره شنيده‌‏ام يك داستان را نقل كنم   تا خواننده عزيز نسبت به زندگى در برزخ اعتقادش قوى‏تر گردد، البته همانطور  كه اشاره شد در اين باره شنيده‌‏هاى بيشترى دارم و همه را از اشخاص با  تقوى و مورد وثوق شنيده‏‌ام لكن داستانى كه از نظر خواننده مى‏گذرد مربوط  به مشاهده‌‏اى است كه براى استاد عاليقدرم علامه طباطبائى مؤلف همين كتاب دست داده و من آن را قبلا از حضرت آية اللَّه جناب آقاى حاج شيخ مرتضى حائرى يزدى فرزند مرحوم حاج شيخ عبد الكريم حائرى يزدى مؤسس و   بنيانگذار حوزه علميه قم شنيده بودم بعد عين شنيده خود را براى جناب  استاد  نقل كردم و ايشان آن را صحه گذاردند و امروز كه روز چهارشنبه يازدهم  جمادى  الاولى سال 1398 هجرى قمرى است از ايشان اجازه خواستم داستان زير  را در  بحث پيرامون برزخ درج كنم ايشان جواب صريحى ندادند ولى از آنجايى كه  به نظر  خودم بهترين دليل بر وجود برزخ است لذا نتوانستم از درج آن چشم  بپوشم، و  اينك آن داستان:
 
 در سالهايى كه در حوزه نجف اشرف مشغول تحصيل علم بودم مرتب از ناحيه مرحوم والدم هزينه تحصيلم به نجف مى‏رسيد و من فارغ البال مشغول بودم تا آنكه چند  ماهى مسافر ايرانى به عراق نيامد و خرجيم تمام شد، در همين وضع روزى مشغول  مطالعه بودم و دقيقا در يك مسئله علمى فكر مى‏كردم كه ناگهان بى پولى و  وضع روابط ايران و عراق رشته مطلب را از دستم گرفته و بخود مشغول كرد، شايد  چند دقيقه بيشتر طول نكشيد كه شنيدم درب منزل را مى‏كوبند، در حالى كه سر  روى دستم نهاده و دستم روى ميز بود برخاستم و درب خانه را باز كردم مردى  ديدم بلند بالا و داراى محاسنى حنايى و لباسى كه شباهت به لباس روحانى عصر  حاضر نداشت نه فرم قبايش و نه فرم عمامه‌‏اش، اما هر چه بود قيافه‌‏اى جذاب  داشت.
 به محضى كه در را باز كردم سلام كرد و گفت: من شاه حسين ولى، پروردگار متعال مى‏فرمايد در اين مدت هيجده سال، كى گرسنه‌‏ات گذاشته‌‏ام   كه درس و مطالعه‌‏ات را رها كرده و بفكر روزيت افتاده‏‌اى!! آن گاه خدا   حافظى كرد و رفت.
 من بعد از بستن در خانه و برگشتن به پشت ميز تازه سر از روى دستم برداشتم و از آنچه ديدم تعجب كردم و چند سؤال برايم پيش آمد اول اينكه آيا راستى من   از پشت ميز برخاستم و به در خانه رفتم و يا آنچه ديدم همين جا ديدم ولى   يقين دارم كه خواب نبودم.
 دوم اينكه: اين آقا خود را به نام شاه حسين ولى معرفى كرد، ولى از قيافه‌‏اش بر مى‏آيد كه گفته باشد شيخ حسين ولى، لكن هر چه فكر كردم نتوانستم بخود بقبولانم كه گفته باشد: شيخ، از طرفى هم قيافه‌‏اش قيافه شاه نبود، اين سؤال هم چنان بدون جواب ماند تا آنكه مرحوم والدم از تبريز نوشتند كه تابستان به ايران بروم در تبريز بر حسب عادت نجف،  بين الطلوعين قدم مى‏زدم روزى از قبرستان كهنه تبريز مى‏گذشتم به قبرى برخوردم كه از نظر ظاهر پيدا بود قبر يكى از بزرگان است، وقتى سنگ قبر را خواندم ديدم قبر مردى است دانشمند بنام شاه حسين ولى و حدود سيصد سال پيش از آمدن به در خانه، از دنيا رفته است.
 سؤال سومى كه برايم پيش آمد تاريخ هيجده سال بود كه اين تاريخ ابتدائش چه وقت بوده است؟ وقتى است كه من شروع به تحصيل علوم دينى كرده‌‏ام؟ كه من بيست و پنج سال است مشغولم، و يا وقتى است كه من به حوزه نجف اشرف مشرف شده‌‏ام؟ كه آنهم بيش از ده سال نيست پس ماده تاريخ هيجده از چه وقت است؟ و چون خوب فكر كردم ديدم هيجده سال است كه به لباس روحانيت ملبس و مفتخر شده‌‏ام.
 اين را هم بگويم و بگذرم كه نگارنده از آنجا كه مى‏ترسم جناب استادم با درج اين قصه مخالفت كند لذا تصميم دارم وقتى مقابله همه روزه ما به اينجا رسيد  اين قسمت را نخوانم.
 
 __________________
  __________________
 
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم

آفلاین محمد مهدی 121

  • ناظر
  • Hero Member
  • *****
  • ارسال: 645
پاسخ : برزخ ...
« پاسخ #3 : مه 17, 2019, 03:45:46 pm »
پست 2231
 نقل قول:
 در اصل توسط ghanetغانت  هالک ملحد  کافر بالله وانبیائه ورسله وکتبه وحججه بهائی ملحد زنیم مابون  شیطان پرست مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران نوشته شده است                
 
  فقط خواستم نشانتان دهم اینگونه نیست که عبارت أ إنا لفی خلق جدید مربوط به بعد از مرگ باشد بلکه به رستاخیز ربط پیدا می کند و منظور کفار از بیان عبارت فوق ، این بود که امکان ندارد بعد از مردن و متلاشی شدن بار   دیگر استخوانهایمان را جمع کنند و آنها را با گوشت بپوشانند.  چون مردم  عصر  رسول الله برزخ و زندگی برزخی را نمی شناختند و قرآن نیز کلمه ای  درباره  آن صحبت نکرده است. لزومی ندارد چیزی را که بشر اختراع کرده، خداوند درباره  اش مطلب بنویسد!
 
 hosyn[/color][/font][/font][/b]
 دوست گرامی، چیزی را که نشان دادید اینکه از قرآنی دفاع میکنید که  خود نمیتوانید بلا واسطه زبان او را درک کنید، بلکه مجبورید به ترجمه‌ها مراجعه کنید، جمله اسمیه فرقش با جمله فعلیه چیست؟ بلکه فرق جمله اسمیه‌ای که با مشتقات غیر مشتمل بر زمان میآید با جمله اسمیه‌ای که با ظرف میآید، مثل کلمه (في)، چیست؟ این حرف بنده را هر مترجمی هم باید جواب دهد، ۲۹ مورد  در قران کریم با تعبیر (لفي) آمده است، لام، لام مزحلقه ابتدائیه حالیه  است، این تعبیر، چیزی را در حال تلبس به امری میرساند، ان الذین اختلفوا فی الکتاب لفی شقاق بعید، و...، عرب جاهلی در مواردی که قرآن کریم نقل میفرماید میخواست بگوید این شخص به ما میگوید بعدا محشور و زنده میشوید، کلمه (في) نمیاورد بلکه میگفت:  أ إنا لمخرجون، أ إنا لمبعوثون خلقا جدیدا، (هر چند خود همین جمله هم نزد عرب دو وجه دارد) اما هرگز نمیگفت: أ إنا لفی اخراج جدید، أ إنا لفی بعث جدید، هرگز چنین نمیگفت، این جمله نسبت به مقصود او غلط است، اما وقتی میگفت: أ إنا لفی خلق جدید، دقیقا میخواست عالم ارواح پس از مرگ قبل از قیامت را بگوید، یعنی وقتی از   قران میشنید که میگوید: گمان نکنید کسانی که در راه خدا کشته شدند مرده‌اند  بل احیاء و لکن لا تشعرون، و یا میشنید که میفرماید:
 
 وَ لَوْ تَرى‏ إِذِ الظَّالِمُونَ في‏ غَمَراتِ الْمَوْتِ وَ الْمَلائِكَةُ باسِطُوا أَيْديهِمْ أَخْرِجُوا أَنْفُسَكُمُ الْيَوْمَ[/size] تُجْزَوْنَ عَذابَ الْهُونِ بِما كُنْتُمْ تَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ غَيْرَ الْحَقِّ وَ كُنْتُمْ عَنْ آياتِهِ تَسْتَكْبِرُونَ (الأنعام 93) وَ لَقَدْ جِئْتُمُونَا فُرَادَى‏ كَمَا خَلَقْنَاكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَ تَرَكْتُم مَّا خَوَّلْنَاكُمْ وَرَاءَ ظُهُورِكُمْ  وَ مَا نَرَى‏ مَعَكُمْ شُفَعَاءَكُمُ الَّذِينَ زَعَمْتُمْ أَنهَُّمْ فِيكُمْ شرَُكَؤُاْ لَقَد تَّقَطَّعَ بَيْنَكُمْ وَ ضَلَّ عَنكُم مَّا كُنتُمْ تَزْعُمُونَ(94)
 
 
 ترجمه فولادوند، ص: 140
 و كاش ستمكاران را در گردابهاى مرگ مى‏ديدى كه فرشتگان [به سوى آنان‏] دستهايشان را گشوده‏‌اند [و نهيب مى‏زنند:] «جانهايتان را بيرون دهيد» امروز[/size] به [سزاى‏] آنچه بناحق بر خدا دروغ مى‏بستيد و در برابر آيات او تكبر مى‏كرديد، به عذاب خواركننده كيفر مى‏يابيد. (93) و همان گونه كه شما را نخستين بار آفريديم [اكنون نيز] تنها به سوى ما آمده‏‌ايد، و آنچه را به شما عطا كرده بوديم پشت سر خود نهاده‌‏ايد، و شفيعانى را كه در [كار] خودتان، شريكان [خدا] مى‏پنداشتيد با شما نمى‏بينيم. به يقين، پيوند ميان شما بريده شده، و آنچه را كه مى‏پنداشتيد از دست شما رفته است. (94)
 
 
 یا میشنید قرآن میفرماید:
 
 وَ لَوْ تَرى‏ إِذْ يَتَوَفَّى الَّذينَ كَفَرُوا الْمَلائِكَةُ يَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ وَ أَدْبارَهُمْ وَ ذُوقُوا عَذابَ الْحَريقِ (الأنفال 50)
 
 و اگر ببينى آن گاه كه فرشتگان جان كافران را مى‏ستانند، بر چهره و پشت آنان مى‏زنند و [گويند:] عذاب سوزان را بچشيد. (50)
 
 
 کاملا پیام روشن قرآن را دریافت میکرد که میگوید هم اکنون مردگان درگیر اعمال خود هستند، و زنده شدن مجدد بدنهای خاک شده، ادعای بیشتر پیامبران است، نه تنها ادعای آنها، بنابر این میگفت: (لفي) یعنی مردی میگوید: وقتی که خاک شدید هرآینه شما در آفرینش نو قرار دارید، لفيخلق جدید.
 
 
 نقل قول:
 در اصل توسط ghanetغانت  هالک ملحد  کافر بالله وانبیائه ورسله وکتبه وحججه بهائی ملحد زنیم مابون  شیطان پرست مدعی پیامبری وهدایت مردم ایراننوشته شده است                
 اینکه فلانی  کفشهایش از غیب جفت می شدند، مرتب به خدمت آقا امام زمان مشرف می شد، چشم  برزخی داشت و چه و چه و چه، همگی قصه های منبری و حجره ای هستند لطفاً اگر  در اینجا می خواهی چیزی بنویسی مستند به آیات قرآن باشد نه حرف و حدیث این و  آن.[/font][/b][/i]
 hosyn[/color][/font][/font][/b]
 دوست گرامی، مخاطب اندیشمند شما، این سخن شما را آشکارا دال بر تعصب  شما به دین مادریتان و قران مادریتان میبیند، چرا؟ چون همه چیز را دربست رد کردن، جز تعصب کور، چیزی نیست، بلکه شخص عاقل، نه همه چیز را دربست قبول میکند، و نه دربست رد میکند، آیا تعبیر مسخره‌آمیز  شما: قصه‌های منبری و حجره‌ای، با تعبیر مسخره‌آمیز مشرکین: اساطیر الاولین، چه فرقی دارد؟
 
 .       
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم

آفلاین محمد مهدی 121

  • ناظر
  • Hero Member
  • *****
  • ارسال: 645
پاسخ : برزخ ...
« پاسخ #4 : مه 17, 2019, 03:46:27 pm »
پست 2236
 http://www.iranclubs.org/forums/show...55542&page=150
 
 نقل قول:
 در اصل توسط ghanetغانت  هالک ملحد  کافر بالله وانبیائه ورسله وکتبه وحججه بهائی ملحد زنیم مابون  شیطان پرست مدعی پیامبری وهدایت مردم ایراننوشته شده است                
 خوشبختانه مطلب آنقدر در قرآن تکرار شده که دیگر جایی برای ابهام باقی نگذاشته و حتی مفسرین مورد قبول شما نیز اذعان داشته اند که منظور از عذاب حریق، عذاب روز قیامت است:[/font][/b][/i]
 
  نقل از تفسیر نمونه:
 
 
  حتماً سری هم به آدرسهای داده شده ( سوره حج و بروج بزنید).
 
 
 hosyn[/color][/font][/font][/b]
 دوست گرامی، آنچه مورد قبول ما است، استدلال است، ۹ مورد واژه یوم عظیم در قرآن کریم آمده، چون در یک یا چند جا مثلا یوم عظیم یعنی روز قیامت، پس  هر کجا یوم عظیم آمد یعنی روز قیامت؟ خیر، قرآن کریم روز عذاب بعض اقوام  پیشین را یوم عظیم فرموده است:
 
 وَ لا تَمَسُّوها بِسُوءٍ فَيَأْخُذَكُمْ عَذابُ يَوْمٍ عَظيمٍ (الشعراء 156)
 
 فَكَذَّبُوهُ فَأَخَذَهُمْ عَذابُ يَوْمِ الظُّلَّةِ إِنَّهُ كانَ عَذابَ يَوْمٍ عَظيمٍ (الشعراء 189)
 
 
 مگر در همین تفسیر، قول مفسرین دیگر را مورد نقد قرار نمیدهند؟ آیا قول خود آنها امکان نقد ندارد؟ خوشبختانه استدلال کرده‌اند، یعنی ما دلیل آنها را   میدانیم، عذاب الحریق، یعنی عذاب سوزاننده، و به  قول المیزان یعنی عذاب النار، چون نار است که موجب احتراق و سوختن میشود،  اما کجای عبارت زمان و مکان قیامت آمده؟ میگویند: چون در دو جای دیگر عذاب  الحریق برای روز قیامت آمده است! خوب آمده باشد، مگر چون دو جا برای روز  قیامت تعبیر عذاب سوزاننده آمده، آنگاه آیه‌ای که لحظه مرگ را بیان میکند و  تعبیر عذاب سوزاننده میکند، منظور این آیه هم روز قیامت است؟ یعنی مثلا  وقتی هفت مورد روز عظیم به معنای قیامت است، در دو مورد که عذاب استیصال  دنیاست باید حمل بر روز قیامت بکنیم چون در هفت مورد روز عظیم برای قیامت  آمده است؟!
 
 
 و جالب در قرآن‌گرائی شما این است هر چه بر علیه شماست و جوابی ندارید و همه مفسرین هم بر خلاف شما گفته‌اند، یواشکی رد میشوید گویا کسی نفهمیده یا نمیفهمد! هیهات دوست گرامی، آیه اول که آوردم کلمه الیوم داشت، فرار کردید از جوابش! چون الیوم را هیچ کس نمیتواند کاری کند! تفسیر نمونه هم به داد شما نمیرسد! در همان آیه عذاب الهون دارد که سه مورد در قران کریم به کار رفته است، یکی برای عذاب دنیا، یکی برای روز مرگ یعنی همین آیه‌ای که آوردم، و یکی برای یوم العرض، یوم یعرض   الذین کفروا علی النار.
 
 
 
 نقل قول:
 در اصل توسط ghanet نغانت  هالک ملحد  کافر بالله وانبیائه ورسله وکتبه وحججه بهائی ملحد زنیم مابون  شیطان پرست مدعی پیامبری وهدایت مردم ایرانوشته شده است                
 همانگونه که بارها و بارها خدمتتان عرض کرده ام: قرآن فقط و فقط از دو  زندگی اسم برده است: زندگی دنیا و زندگی آخرت. زندگی برزخی یک حیات خیالی  است که نه قوم پیامبر آن را می شناختند و نه کوچکترین اثری از آن در قرآن  یافت می شود.[/font][/b][/i]
 
 hosyn[/color][/font][/font][/b]
 رمز اینکه نمیتوانید آیات معاد را با هم جمع کنید، این است که همین  عالم آخرت که میگویید را عالمی در عرض عالم فیزیکی و در امتداد بعد چهارم  این روند فیزیکی فرض میکنید، و حال آنکه عالم آخرت، محیط بر عالم فیزیکی  است، یستعجلونک بالعذاب و إن جهنم لمحیطة بالکافرین، مثل شما در فهم قیامت قرآنی، مثل کسی است که میگوید: ما دو عدد بیشتر نداریم، یک و سپس ده! و حال آنکه اگر بخواهیم بعد از یک به ده برسیم، ممکن نیست از اعداد واسطه عبور نکنیم، راه تکوینی عبور به سوی قیامت، عبور از برزخ است، این یک مطلب تعبدی نیست، این مطلب برهانی است برای کسی که ترتب عوالم و سبع طرائق در لسان قران کریم را پی جویی میکند، ان منکم الا واردها کان علی ربک حتما مقضیا ثم ننجي الذین اتقوا الآیة.
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم

آفلاین محمد مهدی 121

  • ناظر
  • Hero Member
  • *****
  • ارسال: 645
پاسخ : برزخ ...
« پاسخ #5 : مه 17, 2019, 03:47:14 pm »
      پست 2252
 http://www.iranclubs.org/forums/show...55542&page=151
 
 نقل قول:
 در اصل توسط ghanetغانت  هالک ملحد  کافر بالله وانبیائه ورسله وکتبه وحججه بهائی ملحد زنیم مابون  شیطان پرست مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران نوشته شده است                                      
 
 در قرآن صدها بار از زندگی دنیوی و اخروی اسم برده شده بگونه ای که هیچ  جایی برای تفسیر و تأویل باقی نگذاشته است، اگر می توانی یک مورد ذکر کن که بطور صریح، به حیات برزخی اشاره کرده باشد نه اینکه بخواهی آن را به زور تأویل و تفسیر به قرآن تحمیل نمایی.
 

 
 hosyn[/color][/font][/font][/b]
 دوست گرامی، پنجاه درصد این صدها مورد، مربوط به عالم برزخ است، آیا  بنده میخواهم با زور معنای برزخ را به آیات تحمیل کنم یا کسی که وقتی قرآن تصریح میکند: و من ورائهم برزخ الی یوم یبعثون، از دلاک محل شروع میشود و تا اقیانوس آرام و عکسهایش میرود تا این لفظ واضح، تاویل شود؟!

 
        نقل قول:
 در اصل توسط غانت  هالک ملحد  کافر بالله وانبیائه ورسله وکتبه وحججه بهائی ملحد زنیم مابون  شیطان پرست مدعی پیامبری وهدایت مردم ایرانghanet نوشته شده است                                      
 
 
به نظر من در آیه 93 انعام که به عنوان  سند وجود برزخ معرفی کردید، کلمه الیوم به عذاب قیامت بر می گردد و شاهد  آن نیز، در وهله اول، آیه 94 می باشد که بعد از آن قرار گرفته است.
 
 وَلَقَدْ جِئْتُمُونَا فُرَادَىٰ كَمَا خَلَقْنَاكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَتَرَكْتُمْ مَا خَوَّلْنَاكُمْ وَرَاءَ ظُهُورِكُمْ ۖ وَمَا نَرَىٰ مَعَكُمْ شُفَعَاءَكُمُ الَّذِينَ زَعَمْتُمْ أَنَّهُمْ فِيكُمْ شُرَكَاءُ ۚ لَقَدْ تَقَطَّعَ بَيْنَكُمْ وَضَلَّ عَنْكُمْ مَا كُنْتُمْ تَزْعُمُونَ
 
و
(روز قیامت به آنها گفته می‌شود) همه شما تنها به سوی ما بازگشت  نمودید، همان‌گونه که روز اوّل شما را آفریدیم! و آنچه را به شما بخشیده  بودیم، پشت سر گذاردید! و شفیعانی را که   شریک در شفاعت خود می‌پنداشتید، با  شما نمی‌بینیم! پیوندهای شما بریده   شده است؛ و تمام آنچه را تکیه‌گاه خود  تصوّر می‌کردید، از شما دور و گم   شده‌اند!- مکارم شیرازی
 [/font]
[/b][/i]
 
 hosyn[/color][/font][/font][/b]
 دوست گرامی، به نظر من گفتن، راحت است، ولی ای کاش همراه آیه ۹۴ که  پرانتز روز قیامت به آن اضافه کردید، آیه ۹۳ را هم میآوردید و فقط ترجمه میکردید  تا همه ببینند این نظر شما چقدر با سیاق آیه جور درمیآید؟ آیه ۹۴ را هم  بنده سابق از شواهد مهم روز مرگ آوردم نه روز قیامت که بر قرآن کریم  تحمیل  میکنید!
       نقل قول:
 در اصل توسط  hosyn[/color][/font][/font][/b] نوشته شده است                                      
 وَ لَوْ تَرى‏ إِذِ الظَّالِمُونَ في‏ غَمَراتِ الْمَوْتِ وَ الْمَلائِكَةُ باسِطُوا أَيْديهِمْ أَخْرِجُوا أَنْفُسَكُمُ الْيَوْمَ[/size] تُجْزَوْنَ عَذابَ الْهُونِ بِما كُنْتُمْ تَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ غَيْرَ الْحَقِّ وَ كُنْتُمْ عَنْ آياتِهِ تَسْتَكْبِرُونَ (الأنعام 93)
 
 وَ  لَقَدْ جِئْتُمُونَا فُرَادَى‏ كَمَا خَلَقْنَاكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَ  تَرَكْتُم مَّا خَوَّلْنَاكُمْ وَرَاءَ ظُهُورِكُمْ  وَ مَا نَرَى‏ مَعَكُمْ شُفَعَاءَكُمُ الَّذِينَ زَعَمْتُمْ أَنهَُّمْ فِيكُمْ شرَُكَؤُاْ     لَقَد تَّقَطَّعَ بَيْنَكُمْ وَ ضَلَّ عَنكُم مَّا كُنتُمْ تَزْعُمُونَ
(94)
 
 
 ترجمه فولادوند، ص: 140
 و كاش ستمكاران را در گردابهاى مرگ مى‏ديدى كه فرشتگان [به سوى آنان‏] دستهايشان را گشوده‏‌اند [و نهيب مى‏زنند:] «جانهايتان را بيرون دهيد» امروز[/size]  به [سزاى‏] آنچه بناحق بر خدا دروغ مى‏بستيد و در برابر آيات او تكبر  مى‏كرديد، به عذاب خواركننده كيفر مى‏يابيد. (93)
 
 و همان گونه كه شما را  نخستين بار آفريديم [اكنون نيز] تنها به سوى ما آمده‏‌ايد، و آنچه را به  شما عطا كرده بوديم پشت سر خود نهاده‌‏ايد، و شفيعانى را كه در [كار]  خودتان، شريكان [خدا] مى‏پنداشتيد با شما نمى‏بينيم. به يقين، پيوند ميان  شما بريده شده، و آنچه را كه مى‏پنداشتيد از دست شما رفته است.
(94)
 [/i]
 
 hosyn[/color][/font][/font][/b]
 اینگونه بحث کردن که معلوم است محال است کسی بتواند برای شما آیه‌ای بیاورد که مربوط به عالم برزخ باشد! آیه میگوید: ملائکة در حال مرگ و جان دادنش میگویند: جانت را بیرون ده! امروز عذاب خوارکننده میچشی! شما میگویید: امروز یعنی روز قیامت!!
 اما مانعی ندارد، راهکار ممکن کردن این محال، یک دیالوگ ساده است!
 
 سؤال: عالم آخرت که میگویید در کنار عالم دنیا در قرآن به کار رفته است، الآن موجود است یا بعدا موجود میشود؟
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم

کلیدواژه ها: برزخ